Du finner enkel oversikt over dine fakturaer på Min side. Her kan du åpne en kopi av fakturaene dine, sjekke hvilke fakturaer som er betalt og hvor mye som eventuelt gjenstår å betale.
Takk for tilbakemeldingen
Som kunde hos Fjordkraft kan du få betalingsutsettelse på fakturaen din, så lenge du ikke har andre utestående fakturaer hos oss. Da kan du enkelt logge deg inn i min side og velge betalingsutsettelse der. Vi anbefaler at du gjør dette i god tid før regningen forfaller. Ved betalingsutsettelse følger et gebyr på 49,- som legges til på din neste faktura.
Takk for tilbakemeldingen
Med den nye AMS-målerne skal vi nå alle bli timesmålte. For hver time utregnes beløp, altså volum ganget med pris. Når dette slås sammen til en fakturalinje på fakturaen din så blir det utregnet en snittpris. Det vil si: Det blir presentert en snittpris for hele perioden. Beløpet er utregnet fra hver enkelt timesverdi og tilhørende pris.
På grunn av dette kan kunder som har flere målere oppleve at fremstår som de har forskjellige strømpriser på de forskjellige målerne. Dette er fordi de har brukt strøm i ulike mengder og til ulik tid.
Hvis du bruker en større andel av forbruket ditt i timer som er priset høyt, vil summen av alle timene trekke gjennomsnittsprisen opp. Hvis du bruker en større andel av forbruket ditt i timer som er priset lavt, vil summen av alle timene trekke gjennomsnittsprisen ned.
Takk for tilbakemeldingen
Hvis du har en automatisk strømmåler vil denne ofte lese av strømmen time for time. Det betyr at du betaler for hvor mye strøm du bruker på en time, basert på strømprisen i den timen.
For at du skal slippe å forholde deg til alle timespriser gjennom måneden, og fordi det ville tatt mye plass, er det et gjennomsnitt av prisene som vises på strømregningen din. Derfor kan det være forskjell på den prisen du ser på fakturaen og de strømprisene du har hatt gjennom måneden.
Du kan finne dine timesavlesninger ved å logge deg inn på din lokale netteiers variant av Min side. Du har også full oversikt hvis du logger deg inn på elhub.no.
Takk for tilbakemeldingen
Om du får et beregnet beløp på fakturaen, betyr det at beløpet ikke er basert på ditt faktiske strømforbruk, men er beregnet ut fra hvor mye strøm du vanligvis bruker. Dette kalles gjerne at forbruket har blitt stipulert.
Hvis du har AMS-måler sender du ikke lenger inn måleravlesninger selv. Hvis målerstanden din har blitt stipulert betyr det at vi ikke har mottatt alle de automatiske måleravlesningene dine fra nettselskapet ditt. Så snart vi mottar disse vil vi korrigere beregningen vår, og du vil kunne se dette på en senere faktura.
Hvis du har den gamle typen strømmåler blir beløpet ditt beregnet hvis du ikke har levert måleravlesning i det siste, eller hvis måleravlesningen ble registrert for sent i forhold til faktureringen. Da er det bare å sende inn en ny måleravlesning til din netteier, så vil beløpet bli rettet opp på en senere faktura. For at fakturaen skal bli korrekt i forhold til strømforbruket ditt, er det en fordel å levere måleravlesning jevnlig.
Takk for tilbakemeldingen
eFaktura betyr at du har elektronisk betaling i stedet for papirfaktura. Dette kan du bestille i nettbanken din eller på Min side under "Tjenester". Da vil du få en elektronisk faktura, og det eneste du trenger å gjøre er å godkjenne regningene i nettbanken. Hvis du vil unngå å få faktura levert i postkassen anbefaler vi at du i stedet bestiller eFaktura. Da slipper du også å betale fakturagebyr.
Avtalegiro betyr at regningene trekkes automatisk fra kontoen din ved forfall. Dette kan du også bestille i nettbanken din eller på Min side under "Tjenester". Merk at dersom du kun velger Avtalegiro, vil vi fortsatt sende deg en kopi av strømregningen din i posten. Om du vil unngå å få faktura på papir er det altså en forutsetning at du velger eFaktura.
Et annet alternativ er å bestille både Avtalegiro og eFaktura. Da blir regningene betalt automatisk og elektronisk, slik at du ikke trenger å foreta deg noe som helst.
Avtalegiro og eFaktura er en avtale mellom deg og banken din. Det er ikke mulig for vår kundeservice å opprette, endre eller avslutte Avtalegiro eller eFaktura på dine vegne. Om du blir bedt om en eFakturareferanse kan du finne denne på din siste faktura fra oss.
Takk for tilbakemeldingen
Du kan bestille Avtalegiro og eFaktura på flere måter.
Du kan enkelt fjerne AvtaleGiro og eFaktura på samme sted som du bestilte tjenesten.
Husk at det kan gå litt tid fra du inngår Avtalegiro eller eFaktura til avtalen trer i kraft.
Avtalegiro og eFaktura er en avtale mellom deg og banken din. Det er ikke mulig for vår kundeservice å opprette, endre eller avslutte Avtalegiro eller eFaktura på dine vegne.
Merk at dersom du kun velger Avtalegiro, vil vi fortsatt sende deg en kopi av strømregningen din i posten og du vil bli fakturert for fakturabegyr. Om du vil unngå å få faktura på papir er det altså en forutsetning at du velger eFaktura. Da unngår du også å måtte betale fakturagebyr. Om du blir bedt om en eFakturareferanse kan du finne denne på din siste faktura fra oss.
Takk for tilbakemeldingen
Dersom du vil unngå at strømregningene dine er høyere om vinteren enn om sommeren, kan du bestille betalingstjenesten Full Kontroll.
Med denne tjenesten beregner vi et gjennomsnitt av strømforbruket ditt, slik at du betaler det samme beløpet på strømregningen din hver måned.
Takk for tilbakemeldingen
Ja, du kan få en fast forfallsdato hver måned. Du kan velge mellom den 15. og den 20. i måneden. Det er bare å kontakte vår kundeservice på telefon, chat eller Facebook, så ordner vi det for deg.
Takk for tilbakemeldingen
Strømregningen varierer gjennom året, og det kan være mange grunner til hvorfor beløpet endrer seg. Det er ikke uvanlig at fakturaen blir høyere når temperaturene synker, fordi det brukes mer strøm og strømprisene øker. Samtidig bruker man gjerne mer strøm i disse periodene, fordi man må bruke mer energi på å varme opp boligen sin.
Andre årsaker til økning i strømregningen kan være om du har flyttet til ny bolig, om nettleien har økt eller om du får levert strøm til en ekstra strømmåler som eksempelvis en hytte. Det kan også hende at du nylig har fått strøm og nettleie samlet på én regning.
Det kan også hende vi har beregnet for lavt forbruk i tidligere periode(r). Hvis nettleien også er blitt beregnet i den samme perioden, så vil denne også trolig ha vært fakturert for lite. Du vil da ende opp med å få etterslepet på en senere faktura.
For å få en forklaring på hvorfor nettopp din faktura er høyere enn forventet anbefaler vi deg å kontakte vår kundeservice, slik at vi kan ta en nærmere kikk på dette for deg.
Takk for tilbakemeldingen
Hvis du bruker mobilappen Vipps har du sikkert lagt merke til at du får beskjed av Vipps når du mottar en ny eFaktura. Fjordkraft sender ikke regninger direkte i Vipps, men en eFaktura mottar du både i nettbanken og i Vipps. Det vil si at om du har opprettet avtale om eFaktura med oss, så vil regningen dukke opp både i nettbanken og i Vipps-appen. Du kan selv velge hvor du ønsker å betale den.
Hvis du mottar en Vipps Regning, mottar du den kun i appen, og da må den betales der.
Takk for tilbakemeldingen
En automatisk strømmåler er en digital måler som registrerer og sender strømforbruket ditt til nettselskapet ditt automatisk, slik at du slipper å lese av måleren selv. AMS er en forkortelse for Avanserte Måle- og Styringssystemer.
Alt som har med måleren din å gjøre styres av nettselskapet ditt. Det er de som leser av forbruket ditt, for så å sende disse verdiene videre til oss, slik at vi kan fakturere deg for strømmen du har brukt. Alle nettselskaper skal i løpet av kort tid gå over til å lese av strømmen din time for time, slik at prisen du betaler for strømmen din blir mye mer nøyaktig
Fjordkraft har ingenting med den nye måleren din å gjøre, og alle spørsmål rundt den må stilles til din netteier. Netteieren din kan også svare på om du har fått timesavlesning på strømmen din.
Takk for tilbakemeldingen
Ja, på Min side finner du en enkel oversikt over ditt strømforbruk. Denne oversikten viser strømforbruket fra din nye måler ble installert. Der finner du også en link videre til mer detaljer om ditt forbruk, via strømbransjens nye felles portal Elhub.
Takk for tilbakemeldingen
Når nettselskapet ditt investerer i nye AMS-målere vil det isolert sett gi en økt nettleie som tilsvarer et par hundrelapper i året for gjennomsnittskunden. Det forventes imidlertid at denne investeringen vil gi besparelser som over tid langt overstiger denne kostnadsøkningen, gjennom reduserte investeringer i nettanlegg, mer effektiv nettdrift og økte muligheter for kundene til redusert og mer effektiv bruk av strømmen.
Alt som har med måleren din å gjøre styres av nettselskapet ditt. Fjordkraft har ingenting å gjøre med den nye måleren din, og alle spørsmål rundt den må stilles til din netteier.
Takk for tilbakemeldingen
Siden det er netteieren din som har ansvar for måleren din er det dem du må kontake hvis du mistenker at det er en feil på din AMS-måler. Dette kan vi dessverre ikke hjelpe deg med. Hvis du er usikker på hvem som er din lokale netteier kan du finne dette på din siste faktura fra oss.
Her finner du kontaktinformasjonen til alle landets nettselskaper.
Takk for tilbakemeldingen
Strømnettet i Norge skal moderniseres, og nye automatiske strømmålere er et viktig element i utviklingen av infrastrukturen. Med automatiske strømmålere får Norge et sikrere og mer fleksibelt strømnett, og behovet for fremtidige utbygginger av nettet reduseres. Det er myndighetene som har bestemt at alle strømmålerne skal byttes ut med nye automatiske strømmålere. Dette er den største moderniseringen av strømnettet i Norge på over 100 år.
Alt som har med måleren din å gjøre styres av nettselskapet ditt. Fjordkraft har ingenting å gjøre med den nye måleren din, og alle spørsmål rundt den må stilles til din netteier.
Takk for tilbakemeldingen
Det er enklere for deg
Du slipper å lese av strømmen
Du får bedre og mer detaljert oversikt over strømforbruket ditt.
Alt som har med måleren din å gjøre styres av nettselskapet ditt. Fjordkraft har ingenting å gjøre med den nye måleren din, og alle spørsmål rundt den må stilles til din netteier.
Takk for tilbakemeldingen
Mest sannsynlig har du det. Dette kan ikke vi svare på, men hvis du tar kontakt med nettselskapet ditt kan de svare på dette for deg. Det er ikke alle nettselskaper som har dette på plass enda, men det kommer i løpet av kort tid.
Takk for tilbakemeldingen
Alle strømkunder som har AMS-måler skal fremover få strømmen avlest automatisk time for time. Dette gir en nøyaktig avlesning av hvor mye strøm du bruker til enhver tid. Hvis du ikke allerede har timesavlesning, vil du snart få det. Det er din lokale netteier som tar seg av måleren og avlesningene dine. Om du har spørsmål om dette kan du ta kontakt med netteieren din. Du finner informasjon om hvem som er din netteier på fakturaen.
Takk for tilbakemeldingen
Disse kan du finne ved å logge deg inn på din lokale netteiers variant av Min side. Du har også full oversikt hvis du logger deg inn på elhub.no.
Takk for tilbakemeldingen
Timesmåling påvirker ikke strømavtalen din. Du vil ha den samme strømavtalen som før.
Siden de nye AMS-målerne vil levere avlesninger time for time blir prisen du faktisk betaler for strømmen din mye mer nøyaktig. Det er ikke alle nettselskaper som har dette på plass enda, men det kommer i løpet av kort tid. Hvis du har en spotprisavtale på strømmen din vil du på denne måten faktureres for hva strømmen kostet da du faktisk brukte den, i stedet for at du faktureres for et gjennomsnitt for hele måneden slik man gjorde tidligere. Andre strømavtaler, som for eksempel vår “Forutsigbar”-avtale, vil ha en strømpris som endres sjeldnere. Disse vil derfor ikke påvirkes av timefakturering på samme måte som det en spotprisavtale vil.
Takk for tilbakemeldingen
Hvis du har en automatisk strømmåler/AMS-måler trenger du ikke lenger lese av strømmen din, siden avlesningene sendes til netteieren din helt automatisk.
