Du kjøper pulsmåleren av NxtEnergy, på Fjordkraft markedsplass. Etter du har kjøpt pulsmåleren, kan du kontakte netteier for å åpne HAN-porten.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Normalt sendes den innen tre virkedager etter bestilling. Du mottar sporingsinformasjon når NxtEnergy har sendt pulsmåleren din, og kan følge den hele veien hjem til deg.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Det gjør du inne i appen. Trykk på «Legg til», velg pulsmåleren (den står som aktiv tjeneste), og trykk på "koble fra". Da deaktiveres abonnementet, og du blir kun fakturert for de dagene abonnementet har vært aktivt. Dersom en ny person skal overta strømavtalen, og koble opp pulsmåleren, må du først koble fra i din app.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Det er netteier som eier strømmåleren din, og det er de som kan hjelpe deg å åpne HAN-porten. Du kan enten ringe dem, eller logge deg inn på nettsidene deres for å åpne HAN-porten. Det kan noen ganger ta litt tid fra de trykker på knappen, til den er åpen.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Det varierer fra netteier til netteier, hvor lang tid det tar fra du kontakter dem, til HAN-porten er åpnet. Sjekk dette med netteieren din når du kontakter dem. Du kan ikke koble opp pulsmåleren før Han-porten er åpen.
Noen typer strømmålere har en egen HAN-port-modul som netteier må sende deg i posten. Det kan derfor variere litt på hvor raskt HAN-porten din er åpen og klar til å tas i bruk. Netteier vil informere deg når du snakker med dem.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Alle strømmålere har en HAN-port. Denne brukes til å koble på forskjellige enheter, som vår pulsmåler.
Hvis du vil åpne HAN-porten, må du kontakte netteieren din. På grunn av personvern kan vi dessverre ikke kontakte dem for deg – det er noe du selv må gjøre. Det tar vanligvis kun noen få minutter.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Noen ganger kan det ta litt tid før pulsmåleren registrerer at HAN-porten er åpen. Så vent 5-10 minutter og prøv igjen.
Om dette ikke løser problemet og netteieren din har bekreftet at HAN-porten er åpen, så betyr det at appen ikke får kontakt med pulsmåleren din. Her kan du se tips til hvordan du kan forbedre kontakten med pulsmåleren.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Når du har fått netteier til å åpne HAN-porten din, kan du starte oppkobling av pulsmåleren din.
1. Plugg inn i strømmåler og start ladingen: Plugg den ene enden av den vedlagte ledningen i pulsmåleren, og den andre enden i HAN-porten i strømmåleren din. Nå vil pulsmåleren begynne å lade. Dette ser du ved at den begynner å blinke grønt. Det tar ca. 30 minutter før den er klar for å legges til i Fjordkraft-appen. Opplever du at den blinker rødt, kan du lese mer her.
2. Legge til i appen: Nå som du har tatt en velfortjent pause, kan du laste ned og åpne Fjordkraft-appen. Trykk på «+ Legg til» i bunnmenyen. Her finner du alt du kan koble til i appen, blant annet pulsmåleren. Finn den i listen, trykk på den, og følg instruksjonene.
3. Nå kan du se pulsmåleren i appen: Under «Hjem» i appen vil du nå finne et eget ikon for pulsmåleren. Klikk deg inn, og se forbruket ditt i sanntid. Nå kan du gå rundt i boligen din å skru av og på ting for å se hvordan det påvirker forbruket ditt.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Når du har koblet pulsmåleren din i strømmåleren, og den er ferdigladet, kan den legges til umiddelbart i appen. Hvis pulsmåleren er koblet til strømmåleren korrekt, blinker lyset grønt. Dersom den blinker rødt, kan det bety flere ting. Her kan du se de vanligste årsakene.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Pulsmåleren bruker mobilnettet for å snakke med appen. Det krever at den har dekning for å fungere. Hvis den blinker grønt, men likevel ikke fungerer, kan du vente litt og legge den til i appen på nytt. Da løser som oftest problemet seg.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Dersom pulsmåleren din blinker rødt, kan det betyr flere ting;
1. Sørg for at dekningen er bra nok
Som oftest er dekningen årsaken til at pulsmåleren blinker rødt. Hvordan er dekningen generelt der pulsmåleren din befinner seg?
