App
Finn ut mer om Fjordkraft-appen. Spørsmål og svar om innlogging, smarte tjenester og strømsparing i appen.
Vi selger spotprisavtaler, og da kan du velge mellom en standard spotprisavtale eller en spotpris avtale med forvaltning. Du finner disse under Strømavtaler i menyen.
Ja, du trenger ikke melde oppsigelse til din forrige strømleverandør når du bytter. Vi tar oss av alt det praktiske med oppsigelse av din gamle strømavtale. Alt du trenger å gjøre er å velge en ny strømavtale, så ordner vi resten.
Hos oss kan du bytte strømavtale raskt og enkelt enten du er kunde hos en annen strømleverandør, eller allerede får strømmen levert fra Fjordkraft. Slik gjør du det:
1. Trykk på strømavtalen du ønsker for å komme til bestillingsløypen
2. Oppgi ditt telefonnummer og e-post
3. Velg hvilken adresse du vil ha levert strøm til
Bestillingen tar bare et par minutter. Hvis vi skulle trenge noen flere opplysninger som for eksempel en ny måleravlesning, sender vi deg en sms som du kan svare på.
Som forbruker har du 14 dagers angrerett. Her finner du avtalevilkår og angrerettskjema for strøm
Du finner alltid vilkårene til avtalen din inne på Min Side
Vi har samlet all informasjonen du trenger om strømavtalen din på ett sted. Her kan du lese mer om hvordan strømavtalen fungerer og få oversikt over pris, påslag og avtalevilkår. Du kan også endre strømavtalen din hvis du ønsker det.
1.juli 2024 ble det innført en ny lov om nedkjølingsperiode. Nedkjølingsperioden på 24 timer gjelder ved salg av strømavtaler gjennom telefonsalg, dørsalg, standssalg og butikksalg. Dette betyr at forbrukeren ikke kan inngå avtalen i løpet av denne perioden.
Formålet med denne regelen er å gi forbrukeren tid til å tenke gjennom avtalen før den blir bindende. Derfor må du vente i 24 timer før du kan akseptere kontrakten din, enten du er helt ny kunde eller en kunde som vil bytte strømavtale hos oss.
Det er mange grunner til å velge oss som din strømleverandør! Vi har gode strømavtaler, og tilbyr flere tilleggstjenester som gjør det enklere for deg å redusere strømregningen din. Blant annet har vi tjenestene StrømSmart og StrømSmart+ som er et unikt verktøy for nettopp besparelsen.
Vi har en fantastisk app som gjør det lett å holde oversikt over strømprisen time for time, forbruket ditt og alle fakturaene dine. Vi har også prisvinnende kundeservice som står klare til å hjelpe deg - skulle du ha behov for det.
Når du logger deg inn har du to valg 👇
Visste du at vi også har en app?
I Fjordkraft-appen får du tilgang til det du trenger rett på mobilen din. Da får du også et godt verktøy til å bruke strømmen enda smartere i hverdagen.
På Min Side kan du gjøre flere ting, blant annet:
Sjekke faktura
Enten du vil endre hvordan du mottar fakturaen, trenger en betalingsutsettelse eller vil finne en kopi av fakturaen – kan du enkelt gjøre dette selv på Min side. Venter du på en strømregning? Før fakturaen er klar, finner du en status på når det er forventet at du får den.
Få oversikt over strømforbruk
Her kan du se strømforbruket ditt denne måneden og filtrere på dag og timer. Du kan også sammenligne forbruket ditt med tidligere år. Hvis du ønsker flere detaljer om strømforbruket ditt kan du laste ned en liste som viser deg strømforbruket time for time.
Finne informasjon om strømavtalen din
Vi har samlet all informasjonen du trenger om strømavtalen din på ett sted. Her kan du lese mer om hvordan strømavtalen fungerer og få oversikt over pris, påslag og avtalevilkår. Du kan også endre strømavtalen din hvis du ønsker det.
