Samfunnsansvar

– Jeg får skikkelig godfølelsen når jeg går på jobb

Strømleverandøren Eidsiva Energi er blitt til Fjordkraft, men det er fortsatt de samme folkene som møter deg.

Publisert: 20. januar 2021

Nina Vibeke Solem jobber som leder for kundesenteret til Fjordkraft på Kongsvinger. Vi har tatt en prat med henne for å høre hvordan det er å bli en del av Fjordkraft.

 

Tett på kundene 

– Hvordan ser en vanlig dag ut for deg når du går på jobb som leder for kundesenteret?

– Det skjer mye når du jobber med kundeservice! Mye praktisk: Ta telefoner, rydde i data og følge opp ansatte. Vi kommer tett på alt som skjer, og logger alle tilbakemeldinger fra kundene slik at vi kan bli enda bedre på gode kundeopplevelser.

 

–  Hva er viktig å tenke på når man jobber med kundeservice?

– Å være en god lytter. Vi må lytte til kundene og finne ut hva utfordringene deres er. Så må vi samarbeide på tvers i bedriften slik at kundene opplever at det er ålreit å være kunde her.

 

Solem har vært i bransjen siden 1996. Først i det som het Hedmark Energi, før det ble Eidsiva og nå Fjordkraft. Man kan trygt si at Solem har opplevd sammenslåinger og oppkjøp før.

 

– Ja, dette har jeg vært med på før. På veien har vi jo fått med oss Mjøskraft og Elverum Energi.

 

Først sjokk, så godfølelse 

– Hva tenkte du da du fikk vite at Eidsiva blir en del av Fjordkraft? 

– Først fikk jeg sjokk! Fjordkraft har jo alltid vært konkurrenten vår. Så bare økte motivasjonen, vi er jo blitt så godt tatt imot. Det er en ekstremt hyggelig familie å komme inn i. Jeg får liksom godfølelsen når jeg går på jobb. Han som er mentoren min i Fjordkraft, ønsker deg alt vel og deler alt han kan. Helt fra dag én har man følt seg velkommen som medarbeider.

 

Flere fordeler for deg som kunde

Solem forteller hvordan det blir flere fordeler for deg som kunde å nå være en del av Fjordkraft, men at det også for ansatte har gitt positive endringer.

 

– Hvordan er det annerledes for deg som ansatt å nå være en del av Fjordkraft?

– Det er andre måter å jobbe på. Vi blir mer spesialister. Med en så stor organisasjon er det mer fokus på kompetanse, så vi sikrer at alle får de kvalifikasjonene de trenger. Der har Fjordkraft vært veldig ydmyke. De er opptatt av å lære av oss og hvordan vi gjør ting.

 

– Hvordan blir det annerledes for kundene å nå være en del av Fjordkraft?

– Kundene vil jo få utvidede åpningstider, flere lokale fordeler og tilgang på rimelige mobilabonnement. I tillegg får de en veldig fin mobilapp som gir bedre oversikt over strømforbruk. Den appen er veldig enkel i bruk!

 

Strømavtalen er like god, alle får med seg den strømavtalen de har fra før.

 

– Hvilke forventinger har du til fremtiden?

– Jeg gleder meg veldig til å være med på prosessen. Fjordkraft er en kjempeinnovativ bedrift, og det skjer noe hele tiden, og det er satt av folk til å jobbe med ting, så det er veldig god framdrift. Jeg har kjent på lysten til å sette inn det ekstra giret nå, og er ekstremt motivert. Jeg kjenner på arbeidsglede og synes det er så moro å være her.

 

Fjordkraft vil ha lokal forankring

Selv om Eidsiva er blitt Fjordkraft, er det fortsatt de samme folkene som jobber her i Innlandet.

 

– Jeg opplever at Fjordkraft er veldig opptatt av å ivareta det lokale.  Som det å velge å videreføre kundeservice på Kongsvinger. Jeg opplever det samme med sponsing, at de vil være synlige i lokalmiljøet. Det føler jeg meg veldig trygg på.

 

– Hva vil du si til kundene?

– I går pratet jeg med en som var skeptisk. Han var så fornøyd med kundeservicen vi har her på Kongsvinger. Da sa jeg at vi blir her, vi er de samme folkene, men bare med flere dyktige kolleger. Du får også økt tilgjengelighet, lengre åpningstider, flere fordeler og en like god strømavtale. I tillegg til at du får tilgang på rimelige mobilabonnement. Gi oss en sjanse, pleier jeg å si da.

 

Relatert