Ja, du trenger ikke melde oppsigelse til din forrige strømleverandør når du bytter. Vi tar oss av alt det praktiske med oppsigelse av din gamle strømavtale. Alt du trenger å gjøre er å velge en ny strømavtale, så ordner vi resten.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Hos oss kan du bytte strømavtale raskt og enkelt enten du er kunde hos en annen strømleverandør, eller allerede får strømmen levert fra Fjordkraft. Slik gjør du det:
1. Velg en strømavtale
2. Oppgi ditt telefonnummer og e-post
3. Velg hvilken adresse du vil ha levert strøm til
Bestillingen tar bare et par minutter. Hvis vi skulle trenge noen flere opplysninger som for eksempel en ny måleravlesning, sender vi deg en sms som du kan svare på.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Som forbruker har du 14 dagers angrerett. Her finner du avtalevilkår og angrerettskjema for strøm
Du finner alltid vilkårene til avtalen din inne på Min Side
Vi har samlet all informasjonen du trenger om strømavtalen din på ett sted. Her kan du lese mer om hvordan strømavtalen fungerer og få oversikt over pris, påslag og avtalevilkår. Du kan også endre strømavtalen din hvis du ønsker det.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Når du logger deg inn har du to valg 👇
Visste du at vi også har en app?
I Fjordkraft-appen får du tilgang til det du trenger rett på mobilen din. Da får du også et godt verktøy til å bruke strømmen enda smartere i hverdagen.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
På Min Side kan du gjøre flere ting, blant annet:
Sjekke faktura
Enten du vil endre hvordan du mottar fakturaen, trenger en betalingsutsettelse eller vil finne en kopi av fakturaen – kan du enkelt gjøre dette selv på Min side. Venter du på en strømregning? Før fakturaen er klar, finner du en status på når det er forventet at du får den.
Få oversikt over strømforbruk
Her kan du se strømforbruket ditt denne måneden og filtrere på dag og timer. Du kan også sammenligne forbruket ditt med tidligere år. Hvis du ønsker flere detaljer om strømforbruket ditt kan du laste ned en liste som viser deg strømforbruket time for time.
Finne informasjon om strømavtalen din
Vi har samlet all informasjonen du trenger om strømavtalen din på ett sted. Her kan du lese mer om hvordan strømavtalen fungerer og få oversikt over pris, påslag og avtalevilkår. Du kan også endre strømavtalen din hvis du ønsker det.
Se strømkostnadene dine
Få et estimat over hvor mye strømmen har kostet deg så langt denne måneden, og se hva du betalte forrige måned. Strømkostnaden er beregnet ut fra forbruket ditt, strømavtalen din og nettleiekostnadene. Du kan også velge å ta med forventet strømstøtte i beregningen av kostnadene.
Melde flytting
Er du på flyttefot? Da er det lurt å være tidlig ute med å melde flytting av strømmen. Få hjelp til å si opp strømmen på den adressen du flytter fra, og få bestilt strøm på den adressen du flytter til.
Det finnes enda flere funksjoner du kan benytte deg av i Min side. Du kan blant annet:
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Vi har ansvaret for at kunde- og kontaktinformasjon er riktig. Denne informasjonen deler vi med nettselskapet ditt og Elhub.
Innimellom må vi og nettselskapet kontakte deg. Det kan for eksempel være hvis avtalevilkårene oppdateres, eller hvis strømnettet skal kobles ut/vedlikeholdes.
Vi bruker ikke din kontaktinformasjon til markedsføring med mindre du har gitt samtykke dette. Vi behandler kundeinformasjon fortrolig og i henhold til personvern.
På Min side og i appen kan du se hvilken kundeinformasjon vi har registrert på deg, og kan oppdatere denne.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Dersom du ønsker at en annen person skal ha mulighet til å kontakte kundeservice på dine vegne, eller du skal hjelpe et familiemedlem med sin bestilling eller andre ting på kundeforholdet, trenger vi en fullmakt.
Denne fullmakten vil vi lagre på ditt kundeforhold, slik at den du har gitt fullmakt til, alltid får hjelp når de kontakter oss.
Vi har et eget fullmaktskjema du kan fylle ut og sende til oss på epost eller via posten:
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Flytte strømavtalen over til en annen person
Hvis du ønsker at strømavtalen til avdøde skal flyttes over på deg, kan du legge inn en bestilling her. Vi anbefaler at oppstartsdato er den siste fakturerte datoen på måleren. Da vil det ikke bli sendt flere faktura til tidligere eier. Skal avtalen føres over til en annen person, kan strømavtalen registreres på samme måte.
Hvis du er usikker på hva som skal skje med anlegget
Vi kan fortsette strømleveransen så lenge det ikke er noen ubetalte/forfalte faktura, og vi får oppgitt informasjon til ny kontaktperson. Leveransen kan dessverre ikke gå på ubestemt tid, men dette er en fin løsning inntil det er avklart hva som skal skje med anlegget.
Kontakt oss på 23 00 61 00, og oppgi navn og adresse på kontaktperson. Dette kan være et familiemedlem eller en bostyrer.
Boet er solgt
Vi hjelper gjerne til med å melde utflytting på anlegget, men vi trenger en skifteattest som viser hvem som er ansvarlig for boet. Vi trenger også at den som er ansvarlig for boet kontakter oss. Er det flere ansvarlige trenger vi bekreftelse fra samtlige at det er i orden at det meldes utflytting.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Vi hjelper deg med å sjekke om det er noen ubetalte fakturaer på kundeforholdet til den som har gått bort. Hvis du ønsker kopier av fakturaene, må du først sende oss en skifteattest. Denne kan sendes til oss enten via e-post eller vanlig post.
Vi kan likevel gi deg betalingsinformasjon slik at eventuelle utestående beløp kan betales. Ta kontakt med oss på tlf 23 00 61 00 (åpent hverdager klokken 09-16) så finner vi ut av det sammen!
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Ja det kan vi, dersom det foreligger en skifteattest. Når noen går bort vil man gjerne få oversikt over utestående for å gjøre opp. Noen ganger kan det også komme fremtidige faktura. Ta kontakt med vårt kundesenter for å ordne at fremtidige faktura kommer til deg.
Trenger du å sende oss skifteattesten først, kan du gjøre det på epost eller via posten:
Flytte strømavtalen over på annen person
Er du derimot gjenlevende ektefelle, partner, samboer eller familiemedlem, anbefaler vi heller at strømavtalen blir overført til ditt navn. Vi trenger ikke skifteattest for å gjøre dette, og du kan selv legge inn bestilling på strømavtale på nettsidnene våre, eller tar kontakt med vårt kundesenter så vil de ordne alt for deg!
Vi anbefaler at oppstartsdato er den siste fakturerte datoen på måleren. Da vil det ikke bli sendt flere faktura til tidligere eier. Skal avtalen føres over til en annen person, kan strømavtalen registreres på samme måte.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen