Hopp til innhold

Andre spørsmål

Min side

Hvordan logger jeg inn i Min side?

Når du logger deg inn har du to valg 👇

  1. Du kan bruke Vipps
  2. Du kan skrive inn telefonnummeret og fødselsdatoen din, og få en kode på SMS. Merk at telefonnummeret må være det samme som er registrert på kundeforholdet ditt.

Logg inn i Min side

 

Visste du at vi også har en app?
I Fjordkraft-appen får du tilgang til det du trenger rett på mobilen din. Da får du også et godt verktøy til å bruke strømmen enda smartere i hverdagen.

Last ned Fjordkraft-appen

Hva kan jeg gjøre på Min Side?

På Min Side kan du gjøre flere ting, blant annet:

Sjekke faktura
Enten du vil endre hvordan du mottar fakturaen, trenger en betalingsutsettelse eller vil finne en kopi av fakturaen – kan du enkelt gjøre dette selv på Min side. Venter du på en strømregning? Før fakturaen er klar, finner du en status på når det er forventet at du får den.

Faktura på Min Side

Få oversikt over strømforbruk
Her kan du se strømforbruket ditt denne måneden og filtrere på dag og timer. Du kan også sammenligne forbruket ditt med tidligere år. Hvis du ønsker flere detaljer om strømforbruket ditt kan du laste ned en liste som viser deg strømforbruket time for time.

Strømforbruk på Min Side

Finne informasjon om strømavtalen din
Vi har samlet all informasjonen du trenger om strømavtalen din på ett sted. Her kan du lese mer om hvordan strømavtalen fungerer og få oversikt over pris, påslag og avtalevilkår. Du kan også endre strømavtalen din hvis du ønsker det.

Strømavtale på Min Side

Se strømkostnadene dine
Få et estimat over hvor mye strømmen har kostet deg så langt denne måneden, og se hva du betalte forrige måned. Strømkostnaden er beregnet ut fra forbruket ditt, strømavtalen din og nettleiekostnadene. Du kan også velge å ta med forventet strømstøtte i beregningen av kostnadene.

Strømkostnad på Min Side

Melde flytting
Er du på flyttefot? Da er det lurt å være tidlig ute med å melde flytting av strømmen. Få hjelp til å si opp strømmen på den adressen du flytter fra, og få bestilt strøm på den adressen du flytter til.

Flytting på Min Side

 Det finnes enda flere funksjoner du kan benytte deg av i Min side. Du kan blant annet:

  • Aktivere Trumf-bonus og andre tjenester
  • Sjekke og bruke fordelspoengene dine
  • Gjøre endringer i kontaktopplysninger og samtykker på brukeren din
  • Se oversikt meldinger i din egen innboks
Har dere gjestebruker?

Ja! Som kunde kan man invitere inntil 5 andre personer som gjestebruker, også kalt familedeling, til sin app og Min side, slik at de også kan følge med på strømforbruk- og kostnad i appen. 

For å invitere gjestebrukere må du logge inn på Min side, velge fanen "Meg", og så gå til gjestebruker. Gjester får full tilgang til å se alt innhold, men kan ikke gjøre endringer på kundeforholdet ditt, kjøpe tilleggstjenester eller invitere andre gjester. Du kan også komme rett inn til registreringen av gjestebruker via appen. Da går du via "Meg", og så gå til "Gjest". Du videreføres til Min Side når du velger "Inviter gjest". 

Da kan du for eksempel invitere samboer, ektefelle eller barna, slik at dere alle har oversikt over blant annet hvor mye strøm dere bruker, og hva strømmen koster. 

Når du har invitert noen til å bli gjestebruker i din app og Min side er invitasjonen gyldig i 48 timer, og de du inviterer som gjest må være fylt 18 år. 

Hvorfor ber dere om e-postadressen til gjestebrukeren?. 

Vi ber om e-postadressen deres for å kunne sende dem informasjon om eventuelle endringer som påvirker dem.

Husk at du må selv fjerne gjestebrukere hvis du ikke ønsker at de skal ha tilgang lenger.

Dette gjør du under "Meg" og "Gjest" i appen, ved å trykke på "Administrer gjester". Da blir du sendt videre til Min side, hvor du kan fjerne de gjestebrukerne du ikke ønsker å gi tilgang til lenger. Da slettes tilgangen deres, slik at de ikke lenger har tilgang til kontoen din.

Jeg får ikke logget inn

Dersom du opplever feil ved innlogging på Min Side eller i appen kan det være flere årsaker til dette. Du kan få beskjed om at brukeren din ikke finnes, telefonnummer/fødselsdato kan være feil, eller at du ikke finnes i systemet. Dersom du får noen av disse feilmeldingene, eller en annen feilmelding, må du sjekke disse tingene:

1. Telefonnummer eller fødselsdato er skrevet inn feil (eller ikke registrert i vårt system)
2. Vi kan ha et tidligere eller annet telefonnummer registrert og får da ikke treff på det nummeret du forsøker å logge inn med
3. Hvis du er helt ny kunde kan det (i enkelte tilfeller) ta 1 til 3 dager før du har fått tilgangen
4. Det kan være en teknisk feil

Opplever du noen av disse feilene kan du ta kontakt med vår kundeservice

Hvorfor er det viktig at du registrerer riktig e-postadresse og telefonnummer hos oss?

Vi har ansvaret for at kunde- og kontaktinformasjon er riktig. Denne informasjonen deler vi med nettselskapet ditt og Elhub.

Innimellom må vi og nettselskapet kontakte deg. Det kan for eksempel være hvis avtalevilkårene oppdateres, eller hvis strømnettet skal kobles ut/vedlikeholdes.