Se strømkostnadene dine
Få et estimat over hvor mye strømmen har kostet deg så langt denne måneden, og se hva du betalte forrige måned. Strømkostnaden er beregnet ut fra forbruket ditt, strømavtalen din og nettleiekostnadene. Du kan også velge å ta med forventet strømstøtte i beregningen av kostnadene.
Melde flytting
Er du på flyttefot? Da er det lurt å være tidlig ute med å melde flytting av strømmen. Få hjelp til å si opp strømmen på den adressen du flytter fra, og få bestilt strøm på den adressen du flytter til.
Det finnes enda flere funksjoner du kan benytte deg av i Min side. Du kan blant annet:
Ja! Som kunde kan man invitere inntil 5 andre personer som gjestebruker, også omtalt som familedeling, til sin app og Min side, slik at de også kan følge med på strømforbruk- og kostnad i appen.
For å invitere gjestebrukere må du logge inn på Min side, velge fanen "Meg", og så gå til gjestebruker. Gjester får full tilgang til å se alt innhold, men kan ikke gjøre endringer på kundeforholdet ditt, kjøpe tilleggstjenester eller invitere andre gjester. Du kan også komme rett inn til registreringen av gjestebruker via appen. Da går du via "Meg", og så gå til "Gjest". Du videreføres til Min Side når du velger "Inviter gjest".
Når du har invitert noen til å bli gjestebruker i din app og Min side er invitasjonen gyldig i 48 timer, og de du inviterer som gjest må være fylt 18 år.
Vi ber om e-postadressen deres for å kunne sende dem informasjon om eventuelle endringer som påvirker dem.
Husk at du må selv fjerne gjestebrukere hvis du ikke ønsker at de skal ha tilgang lenger.
Dette gjør du under "Meg" og "Gjest" i appen, ved å trykke på "Administrer gjester". Da blir du sendt videre til Min side, hvor du kan fjerne de gjestebrukerne du ikke ønsker å gi tilgang til lenger.
Dersom du opplever feil ved innlogging på Min Side eller i appen kan det være flere årsaker til dette. Du kan få beskjed om at brukeren din ikke finnes, telefonnummer/fødselsdato kan være feil, eller at du ikke finnes i systemet. Dersom du får noen av disse feilmeldingene, eller en annen feilmelding, må du sjekke disse tingene:
1. Telefonnummer eller fødselsdato er skrevet inn feil (eller ikke registrert i vårt system)
2. Vi kan ha et tidligere eller annet telefonnummer registrert og får da ikke treff på det nummeret du forsøker å logge inn med
3. Hvis du er helt ny kunde kan det (i enkelte tilfeller) ta 1 til 3 dager før du har fått tilgangen
4. Det kan være en teknisk feil
Opplever du noen av disse feilene kan du ta kontakt med vår kundeservice.
Vi har ansvaret for at kunde- og kontaktinformasjon er riktig. Denne informasjonen deler vi med nettselskapet ditt og Elhub.
Innimellom må vi og nettselskapet kontakte deg. Det kan for eksempel være hvis avtalevilkårene oppdateres, eller hvis strømnettet skal kobles ut/vedlikeholdes.
Vi bruker ikke din kontaktinformasjon til markedsføring med mindre du har gitt samtykke dette. Vi behandler kundeinformasjon fortrolig og i henhold til personvern.
På Min side og i appen kan du se hvilken kundeinformasjon vi har registrert på deg, og kan oppdatere denne.
Dersom du ønsker at en annen person skal ha mulighet til å kontakte kundeservice på dine vegne, eller du skal hjelpe et familiemedlem med sin bestilling eller andre ting på kundeforholdet, trenger vi en fullmakt.
Denne fullmakten vil vi lagre på ditt kundeforhold, slik at den du har gitt fullmakt til, alltid får hjelp når de kontakter oss.
