Appen oppdateres: – Vi har lyttet til kundene
Fjordkraft-appen har blitt en viktig del av strømhverdagen til mange kunder, med over 560.000 brukere det siste året.
Er du ikke Fjordkraft-kunde enda? Se strømavtalene våre her.
Appen oppdateres kontinuerlig. Oppdateringene kan være forbedringer av ytelse for å håndtere det raskt økende brukertallet, nye tjenester og nye integrasjoner med ulike samarbeidspartnere.
Den siste oppdateringen av appen er av det synlige slaget:
– Vi har lyttet til kunden og endret hjemskjermen for å gjøre den enklere å bruke, sier Magnar Øyhovden, administrerende direktør i Fjordkraft.
Hva er nytt i siste oppdatering av appen?
- Forbedret brukervennlighet: Det er enklere å navigere og å ta i bruk nye tjenester.
- Intuitive grafer og diagrammer: De mest populære funksjonene er blitt enklere å forstå
- Endrede farger: Vi har tonet ned den sterke oransjefargen etter ønske fra kundene.
Fjordkraft mottar mange tilbakemeldinger og forbedringsforslag som omhandler Fjordkraft-appen – direkte til kundeservice, i sosiale medier og via andre kanaler.
Forslagene blir videreformidlet til app-utviklerne, som har jobben med å vurdere ønskene opp mot andre utviklingsoppgaver og lager en prioriteringsliste.
Tilbakemeldingene danner grunnlaget for ulike skisser som deretter har blitt brukertestet med hjelp fra kunder i ulike aldersgrupper.
– Brukertestene gir oss verdifulle tilbakemeldinger og svar på om vi faktisk har forstått kundenes ønsker, sier Øyhovden.
Hovedmålet er at appen skal hjelpe kundene med å tilpasse eget strømforbruk og redusere den totale strømregningen, inkludert nettleien.
Det krever en tilgjengelig app som det er enkelt å ta i bruk, også for de som ikke bruker mye tid på strøm og strømpriser i hverdagen.
Kundene som har deltatt i brukertesten har gitt flere innspill som er inkludert i den nyeste oppdateringen. Noen funksjoner, som for eksempel spotprisen, oppleves som tidskritisk informasjon, og får en mer sentral plassering.
Vi har også testet at visualiseringene og grafene som er brukt oppfattes som de er ment.
– Her har testpanelet vært til stor hjelp. Kundene har vært helt avgjørende for hvilke visninger vi har tatt med oss videre i prosessen og for den endelige utformingen av hjemskjermen, sier Øyhovden.
Hvordan oppdatere appen?
Hvis appen ikke oppdaterer seg automatisk kan du gjøre følgende:
Android:
- Åpne Play Butikk-appen på din Android-telefon.
- Hvis det finnes en ny versjon av appen vil det vises en knapp med «Oppdater» til høyre for app-ikonet.
iPhone:
- Åpne App Store-appen på din iPhone.
- Trykk på Min konto-knappen eller bildet ditt øverst til høyre.
- Rull ned og trykk på «Oppdater» ved siden av Fjordkraft-appen, eller trykk på «Oppdater alle».