Vi bruker ikke din kontaktinformasjon til markedsføring med mindre du har gitt samtykke dette. Vi behandler kundeinformasjon fortrolig og i henhold til personvern.

På Min side og i appen kan du se hvilken kundeinformasjon vi har registrert på deg, og kan oppdatere denne.

Fullmakt

Hvordan kan noen kontakte kundeservice på mine vegne?

Dersom du ønsker at en annen person skal ha mulighet til å kontakte kundeservice på dine vegne, eller du skal hjelpe et familiemedlem med sin bestilling eller andre ting på kundeforholdet, trenger vi en fullmakt.

Denne fullmakten vil vi lagre på ditt kundeforhold, slik at den du har gitt fullmakt til, alltid får hjelp når de kontakter oss.  

Vi har et eget fullmaktskjema du kan fylle ut og sende til oss på epost eller via posten:

  • Epostadresse: kundeservice@fjordkraft.no
  • Postadresse: Postboks 3507 Fyllingsdalen, 5845 Bergen

Last ned fullmaktsskjema

Markedsplass

Har dere en markedsplass?

Ja, det har vi! Markedsplassen eies og driftes av Fjordkraft og ble lansert i januar 2021. Her finner du en mengde smarte produkter for lavutslippssamfunnet. 

Du trenger ikke være kunde for å handle på Markedsplass, men man får ofte fordeler i form av rabatterte pris på Markedsplass om man er Fjordkraft-kunde.

Varslinger

Hvorfor har dere sendt meg varsel?

Dersom avtalen eller tjenesten din skal endre pris, varsler vi deg skriftlig minst 30 dager før endringen trer i kraft. Ved varsling sender vi informasjon til innboksen din på Min Side og i tillegg mottar du eget varsel om at du har en ny melding i innboksen din. I tillegg varsler vi deg på SMS eller epost, alt etter hva du har satt som preferanse for denne varslingen. Du kan lese mer om varslingen i vilkårene våre.  

Litt om Fjordkraft Mobil

Eier dere Fjordkraft Mobil?

Ja, det gjør vi. Fjordkraft Mobil er vårt datterselskap, og sammen med Telia eier vi dem. 

Får jeg strøm og mobil på samme regning?

Nei, du kan ikke få strøm og mobil på samme faktura. Du vil alltid motta en faktura for strøm og netteleie fra oss, og en faktura for mobil abonnement du har hos Fjordkraft mobil. 

Selger dere mobilabonnement?

Fjordkraft Mobil, som er et datterselskap eid av Fjordkraft og Telia, selger mobilabonnement. Man trenger ikke å ha strøm fra Fjordkraft for å ha mobilabonnement fra Fjordkraft Mobil, men om man har strøm fra Fjordkraft og mobilabonnement fra Fjordkraft Mobil har man oversikt over begge deler i Fjordkraft-appen.

Når er kundeservice åpent?

Kundeservice er åpen fra 09:00 til 16:00 alle hverdager. Kundeservice er stengt alle helger og helligdager, blant annet i julen og påsken.

Litt om bedrift

Har dere bedriftsavtaler?

Vi har både avtaler for privatkunder og bedriftskunder, men har du en bedrift må du bruke sidene vi har for bedrift og kundeservice. For mer informasjon kan du besøke bedriftssiden vår, så får du svar på alle dine spørsmål om strøm til bedriften din.

Jeg bestilte en bedriftsvtale ved et uhell, men jeg skal ha en privatavtale

Dersom du ved en feil har bestilt avtale på bedriften eller enkeltpersonforetaket ditt, men ønsker å være privat, må du først sjekke om du har bindingstid på avtalen du har fått på bedriften. Du kan klikke her for å komme til bedriftssiden vår. Hvis du ikke har bindingstid, kan du bestille strøm på privat som normalt. 

Har du andre spørsmål?

  • App

    Finn ut mer om Fjordkraft-appen. Spørsmål og svar om innlogging, smarte tjenester og strømsparing i appen.

  • Faktura

    Finn ut mer om strømregningen. Spørsmål og svar om betaling, AvtaleGiro og eFaktura.

  • Bestilling og flytting

    Finn ut mer om bestillinger på strøm, oppsigelse av strøm, og bestilling av strøm til ditt nye hjem hvis du har flyttet.

  • Produkter og tjenester

    Finn ut mer om tjenestene våre. Spørsmål og svar om produkter som StrømSmart, fordelspoeng, Trumf, verving mm.

  • Pulsmåler

    Finn ut mer om pulsmåleren. Spørsmål og svar om aktivering, bruk og sanntidsmåling av strøm.

  • Solkonto og solceller

    Finn ut mer om solcellepanel. Spørsmål og svar om solkonto og salg av egenprodusert strøm.

  • Strøm og nettleie

    Finn ut mer om strøm og nettleie. Spørsmål og svar om nettselskap, strømleverandør og elsertifikat.

  • Strømforbruk

    Finn ut mer om strømforbruk. Spørsmål og svar om måleravlesning, forbruk og strømmåleren.

En ung kvinne ser på mobiltelefonen sin

I Min side får du oversikt

Trenger du å sjekke en faktura, finne ut noe om strømavtalen din eller gjøre endringer? Finn det du trenger i Min side.

Gå til Min side

  • Ring 23 00 61 00

    Vi er åpen hverdager 09-16

  • Chat med oss

    Få rask hjelp av vår chatbot

  • Send e-post

    Du hører fra oss innen 1-2 virkedager.

WEB02