Hvis du ikke har AMS-måler leverer du måleravlesningen direkte til din netteier. Dette kan du gjøre på deres Min side. De fleste netteiere sender automatisk en påminnelse på sms eller e-post når det er på tide å lese av strømmen. Får du en slik påminnelse er det en fordel om du sender avlesningen så snart du har anledning, slik at strømregningen blir korrekt.
Takk for tilbakemeldingen
Dersom du har AMS-måler sendes måleravlesningene automatisk, og du trenger ikke gjøre noen ting.
Dersom du har en strømmåler av den gamle typen, og glemmer å sende måleravlesning i en periode, vil du fortsatt få regningene dine som vanlig. Men beløpet på fakturaen vil da bli beregnet. Regningene vil fortsette å ha et beregnet beløp helt frem til du sender inn en ny måleravlesning.
Etter at du har sendt en ny målavlesning blir forbruket ditt rettet opp på din neste strømregning.
Takk for tilbakemeldingen
Måleravlesning av strøm var tidligere noe man måtte gjøre jevnlig for å få riktig strømregning. Hvis du har en automatisk strømmåler/AMS-måler trenger du ikke lenger lese av strømmen din, siden avlesningene sendes til netteieren din helt automatisk.
Hvis du ikke har AMS-måler er det anbefalt å sende måleravlesning til din netteier ved hvert månedsskifte. Du velger selv når du vil sende måleravlesning, og du kan gjøre det så ofte du ønsker. Reiser du for eksempel på en lengre ferie, kan du gjerne lese av strømmen før du reiser og når du kommer tilbake, slik at du får registrert strømforbruket ditt riktig.
Det er smart å sende måleravlesning jevnlig, slik at strømregningene du får stemmer overens med det faktiske strømforbruket ditt.
Takk for tilbakemeldingen
Nettleie er summen du betaler for å få overført strøm til huset ditt. Når du får strømregningen din betaler du for to ting: strøm fra Fjordkraft, og nettleie til ditt lokale nettselskap. Summen du betaler i nettleie går ikke til oss, men blir overført videre til din netteier.
Nettleien dekker kostnadene som nettselskapet har med å frakte strømmen hjem til deg. I tillegg dekker nettleien drift og vedlikehold av ledningsnettet og strømmålere, samt offentlige avgifter. Du kan ikke velge hvem nettleien skal betales til, siden dette avhenger av hvor i landet du bor. Hvert nettselskap har monopol innenfor sitt geografiske område.
Takk for tilbakemeldingen
Nettleien går til din lokale netteier, som eier ledningsnettet i ditt område. Nettleien går blant annet til å dekke drift og vedlikehold av ledningsnettet der du bor. Du har kun én strømledning inn til boligen din, og kan derfor ikke velge hvem som skal være netteieren din.
Strøm kjøper du av Fjordkraft eller en annen strømleverandør. Dette beløpet styres først og fremst av strømpriser og av hvor mye strøm du bruker. Som forbruker står du fritt til å velge hvilken strømleverandør du vil ha.
Alle strømkunder i Norge betaler for både strøm og nettleie. Som kunde får du disse kostnadene samlet på én regning. Dermed slipper du å få egne regninger fra din netteier.
Takk for tilbakemeldingen
Før var det vanlig å få strøm og nettleie på separate regninger. De lokale netteierne sendte en egen faktura til kundene for nettleien, mens strømleverandørene fakturerte for strømmen.
Men for å gjøre det enklere for forbrukerne har myndighetene besluttet at begge disse kostnadene skal samles på samme regning, og at det er strømleverandørene som skal fakturere begge deler.
Dermed slipper du å få egne regninger fra din netteier. Det du betaler i nettleie går fortsatt til din netteier og det du betaler i strøm går fortsatt til din strømleverandør. Men nå betaler du altså bare én regning i stedet for to.
Takk for tilbakemeldingen
Alle strømkunder i Norge betaler for elsertifikater. Dette er en lovpålagt kostnad som er inkludert i påslaget på din strømregning. Du betaler altså for dette uavhengig av hvilken strømleverandør du har.
Elsertifikater er en støtteordning for fornybar strøm. Det innebærer at produsenter som investerer i fornybar energi får inntekter fra salg av elsertifikater. Hensikten med ordningen er å gjøre det mer lønnsomt for dem som produserer strøm å investere i fornybar produksjon.
Takk for tilbakemeldingen
Dersom du ikke velger noen strømleverandør når du flytter, vil anlegget ditt havne på leveringsplikt. Det betyr at din lokale netteier blir nødt til å ta seg av strømleveransen til din bolig.
