Hvorfor må jeg betale for disse funksjonene når det var gratis før?
Vi ser over alt at vi ikke er alene, det å ha en god app som gir kunder innsyn i eget forbruk er den store fokusen hos de aller fleste strømleverandørene. Vår fokus på å være kundens rådgiver, og kundeløftet vårt: "Vi gir deg mer for pengene og hjelper deg til en enklere hverdag!" gjør at vi ønsker å levere den beste appen for kundene våre.
Dette gjør at det investeres sterkt i utvikling av digitale tjenester til kundene våre. Vi har allerede veldig mange gode tjenester til kundene våre men har hittil ikke tatt noen kostnad for dem. Å drive med utvikling er noe som har en kostnad for oss, og ved å ta betalt for diverse tjenester kan vi fortsette å satse på å lage nye tjenester til kundene våre, som hjelper kundene å spare penger.
Dette betyr at tjenester som spotprisprognose, smartlading og analyse nå har en kostnad, selv om for eksempel spotprisprognose og smartlading tidligere var gratis å benytte i appen. Denne kostnaden kan dog spares godt inn igjen ved å ta i bruk løsningene som hjelper deg til å spare penger på strømmen du bruker.