Vi har et eget fullmaktskjema du kan fylle ut og sende til oss på epost eller via posten:
Flytte strømavtalen over til en annen person
Hvis du ønsker at strømavtalen til avdøde skal flyttes over på en annen person, for eksempel deg, bestiller dere bare en strømavtale som normalt via nettsidene våre, eller ved å kontakte kundeservice. Når man bestiller strømavtale til en spesifikk adresse avsluttes automatisk den gamle avtalen på samme adresse, siden det ikke kan være 2 personer registrert på samme adresse samtidig.
Vi anbefaler at oppstartsdato er den siste fakturerte datoen på måleren. Da vil det ikke bli sendt flere faktura til tidligere eier.
Hvis du er usikker på hva som skal skje med anlegget
Vi kan fortsette strømleveransen så lenge det ikke er noen ubetalte/forfalte faktura, og vi får oppgitt informasjon til ny kontaktperson. Leveransen kan dessverre ikke gå på ubestemt tid, men dette er en fin løsning inntil det er avklart hva som skal skje med anlegget.
Kontakt oss på 23 00 61 00, og oppgi navn og adresse på kontaktperson. Dette kan være et familiemedlem eller en bostyrer.
Boet er solgt
Vi hjelper gjerne til med å melde oppsigelse, også kjent som en utflytting, på anlegget til den som har gått bort, men vi trenger en skifteattest som viser hvem som er ansvarlig for boet. Vi trenger også at den som er ansvarlig for boet kontakter oss. Er det flere ansvarlige trenger vi bekreftelse fra samtlige at det er i orden at det meldes utflytting.
Når avtalen til en person som har gått bort avsluttes eller overføres til en ny person, vil det sendes en faktura i avdødes navn frem til datoen det ble avsluttet i vedkommende sitt navn.
For eksempel, avtalen ble avsluttet i avdødes navn den 15. i en måned. Da vil det sendes ut en faktura som gjelder forbruket frem til den 15. Deretter blir ny eier faktureres fra den 15. Vi fakturerer alltid på etterskudd, så siste faktura vil sendes ut måneden etter avslutning. Det kan også være lurt å merke seg at strøm og nettleie noen ganger kan komme separat i tilfeller som omhandler opphør.
Vi hjelper deg med å sjekke om det er noen ubetalte fakturaer på kundeforholdet til den som har gått bort. Hvis du ønsker kopier av fakturaene, må du først sende oss en skifteattest. Denne kan sendes til oss enten via e-post eller vanlig post.
Vi kan likevel gi deg betalingsinformasjon slik at eventuelle utestående beløp kan betales. Ta kontakt med oss på tlf 23 00 61 00 (åpent hverdager klokken 09-16) så finner vi ut av det sammen!
Ja det kan vi, dersom det foreligger en skifteattest. Når noen går bort vil man gjerne få oversikt over utestående for å gjøre opp. Noen ganger kan det også komme fremtidige faktura. Ta kontakt med vårt kundesenter for å ordne at fremtidige faktura kommer til deg.
Trenger du å sende oss skifteattesten først, kan du gjøre det på epost eller via posten:
Flytte strømavtalen over på annen person
Er du derimot gjenlevende ektefelle, partner, samboer eller familiemedlem, anbefaler vi heller at strømavtalen blir overført til ditt navn. Vi trenger ikke skifteattest for å gjøre dette, og du kan selv legge inn bestilling på strømavtale på nettsidnene våre, eller tar kontakt med vårt kundesenter så vil de ordne alt for deg!
Vi anbefaler at oppstartsdato er den siste fakturerte datoen på måleren. Da vil det ikke bli sendt flere faktura til tidligere eier. Skal avtalen føres over til en annen person, kan strømavtalen registreres på samme måte.
Ja, det har vi! Markedsplassen eies og driftes av Fjordkraft og ble lansert i januar 2021. Her finner du en mengde smarte produkter for lavutslippssamfunnet.
Du har to muligheter når det kommer til å tjene Fordelspoeng.
Du kan verve venner og bekjente, og begge parter vil tjene Fordelspoeng.
Du kan handle på markedsplassen og tjene Fordelspoeng på kjøpet ditt
Du har to valg når det kommer til å bruke Fordelspoengene dine.
Du kan trekke fra Fordelspoengene på din neste faktura. Dette gjør du på Min side, under "Fjordkraft fordel"
Du kan trekke Fordelspoeng fra på summen for kjøpet du gjør på markedsplassen vår.
Du kan gå til Min Side for å se saldoen din på Fordelspoeng. Den er til enhver tid oppdatert, og du kan se alle transaksjonene dine der også. Det er også her du kan se mer om hvordan du tjener og bruker Fordelspoeng.
Når du verver noen får du og den du vervet automatisk Fordelspoeng så snart bestillingen deres er godkjent og fullført.
Vær obs på at disse kriteriene må være oppfylt for at dere skal få vervepoeng:
Om du har vervet noen, men ikke fått vervebonus i form av Fordelspoeng, kan det hende et av kriteriene nevnt over ikke er oppfylt. Sjekk gjerne med den du vervet at de faktisk har blitt Fjordkraft-kunde, og om de har fått poeng. Får de vervebonus, vil du også få vervebonus!
Ta eventuelt kontakt med kundesenteret vårt om du har sjekket at alle kriteriene er oppfylt, men du allikevel ikke har fått vervebonus.
Dersom avtalen eller tjenesten din skal endre pris, varsler vi deg skriftlig minst 30 dager før endringen trer i kraft. Ved varsling sender vi informasjon til innboksen din på Min Side og i tillegg mottar du eget varsel om at du har en ny melding i innboksen din. I tillegg varsler vi deg på SMS eller epost, alt etter hva du har satt som preferanse for denne varslingen. Du kan lese mer om varslingen i vilkårene våre.
Ja, det gjør vi. Fjordkraft Mobil er vårt datterselskap, og sammen med Telia eier vi dem.
Nei, du kan ikke få strøm og mobil på samme faktura. Du vil alltid motta en faktura for strøm og netteleie fra oss, og en faktura for mobil abonnement du har hos Fjordkraft mobil.
Vi har både avtaler for privatkunder og bedriftskunder, men har du en bedrift må du bruke sidene vi har for bedrift og kundeservice. For mer informasjon tilknyttet bedrift kan du besøke bedriftssiden vår, så får du svar på alle dine bedriftsrelaterte spørsmål. Du bytter enkelt til bedrift-sidene våre i toppen på nettsidene våre.
Dersom du ved en feil har bestilt avtale på bedriften eller enkeltpersonforetaket ditt, men ønsker å være privat, må du først sjekke om du har bindingstid på avtalen du har fått på bedriften. Du kan klikke her for å komme til bedriftssiden vår. Hvis du ikke har bindingstid, kan du bestille strøm på privat som normalt.
Finn ut mer om Fjordkraft-appen. Spørsmål og svar om innlogging, smarte tjenester og strømsparing i appen.
Finn ut mer om strømregningen. Spørsmål og svar om betaling, AvtaleGiro og eFaktura.
Finn ut mer om bestillinger på strøm, oppsigelse av strøm, og bestilling av strøm til ditt nye hjem hvis du har flyttet.
Finn ut mer om tjenestene våre. Spørsmål og svar om produkter som StrømSmart, fordelspoeng, Trumf, verving mm.
Finn ut mer om pulsmåleren. Spørsmål og svar om aktivering, bruk og sanntidsmåling av strøm.
Finn ut mer om solcellepanel. Spørsmål og svar om solkonto og salg av egenprodusert strøm.
Finn ut mer om strøm og nettleie. Spørsmål og svar om nettselskap, strømleverandør og elsertifikat.
Finn ut mer om strømforbruk. Spørsmål og svar om måleravlesning, forbruk og strømmåleren.
Trenger du å sjekke en faktura, finne ut noe om strømavtalen din eller gjøre endringer? Finn det du trenger i Min side.
Åpent alle hverdager 9-16