Produkter og tjenester

Spørsmål om tjenester?

Finn ut mer om tjenestene du får hos oss.

StrømSmart

Hva er StrømSmart?

StrømSmart er en tjeneste i appen som hjelper deg å spare

Tjenesten koster 29 kr per måned og har ikke bindingstid.

  • Følg spotprisen frem i tid og planlegg forbruket ditt
  • Sammenlign forbruket ditt med tilsvarende boliger
  • Lad elbilen når strømmen er billigst

Hva er inkludert?
Som kunde hos oss har du automatisk tilgang til Fjordkraft-appen. Neste nivå er StrømSmart – og med StrømSmart+ får du full pakke. Her er en oversikt over du hva du får:

StrømSmart
StrømSmart gir deg tilgang til smarte verktøy i appen – som hjelper deg å bruke strømmen når den er billig. Tjenesten har ingen bindingstid. Dette er inkludert i StrømSmart:

  • Strømforbruk og kostnader
  • Spotpris og nettleie
  • Fordeler
  • Mobilabonnement
  • Solcelleproduksjon
  • Spotprisprognose
  • Forbruksmønster analyse
  • Smartlading
  • Smart varme
  • Nettleievarsling og døgnmaks

Disse tjenestene er ikke inkludert i StrømSmart, og hører til tjenesten StrømSmart+

  • Puls – strømforbruk i sanntid
  • Live forbruksgrense
Hvordan bestiller jeg StrømSmart?

Du bestiller StrømSmart ved å logge deg inn på Min Side. Der går du inn på Tjenester og trykker på bestill på StrømSmart. Du kan lese alt om tjenesten der inne og se vilkår før du bestiller.

Du kan også kontakte vårt kundesenter på telefon 23006100 man-fre 09-16, så vil de hjelpe deg med bestillingen. Husk å laste ned appen vår for å ta i bruk alle tjenestene du får med StrømSmart! 

Last ned i AppStore
Last ned i Google Play

Hvordan avbestiller jeg StrømSmart?

Du avslutter tjenesten slik:

  1. Logg deg inn på Min Side
  2. Gå inn på Tjenester
  3. Trykk på "StrømSmart"
  4. Trykk på "Avslutt" knappen
Hvor finner jeg vilkår for StrømSmart?

Du finner alltid vilkår for strømavtaler og tjenester du har, inne på Min Side.

Du kan trykke her for å lese vilkårene til StrømSmart:

Vilkår for StrømSmart

StrømSmart+

Hva er StrømSmart+?

StrømSmart+ er en tjeneste i appen som hjelper deg å spare

Tjenesten koster 49 kr per måned og har 6 måneders bindingstid.

  • Få full tilgang til smarte tjenester i appen
  • En pulsmåler følger forbruket ditt her og nå
  • Bli varslet om nettleien så du kan spare penger

Hva er inkludert?
Som kunde hos oss har du automatisk tilgang til basistjenestene i Fjordkraft-appen uten kostnader. Neste nivå er StrømSmart, og med høyeste nivå StrømSmart+ får du full pakke. Her er en oversikt over hva du får med StrømSmart+ :

  • Strømforbruk og kostnader
  • Spotpris og nettleie
  • Fordeler
  • Mobilabonnement
  • Solcelleproduksjon
  • Spotprisprognose
  • Forbruksmønster analyse
  • Smartlading
  • Smart varme
  • Nettleievarsling og døgnmaks
  • Puls – strømforbruk i sanntid
  • Live forbruksgrense
  • En pulsmåler

Pulsmåleren er inkludert. Derfor koster det penger å si opp innenfor bindingstiden. Bruddgebyret blir maksimalt 795 kr, og beregnes etter hvor lenge du har hatt tjenesten.

Hvordan bestiller jeg StrømSmart+?

Du bestiller StrømSmart+ ved å logge deg inn på Min Side. Der går du inn på Tjenester og trykker på bestill på StrømSmart+. Du kan lese alt om tjenesten der inne og se vilkår før du bestiller.

Du kan også kontakte vårt kundesenter på telefon 23006100 man-fre 09-16, så vil de hjelpe deg med bestillingen. Husk å laste ned appen vår for å ta i bruk alle tjenestene du får med StrømSmart+! 

Last ned i AppStore
Last ned i Google Play

Hvordan avslutter jeg StrømSmart+?

Du avslutter tjenesten slik:

  1. Logg deg inn på Min Side
  2. Gå inn på Tjenester
  3. Trykk på "StrømSmart+"
  4. Trykk på "Avslutt" knappen
Hvor finner jeg vilkårene for StrømSmart+?

Du finner alltid vilkår for strømavtaler og tjenester du har, inne på Min Side.

Du kan trykke her for å lese vilkårene til StrømSmart+:

Vilkår for StrømSmart+

Spørsmål om Trumf?

Hvordan registrerer jeg Trumf?

Hvis du allerede er kunde hos oss er alt du trenger å gjøre er å logge inn og starte Trumf-sparingen

Dersom du er ny kunde kan du bestille strøm med Trumf aktivert, så får du også velkomstbonus dersom den aktuelle måleren ikke har vært hos oss de siste 12 månedene. Du finner avtalen her. 

Når får jeg bonusen fra Fjordkraft på min Trumf-konto?

Velkomstbonusen overføres normalt innen kort tid etter bestilling til din Trumf-konto. Trumf-bonus på strømforbruk overføres til din Trumf-konto én gang per måned, etter du har mottatt strømregningen fra oss.

Hvordan blir Trumf-bonusen beregnet?

Grunnlaget for Trumf-bonusen er summen av strømutgiftene dine, fratrukket strømstøtten fra staten. Eventuelle tilleggstjenester du har fra Fjordkraft blir inkludert i strømutgiftene, og danner grunnlaget for 1 % Trumf-bonus.

Det gis ikke Trumf-bonus på nettleie. Trumf-bonusen overføres automatisk til Trumf-kontoen din, uten at du trenger å gjøre noe.

 

Slik beregnes Trumf-bonusen

Jeg har flere strømavtaler. Får jeg Trumf-bonus på alle?

Du får både 1 % Trumf-bonus og velkomstbonus på inntil fem strømavtaler hvis du er ny strømkunde hos oss. Er du allerede strømkunde hos oss på måleren får du ikke velkomstbonus, men 1 % Trumf-bonus. Merk at strømavtalene gjennom Fjordkraft er forbeholdt privatkunder.

Jeg er allerede Fjordkraft-kunde. Får jeg velkomstbonus?

Hvis du er kunde, eller har vært kunde de siste 12 månedene mottar du ikke startbonusen. Likevel kan du spare 1 % i måneden på strømforbruket ditt. Du beholder strømavtalen du har i dag uten ekstra kostnad, alt du trenger å gjøre er å logge inn og starte Trumf-sparingen.

Hva tjener jeg bonus på?

Hver måned du er kunde hos oss blir 1 % av beløpet du har betalt for strøm overført til din Trumf-konto. Bonusen gjelder for strømforbruket ditt, minus den delen som dekkes av kompensasjonsordningen for strøm. Bonusen dekker heller ikke nettleie.

Bestiller du tilleggstjenester som Norsk Vannkraft eller Strømforsikring får du bonus for dette også. Trumf-bonusen overføres automatisk, uten at du trenger å gjøre noe.

Se eksempel på beregning her.

Hvor kan jeg se at jeg får Trumf-bonus?

Du kan ikke se Trumf-bonusen din på fakturaen, men du finner dem på Trumf-kontoen din. På Min side kan du se hvor mye Trumf-bonus du har spart opp per måned, og totalt for hele perioden du har hatt Trumf-sparing aktivert. 

Poengene overføres automatisk etter at du har fått strømregningen fra oss, uten at du trenger å gjøre noe.

Hva skjer hvis jeg bytter til en annen strømavtale fra Fjordkraft?

Du beholder Trumf-bonusen din uansett hvilken strømavtale du bytter til hos oss.

Hvor lenge får jeg Trumf-bonus?

Du får Trumf-bonus så lenge måleren som Trumf er knyttet opp mot, er aktiv hos oss. Dersom du flytter bør du også aktivere Trumf på din nye måler slik at du fortsette å få bonus så lenge du er kunde.

Norsk Vannkraft

Hva er Norsk Vannkraft, og hva koster det?

Norsk Vannkraft gir støtte for produksjon av vannkraft fra et kraftverk nær deg.

Med Norsk Vannkraft kan du være trygg på at det lages like mye strøm fra et lokalt vannkraftverk som du selv bruker. Dette gir deg som kunde kontroll på hva du betaler for, samtidig som det øker etterspørselen etter fornybar energi. Norsk Vannkraft koster 11,9 øre/kWh.

Fordi strømmen alltid tar korteste vei, kan ingen si med sikkerhet hvor strømmen i stikkontakten din kommer fra. Denne tjenesten endrer altså ikke hvilken strøm du får i stikkontakten hjemme – men gir deg en trygghet om at du støtter en lokal vannkraftprodusent.

Hvor finner jeg vilkår for Norsk Vannkraft?

Du finner alltid vilkår for strømavtaler og tjenester du har, inne på Min Side.

Du kan trykke her for å lese vilkårene til Norsk Vannkraft:

Vilkår Norsk Vannkraft

Lurer du på noe mer om Norsk Vannkraft finner du all informasjon her:

Les mer om Norsk Vannkraft

Strømforsikring

Hva koster Strømforsikring, og hva dekker den?

Forsikringen koster 2 kroner per dag.

Strømforsikring er en tilleggstjeneste som gir deg en ekstra trygghet i hverdagen. Du får færre bekymringer dersom du blir syk, arbeidsledig eller opplever å måtte betale egenandel for elektriske feil. Strømforsikring gir deg flere enkle fordeler:

  • 0 kroner i strømregning hvis du blir sykemeldt i mer enn 30 dager. Da dekker vi strøm og nettleie i inntil seks måneder. Maksimalt beløp per måned er 5000 kroner. Gjelder for kunder under 65 år. Egne vilkår for alders- og uførepensjonister.
  • 0 kroner i strømregning om du blir arbeidsledig eller permittert. Vi dekker kostnadene for strøm og nettleie i inntil seks måneder. Maksimalt beløp per måned er 5000 kroner. Gjelder for kunder under 65 år.
  • 0 kroner i egenandel hvis du opplever feil med det elektriske anlegget. Ødelegges elektronisk inventar av lynnedslag, overspenning eller elektriske feil får du normalt dette dekket av innboforsikringen. Men ofte må du likevel betale en betydelig egenandel. Vi dekker egenandelen din med inntil 4000 kroner.
  • 0 kroner om du er alders- og uførepensjonist og har vært innlagt på sykehus eller institusjon i mer enn 30 dager sammenhengende.Vi dekker strømutgiftene i inntil seks måneder. Maksimalt beløp per måned er 5000 kroner. Erstatningen beregnes fra første dagen du er innlagt på sykehus/institusjon til den dagen du skrives ut.

Mer om forsikringen:

 

Hvor langt tilbake i tid kan jeg melde skade?

Forsikringen gjelder 12 måneder tilbake i tid. Det vil si at dersom du har vært sykemeldt, arbeidsledig eller har opplevd feil på det elektriske anlegget det siste året, kan du få penger tilbake.

Du melder skade ved å fylle ut skademeldingskjema på sedgwick.com.

Logg inn med passord.
Access Code: Dinskade

Har du andre spørsmål?

  • App

    Finn ut mer om Fjordkraft-appen. Spørsmål og svar om innlogging, smarte tjenester og strømsparing i appen.

  • Faktura

    Finn ut mer om strømregningen. Spørsmål og svar om betaling, AvtaleGiro og eFaktura.

  • Flytting

    Finn ut mer om flytting. Spørsmål og svar om oppsigelse og bestilling av strøm til ditt nye hjem.

  • Pulsmåler

    Finn ut mer om pulsmåleren. Spørsmål og svar om aktivering, bruk og sanntidsmåling av strøm.

  • Solkonto og solceller

    Finn ut mer om solcellepanel. Spørsmål og svar om solkonto og salg av egenprodusert strøm.

  • Strøm og nettleie

    Finn ut mer om strøm og nettleie. Spørsmål og svar om nettselskap, strømleverandør og elsertifikat.

  • Strømforbruk

    Finn ut mer om strømforbruk. Spørsmål og svar om måleravlesning, forbruk og strømmåleren.

En ung kvinne ser på mobiltelefonen sin

I Min side får du oversikt

Trenger du å sjekke en faktura, finne ut noe om strømavtalen din eller gjøre endringer? Finn det du trenger i Min side.

Gå til Min side

  • Ring 23 00 61 00

    Åpent alle hverdager 9-16

  • Send e-post

    Du hører fra oss innen 1-2 virkedager.

WEB02