Hopp til innhold

Kundeservice

Kvinne på kundesenteret snakker i telefonen

Velkommen til kundeservice

Hos oss får du gode råd om strøm. Snakk med oss – eller finn svar på det du lurer på i våre spørsmål og svar.

Hvordan kan vi hjelpe deg?

  • Ring 23 00 61 00

    Vi er åpen hverdager 0900-1600

  • Chat med oss

    Få rask hjelp av chatbot eller spør en rådgiver

  • Send e-post

    Du hører fra oss innen 1-2 virkedager.

Spørsmål og svar

Finn svar på ofte stilte spørsmål:
Hva er Norgespris?

Med Norgespris betaler du en fast pris for strømmen din. Du betaler aldri mer enn 50 øre/kWh inkl. mva. – men du betaler heller aldri mindre. Prisen gjelder for de 5000 første kWh du bruker i måneden (inntil 1000 i måneden for hytter).

Alle strømkunder i Norge får mulighet til å velge Norgespris, uavhengig av hvilken strømleverandør de har.

Hvor finner jeg kopi av fakturaen min?

Du finner raskt og enkelt oversikt over alle fakturaene dine på Min side og i Fjordkraft-appen!

Her kan du:

  • Åpne en kopi av fakturaene dine
  • Sjekke hvilke fakturaer som er betalt og hvor mye som eventuelt gjenstår å betale
  • Utsette en faktura

Faktura på Min Side
Last ned Fjordkraft-appen

Kan jeg få betalingsutsettelse?

Ja, du kan utsette en faktura så lenge du ikke har andre utestående fakturaer hos oss.

Dette ordner du enkelt i appen vår, eller på Min Side. Du kan endre forfallsdato på fakturaen så lenge den ikke har forfalt. Du kan utsette fakturaen i 30 dager fra opprinnelig forfallsdato. Det koster 29 kroner å utsette faktura hos oss. Dersom fakturaen har forfalt, eller du vil dele den opp, kan du kontakte kundeservice for å finne løsninger, men om den ikke har forfalt ennå kan du utsette den selv via Min side. 

Gå til faktura på Min Side
Last ned Fjordkraft-appen


Kan jeg dele opp faktruaen min mer?
Dersom du har utsatt en faktura allerede og å dele den opp mer, kan du kontakte kundeservice så finner de gode løsninger for deg! 

Hva er nettleie?

Nettleie er summen du betaler for å få overført strøm til huset ditt. Når du får strømregningen din betaler du for to ting: strøm fra Fjordkraft, og nettleie til ditt lokale nettselskap. Summen du betaler i nettleie går ikke til oss, men blir overført videre til din netteier. 

Nettleien dekker kostnadene som nettselskapet har med å frakte strømmen hjem til deg. I tillegg dekker nettleien drift og vedlikehold av ledningsnettet og strømmålere, samt offentlige avgifter. Du kan ikke velge hvem nettleien skal betales til, siden dette avhenger av hvor i landet du bor. Hvert nettselskap har monopol innenfor sitt geografiske område.

  • Alt om Norgespris

    Finn ut mer om Norgespris. Velger du denne ordningen får du en fast strømpris, uavhengig av hvilken strømleverandør du har.

  • App

    Finn ut mer om Fjordkraft-appen. Spørsmål og svar om innlogging, smarte tjenester og strømsparing i appen.

  • Bestilling og flytting

    Finn ut mer om bestillinger på strøm, oppsigelse av strøm, og bestilling av strøm til ditt nye hjem hvis du har flyttet.

  • Faktura

    Finn ut mer om strømregningen. Spørsmål og svar om betaling, AvtaleGiro og eFaktura.

  • Produkter og tjenester

    Finn ut mer om tjenestene våre. Spørsmål og svar om produkter som StrømSmart, fordelspoeng, Trumf, verving mm.

  • Pulsmåler

    Finn ut mer om pulsmåleren. Spørsmål og svar om aktivering, bruk og sanntidsmåling av strøm.

  • Solkonto og solceller

    Finn ut mer om solcellepanel. Spørsmål og svar om solkonto og salg av egenprodusert strøm.

  • Strøm og nettleie

    Finn ut mer om strøm og nettleie. Spørsmål og svar om nettselskap, strømleverandør og elsertifikat.

  • Strømforbruk

    Finn ut mer om strømforbruk. Spørsmål og svar om måleravlesning, forbruk og strømmåleren.

  • Se flere spørsmål

    Spørsmål og svar om bestilling, Min side, fullmakt og dødsbo.

Kvinne sitter på kundesenteret og svarer telefonen

– Fornøyde kunder er det aller viktigste for oss

Strøm kan være innviklet å forstå. Da er det godt å vite at hjelpen aldri er langt unna. – Ingen spørsmål er for dumme. Vi er her for å hjelpe, sier Madeleine.

Møt kundesenteret vårt

Prisvinnende kundeservice

Vi er stolte av kundesenteret vårt, som er blant de ledende i Norge.

Best i test

WEB02