Siden kjøp og salg av strøm er en oppgave som netteieren din vanligvis ikke utfører, vil det løpe gebyrer som følge av dette. De første 6 ukene er påslaget regulert, det vil si du betaler spotpris + 6,25 øre/kwh i påslag. Deretter står netteieren din fritt til å bestemme strømpris og påslag selv, og prisene vil derfor variere ut fra hvilken netteier som eier ledningsnettet der du bor.
For å unngå leveringsplikt når du flytter kan du melde flytting her.
Takk for tilbakemeldingen
Hvis du er usikker på hvilket nettselskap som drifter strømnettet i din del av landet kan du sjekke baksiden av strømregningen din. Der står navnet på nettselskapet, samt deres kontaktinformasjon.
Vi har også listet opp alle nettselskapene, med deres kontaktnumre, på denne siden.
Takk for tilbakemeldingen
Det kan være flere grunner til at nettleien ikke er inkludert på fakturaen din. For å svare på hva grunnen er i ditt konkrete tilfelle anbefaler vi at du kontakter oss på telefon, chat eller Facebook.
De vanligste grunnene er:
Takk for tilbakemeldingen
Ja, du trenger ikke melde oppsigelse til din forrige strømleverandør når du bytter. Vi tar oss av alt det praktiske med oppsigelse av din gamle strømavtale. Alt du trenger å gjøre er å velge en ny strømavtale så ordner vi resten.
Takk for tilbakemeldingen
Hos oss kan du bytte strømavtale raskt og enkelt enten du er kunde hos en annen strømleverandør, eller allerede får strømmen levert fra Fjordkraft. Slik gjør du det:
1. Velg en strømavtale
2. Oppgi ditt telefonnummer og e-post
3. Velg hvilken adresse du vil ha levert strøm til
Bestillingen tar bare et par minutter. Hvis vi skulle trenge noen flere opplysninger som for eksempel en ny måleravlesning, sender vi deg en sms som du kan svare på.
Takk for tilbakemeldingen
Som forbruker har du 14 dagers angrerett. Her finner du avtalevilkår og angrerettskjema for strøm, mobil og hjemmelader fra Fjordkraft:
Strøm
Mobil
Hjemmelader
Takk for tilbakemeldingen
Ja, det har vi. Får du tilbud om en strømavtale som er bedre enn den du har hos oss, matcher vi prisen på tilsvarende avtale – enkelt og greit. Garantien gjelder alle våre kunder, enten du er helt ny eller har vært hos oss i mange år. Ring oss på 230 06100, så matcher vi prisen.
Takk for tilbakemeldingen
Full Kontroll er en tjeneste som gjør det enkelt for deg å vite hvor mye du skal betale i måneden. I stedet for å få høyere regninger om vinteren og lavere om sommeren, betaler du et likt beløp hver måned. Du betaler altså for et gjennomsnitt av strømforbruket ditt gjennom året. Du har også mulighet å velge to betalingsfrie måneder dersom du trenger det.
Vi beregner beløpet ut fra hvor mye strøm du vanligvis bruker. Denne informasjonen får vi tilsendt av din lokale netteier. Beløpet blir automatisk beregnet for deg, og du trenger ikke å foreta deg noe. Hvis det skulle vise seg at du bruker mer eller mindre strøm enn forventet, justerer vi bare beløpet. Dette gjør vi for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig.
Tjenesten har ingen bindingstid og du kan selvsagt si opp denne tjenesten når du selv vil. Da ser vi på din saldo og gjør opp for om du har betalt inn for mye eller for lite i forhold til det faktiske strømforbruket ditt.
Full Kontroll kan bestilles på Min Side, og koster 59,- per måned.
Takk for tilbakemeldingen
Trippelgaranti er en strømforsikring som kan spare deg for utgifter relatert til strøm dersom du blir syk, arbeidsledig eller opplever feil på det elektriske anlegget. Du kan for eksempel få dekket strøm- og nettleiekostnader i inntil 6 måneder. Forsikringen dekker også din ektefelle/samboer.
Du får Trippelgaranti kostnadsfritt de tre første månedene. Deretter koster tjenesten 1,50 kr/dag.
Hvis du har ytterlige spørsmål om forsikringen er det bare å ta kontakt med oss. Du kan bestille Trippelgaranti selv på Min side, eller ringe oss på telefon 230 06100. Det samme telefonnummeret benytter du hvis du vil benytte deg av din Trippelgaranti.
Takk for tilbakemeldingen
Raskere lading - fordi den lar deg utnytte bilens ladekapasitet. Lading med vanlig stikkontakt og kabelen som følger med bilen (Mode2) er begrenset til 10A. Ladeboksen installeres med en dedikert kurs og benytter en Mode3 kabel som tåler høyere effekt.
Bedre sikkerhet - fordi vanlige stikkontakter ikke er egnet for denne type belastning over lang tid. En ladeboks oppfyller forskriftene for lading av elkjøretøy. Den er koblet til en dedikert kurs, har riktig sikring og DC-beskyttelse. Ladeboksen gir også beskjed om eventuelle feil, og stopper strømtilførselen når bilen er ferdig ladet.
Økt eiendomsverdi - fordi en fastmontert ladestasjon kan øke boligens attraktivitet og verdi.
Takk for tilbakemeldingen
Vi tilbyr 3 typer ladestasjoner:
Hjemmelader - eRange Uno Ladestasjon 16A med 3,6 kW ladeeffekt - Bestselgeren som passer for de fleste norske hjem.
Hjemmelader Raskere - eRange Uno Ladestasjon 32A med 7,2 kW ladeeffekt - For deg som trenger litt raskere lading.
Hjemmelader Dobbel - eRange Duo Ladestasjon 2x16A med 3,6 kW ladeeffekt - For deg som trenger å lade to biler samtidig.
Her kan du velge din hjemmelader.
Alle ladestasjonene betales ned på strømregningen din over 36 måneder, og det er selvsagt helt rentefritt.
Om du trenger mer veiledning er det bare å ta kontakt med vår kundeservice, så hjelper vi deg så godt vi kan.
Takk for tilbakemeldingen
1 hjemmelader
10 meter kabling fra sikringsskap
Inntil 50 kilometer reise t/r for montøren
1 oppmøte og 3 timer elektrikerarbeid
Installasjon og samsvarserklæring
Eventuelle ekstrakostnader må betales som et engangsbeløp, og kan ikke betales over strømregningen. Eventuelle ekstrabehov avklares i samtale med installatøren.
Takk for tilbakemeldingen
Hjemmeladeren betales over strømregningen i 36 måneder, eller som en engangsbetaling. Du kan når som helst betale inn et eventuelt restbeløp. Må det utføres arbeid som ikke inngår i standardpakken, må dette avtales og betales til elektriker. Ekstraarbeid kan altså ikke betales over strømregningen.
Takk for tilbakemeldingen
Hvis du har bestilt en hjemmelader fra oss skjer følgende:
En installatør vil kontakte deg for å avtale installasjon av ladestasjonen.
Såfremt du kan møte til tildelt monteringstid skal ladestasjonen være på plass i løpet av 14 dager.
Betalingen faktureres rentefritt på strømregningen din over 36 måneder.
Installatøren vil også kontrollere installasjonen og utarbeide samsvarserklæring.
Takk for tilbakemeldingen
Produktgarantien er 3 år fra installasjonstidspunktet. (1 år på slitedeler som påmontert kabel og ladestøpsel).
Takk for tilbakemeldingen
For å kunne bruke hjemmeladeren vår trenger du en Mode3 ladekabel. Denne kan du bestille hos oss samtidig som du bestiller hjemmelader. Når du kjøper en ladbar bil får du ofte med en Mode2 ladekabel med en vanlig stikkontakt i den ene enden. Denne kabelen er ment for nødlading, og ikke for daglig bruk. Om du ikke har en Mode3 ladekabel må du skaffe en for å kunne bruke hjemmeladeren.
Ved å kjøpe en Mode3 ladekabel lader du:
Raskere - fordi Mode3 kabler har større kapasitet og høyere ladeeffekt. Mode2 ladekabelen som følger med bilen gir en maks ladeeffekt på 2,3kW (10A).
Sikrere - fordi den låses fast i bilens inntak under lading. Mode3 kabelen har lavere vekt og er enklere å håndtere for bruker.
Flere steder - fordi den kan benyttes på alle offentlige ladestasjoner i hele Norge og rundt i Europa.
Takk for tilbakemeldingen
Nei. Det er maks 3.6kW per uttak. Du får ikke dobbel effekt.
Takk for tilbakemeldingen
Gå til Kundeservice for bedrifter for å finnne svar eller få hjelp av en av våre rådgivere.