2. Utfordringer mot strømmåler
Dersom du har forsøkt punkt 1, og er sikker på at HAN-port er åpen, men pulsmåleren fortsatt blinker rødt, må du kontakte netteier for å:
3. Flyttet over på ny person
Dersom pulsmåleren tidligere har vært koblet opp på en annen i husstanden, kan du ikke koble den til i appen på kundeforholdet ditt, før den andre personen har avsluttet pulsmåleren i appen på sitt gamle kundeforhold.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Pulsmåleren bruker mobilnettet, og krever dekning for å fungere. Det betyr at du må plassere den slik at antennen peker utover, mot der dekningen er best.
Dersom du generelt opplever utfordringer med dårlig mobilnett, vil dette også påvirke ytelsen til pulsmåleren.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Per i dag har ikke pulsmåleren vår åpent API.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Nei, du må være aktiv strømkunde hos Fjordkraft for at pulsmåleren vår skal fungere.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Nei, pulsmåleren henter strøm fra strømmåleren din.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Jeg har koblet opp i appen: Når du har koblet til pulsmåleren i appen, finner du den under «Hjem» i bunnmenyen. Du trykker deg inn på puls-ikonet for å se på forbruket ditt akkurat nå, hva det var for en time siden, og hvordan det har vært siste døgnet.
Jeg har ikke koblet opp i appen: For å koble til pulsmåleren i appen trykker du på «+Legg til». Du blir guidet gjennom alle stegene i appen når du starter.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Dersom du har flyttet eller byttet måler, må du koble opp pulsmåleren på nytt. Den vil deretter dukke opp som normalt i appen. Husk å avslutte pulsabonnementet på den gamle måleren din.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Pulsmåleren viser hvor mye strøm du henter fra strømnettet akkurat nå. Hvis du produserer strøm fra solcelleanlegget, vil du hente mindre strøm fra strømnettet og pulsmåleren vil derfor vise lavere forbruk. Produserer du nok strøm til å dekke hele forbruket ditt, viser pulsmåleren 0 watt. Vi jobber med å kunne vise deg nøyaktig produksjon, men det er ikke på plass enda. Vi håper det er på plass første halvår i 2023.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Ja! Vi har familiedeling i appen som gjør at du kan invitere medlemmer i husstanden, slik at de får tilgang i appen selv om strømmen står på deg. Da vil de også kunne se pulsmåleren om du har koblet den til. Gå inn i appen og på menyen «Meg» og «Familie» for å invitere noen i appen.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Ja, du kan ha flere pulsmålere både på hytten og hjemme, så lenge AMS-målerne er registrert hos Fjordkraft. Du må ha en pulsmåler per strømmåler, og et abonnement per pulsmåler.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Hvis du angrer på kjøpet innen 14 dager etter du mottok pakken, kan du returnere den og få pengene tilbake. Det er viktig at emballasjen åpnes forsiktig og med minst mulig skade.
Produktene kan returneres til selger NxtEnergy, du finner informasjon om dem og angrerettskjema på markedsplassen.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
I tilfelle pulsmåleren ikke fungerer som den skal, har vi samlet litt informasjon hvordan du aktiverer den, og hva som er de vanligste feilene du kan rette selg. Hvis du trenger mer hjelp kan du ringe oss på 23 00 61 00, så hjelper vi deg. Vi trenger serienummeret på pulsmåleren din. Det finner du på klistremerket som er klistret på den.
Hvis du likevel vil reklamere, må du kontakte selgeren NxtEnergy.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen