Du kan enkelt logge deg inn på Min Side uten at du trenger å opprette noe passord. Du kan skrive inn telefonnummer og fødselsdato, så sender vi deg en kode på SMS.
Om du har problemer med å logge deg inn kan du kontakte vår kundeservice, så hjelper vi deg.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
På Min Side kan du:
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Vi har ansvaret for at kunde- og kontaktinformasjon er riktig. Denne informasjonen deler vi med nettselskapet ditt og Elhub.
Innimellom må vi og nettselskapet kontakte deg. Det kan for eksempel være hvis avtalevilkårene oppdateres, eller hvis strømnettet skal kobles ut/vedlikeholdes.
Vi bruker ikke din kontaktinformasjon til markedsføring med mindre du har gitt samtykke dette. Vi behandler kundeinformasjon fortrolig og i henhold til personvern.
På Min side og i appen kan du se hvilken kundeinformasjon vi har registrert på deg, og kan oppdatere denne.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Forutsigbar betaling er en tjeneste lever at Steddi Payments, som gjør det enkelt for deg å vite hvor mye du skal betale i måneden. I stedet for å få høyere regninger om vinteren og lavere om sommeren, betaler du et likt beløp hver måned. Du betaler altså for et gjennomsnitt av strømforbruket ditt gjennom året. Du har også mulighet å velge to betalingsfrie måneder dersom du trenger det.
Steddi beregner beløpet ut fra hvor mye strøm du vanligvis bruker. Denne informasjonen får Steddi tilsendt av din lokale netteier. Beløpet blir automatisk beregnet for deg, og du trenger ikke å foreta deg noe. Hvis det skulle vise seg at du bruker mer eller mindre strøm enn forventet, justeres bare beløpet. Dette gjøres for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig.
Tjenesten har ingen bindingstid og du kan selvsagt si opp denne tjenesten når du selv vil. Da ser Steddi på saldoen din, og gjør opp for om du har betalt inn for mye eller for lite i forhold til det faktiske strømforbruket ditt.
Forutsigbar betaling koster 59 kroner per måned. Les mer om Forutsigbar betaling
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Strømforsikringen gir deg flere fordeler:
Så lenge du er sykemeldt minst 50 % i mer enn 30 dager, gjelder forsikringen fra første dag. Da dekker vi kostnadene for strøm og nettleie i inntil seks måneder. Maksimalt beløp per måned er 5000 kroner. Egne vilkår for alders- og uførepensjonister.
Blir du arbeidsledig dekker vi kostnadene for strøm og nettleie i inntil seks måneder. Maksimalt beløp per måned er 5000 kroner.
Ødelegges elektronisk inventar av lynnedslag, overspenning eller elektriske feil får du normalt dette dekket av innboforsikringen. Men ofte må du likevel betale en betydelig egenandel. Vi dekker egenandelen din med inntil 4000 kroner.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Vi vil gjerne høre fra deg om du er misfornøyd med noe. Ring oss gjerne på 23 00 61 00, chat med oss eller send en e-post. Vi er her for deg alle hverdager fra 9 til 16.
Hvis du har vært i kontakt med oss uten å få løst saken, oppfordrer vi til å klage via elklagenemnda.no. Vi oppfordrer også til å kontakte DNV som er sertifiseringsorganet for Trygg Strømhandel hvis du opplever uønsket adferd.
Andre klagemuligheter:
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Ja, du trenger ikke melde oppsigelse til din forrige strømleverandør når du bytter. Vi tar oss av alt det praktiske med oppsigelse av din gamle strømavtale. Alt du trenger å gjøre er å velge en ny strømavtale så ordner vi resten.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Hos oss kan du bytte strømavtale raskt og enkelt enten du er kunde hos en annen strømleverandør, eller allerede får strømmen levert fra Fjordkraft. Slik gjør du det:
1. Velg en strømavtale
2. Oppgi ditt telefonnummer og e-post
3. Velg hvilken adresse du vil ha levert strøm til
Bestillingen tar bare et par minutter. Hvis vi skulle trenge noen flere opplysninger som for eksempel en ny måleravlesning, sender vi deg en sms som du kan svare på.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Som forbruker har du 14 dagers angrerett. Her finner du avtalevilkår og angrerettskjema for strøm, mobil og hjemmelader fra Fjordkraft:
Strøm
Mobil
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Det er mye å tenke på når du flytter. Tidligere har det vært lett å ordne med flytting av strøm lenge etter at selve flyttingen er gjennomført, men slik er det ikke lenger.
Fra februar 2019 er det kommet nye regler for alle som skal si opp strømavtalen i boligen de flytter fra og bestille strøm til ny bolig. Nå må du huske å melde flytting til strømleverandøren din (altså oss) senest tre dager før du flytter. Det beste er å gjøre det så snart du vet hva flyttedatoen din blir.
Hvis du allerede har flyttet må du passe på at de som har overtatt din gamle bolig bestiller strømavtale fra datoen de flyttet inn. Hvis ikke må du etter de nye reglene stå som ansvarlig for måleren. Dette betyr at du må betale for strømforbruket i boligen frem til de nye eierne er registrerte som eiere av måleren.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Ta kontakt med oss så snart du har anledning. Vi har mulighet til å ordne registrering på måleren inntil 3 år tilbake i tid, men om det er mer enn 30 virkedager siden du overtok boligen vil du registreres med leveringspliktig strøm hos din netteier fra den datoen du overtok. Vi vil selvsagt sørge for at du får den strømavtalen du ønsker, men det blir noen dager frem i tid etter at du kontaktet oss og vi fikk ordnet det praktiske med din netteier.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Ja, om du har en strømavtale hos oss i dag og skal flytte til en ny bolig må du både si opp strømavtalen på adressen du flytter fra, og registrere den nye adressen du flytter til. Begge deler kan du gjøre ved å fylle ut vårt flytteskjema.
Hvis du ikke har en strømavtale hos oss i dag, men ønsker å bestille, trenger du ikke å melde oppsigelse til din gamle leverandør. Da kan du bestille strøm på vanlig måte.
Har du ytterligere spørsmål rundt flytting kan du kontakte vår kundeservice på telefon 23 00 61 00, så hjelper vi deg så godt vi kan.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
Nei. Du må melde flytting, men du skal ikke stenge strømmen.
Om du har en strømavtale hos oss i dag og skal flytte til en ny bolig må du både si opp strømavtalen på adressen du flytter fra, og registrere den nye adressen du flytter til. Begge deler kan du enkelt gjøre ved å fylle ut vårt flytteskjema.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen
For å videreføre strømavtalen du har hos oss i dag, kan du bestille strøm på vanlig måte til din nye adresse. Da viderefører vi kundeforholdet ditt automatisk. Finn ønsket avtale og fullfør bestilling. Husk også å si opp strømmen der du flytter fra.
Merk at hvis du ikke melder flytting av strømmen, vil du bli stående uten en strømavtale på din nye bolig. Da får du strøm med leveringsplikt fra din netteier. Det koster normalt vesentlig mer enn hvis du bestiller en strømavtale hos en strømleverandør.
Takk for tilbakemeldingen
Takk for tilbakemeldingen