Det er mye å tenke på når du flytter. Tidligere har det vært lett å ordne med flytting av strøm lenge etter at selve flyttingen er gjennomført, men slik er det ikke lenger.
Fra februar 2019 er det kommet nye regler for alle som skal si opp strømavtalen i boligen de flytter fra og bestille strøm til ny bolig. Nå må du huske å melde flytting til strømleverandøren din (altså oss) senest tre dager før du flytter. Det beste er å gjøre det så snart du vet hva flyttedatoen din blir.
Hvis du allerede har flyttet må du passe på at de som har overtatt din gamle bolig bestiller strømavtale fra datoen de flyttet inn. Hvis ikke må du etter de nye reglene stå som ansvarlig for måleren. Dette betyr at du må betale for strømforbruket i boligen frem til de nye eierne er registrerte som eiere av måleren.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Ta kontakt med oss så snart du har anledning. Vi har mulighet til å ordne registrering på måleren inntil 3 år tilbake i tid, men om det er mer enn 30 virkedager siden du overtok boligen vil du registreres med leveringspliktig strøm hos din netteier fra den datoen du overtok. Vi vil selvsagt sørge for at du får den strømavtalen du ønsker, men det blir noen dager frem i tid etter at du kontaktet oss og vi fikk ordnet det praktiske med din netteier.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
For å videreføre strømavtalen du har hos oss i dag, kan du bestille strøm på vanlig måte til din nye adresse. Da viderefører vi kundeforholdet ditt automatisk. Finn ønsket avtale og fullfør bestilling. Husk også å si opp strømmen der du flytter fra.
Merk at hvis du ikke melder flytting av strømmen, vil du bli stående uten en strømavtale på din nye bolig. Da får du strøm med leveringsplikt fra din netteier. Det koster normalt vesentlig mer enn hvis du bestiller en strømavtale hos en strømleverandør.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Ja, om du har en strømavtale hos oss i dag og skal flytte til en ny bolig må du både si opp strømavtalen på adressen du flytter fra, og registrere den nye adressen du flytter til. Begge deler kan du gjøre ved å fylle ut vårt flytteskjema.
Hvis du ikke har en strømavtale hos oss i dag, men ønsker å bestille, trenger du ikke å melde oppsigelse til din gamle leverandør. Da kan du bestille strøm på vanlig måte.
Har du ytterligere spørsmål rundt flytting kan du kontakte vår kundeservice på telefon 23 00 61 00, så hjelper vi deg så godt vi kan.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Nei. Du må melde flytting, men du skal ikke stenge strømmen.
Om du har en strømavtale hos oss i dag og skal flytte til en ny bolig må du både si opp strømavtalen på adressen du flytter fra, og registrere den nye adressen du flytter til. Begge deler kan du enkelt gjøre ved å fylle ut vårt flytteskjema.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen