Da har vi samlet en del spørsmål og svar på det mange lurer på.
SIM-kortet sendes til din folkeregistrerte bostedsadresse. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice hvis du lurer på noe.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Om du velger å videreføre et telefonnummer du har hatt fra før, vil du få en melding fra oss hvor vi forteller deg dato for aktivering. Normalt skjer aktiveringen av det nye SIM-kortet ditt innen syv virkedager etter bestilling. Du trenger ikke å si opp abonnementet ditt hos din forrige mobiloperatør - det tar vi oss av.
Bestiller du derimot et helt nytt nummer, kan du ta SIM-kortet i bruk med en gang du får det.
NB: Hvis du vil endre tidspunkt for aktivering er det viktig at du kontakter kundeservice på telefon 230 06100, chat, eller Facebook så fort som mulig.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Flytter du nummeret ditt til Fjordkraft?
Noen dager etter bestilling vil du få et brev i posten med ditt nye SIM-kort. Under SIM-kortet står forventet tidspunkt for når abonnementet blir aktivert. Denne informasjonen får du også tilsendt på SMS. Du kan vente med å bytte SIM-kort til ditt gamle abonnement har sluttet å virke. Hvis du har satt inn ditt nye SIM-kort og opplever problemer med aktiveringen, kan du forsøke å slå av og på telefonen.
Det er ikke uvanlig at aktivering av SIM-kortet skjer noen minutter senere enn forventet. Noen ganger kan det også forekomme forsinkelser hos Telenor som gjør at det kan gå lengre tid. Derfor anbefaler vi å vente med å bytte til det gamle SIM-kortet slutter å virke.
Tildeling av dato og klokkeslett for aktivering av det nye SIM-kortet skjer automatisk. Ønsker du å endre til en annen dag i vår åpningstid, kan du ringe oss på 230 06100 så ordner vi det.
Har du nytt nummer kan du ta i bruk SIM-kortet med en gang du får det.
Har du fått et erstatnings-SIM?
Da må dette aktiveres på Min side så snart du vil ta det i bruk. Dette kan du gjøre under fanen "SIM-kort".
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Her finner du noen av de mest vanlige feilmeldingene i forbindelse med SIM-kort. Om du får opp en feilmelding eller ikke har dekning når du har satt inn SIM-kortet, kan det ofte hjelpe å skru av mobilen og deretter slå den på igjen.
"Ikke registrert på nettverk" betyr at telefonen din ikke finner noe dekning. Ofte vil det da fungere å skru av telefonen og deretter slå den på igjen. Om det ikke fungerer kan det være at SIM-kortet ikke er aktivert ennå. I noen tilfeller kan du da aktivere SIM-kortet selv på Min side mobil under menypunktet "SIM-kort".
"Opplåsnings-PIN-kode for SIM-nettverk" betyr at telefonen din er operatørlåst. Da kan du gå inn på Telenor eller Telia sine nettsider og se hvilken prosedyre du må gjøre for å låse opp telefonen.
"SIM-kortet er ugyldig" kan komme opp både dersom telefonen har operatørlås og dersom SIM-kortet ikke er aktivert.
"Sett inn SIM-kort" kan bety at du har satt inn SIM-kortet før det ble aktivert.
Har du problemer med å få SIM-kortet til å fungere? Chat med oss, ta kontakt på Facebook eller ring 230 06100, så vil vi hjelpe deg å finne ut av det.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Når du bytter SIM-kort hender det at du må gjøre noen innstillinger på telefonen din på nytt.
For å hjelpe deg har vi laget en side om vanlige feil og tips til løsning.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Hvis SMS ikke virker som det skal kan du sjekke om du har riktig SMS meldingssentral lagret i innstillingene på telefonen din.
Kontroller at nummeret til meldingssentralen din er 004790002100
iPhone: Åpne Telefon - Tast inn: *5005*7672*+4790002100# og ring - Kontroller/endre nummer til meldingssentral
Samsung: Åpne SMS - Innstillinger - Flere innstillinger - Tekstmeldinger - Meldingssenter - Kontroller/endre nummer til meldingssentral
Huawei: Åpne SMS - Innstillinger - Avansert - SMS-senternummer - Kontroller/endre nummer til meldingssentral
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Hovedforskjellen mellom våre abonnement er hvor mye mobildata som er inkludert. Alt det andre får du med på kjøpet, uansett hvilket abonnement du velger:
I tillegg kan du aktivere Wi-Fi Tale helt kostnadsfritt, og du selvsagt har ingen bindingstid.
Fjordkraft Mobil Ung er et abonnement for deg som er under 30 år. Her får du i tillegg automatisk aktivert tjenesten Datakontroll, og Dobbel Feriedata i april, juli og desember.
Egne priser gjelder for spesialnummer, bruk utenfor EU/EØS, bruk fra Norge til utlandet, skip, fly og satellitt. Alle våre priser både til og fra utlandet finner du i vår oversikt over mobilpriser.
Vi har ikke skylagring inkludert i våre mobilabonnement, men her finnes det mange gode tjenester som du kan bruke uansett hvilken mobiloperatør du har. Her kan du lese mer om mulighetene som finnes.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Alle over 18 år kan bestille mobilabonnement fra oss. Dersom du skal videreføre et nummer som allerede er i bruk hos et annet mobilselskap, er det viktig at personen som bestiller er den samme som er juridisk eier av abonnementet i dag. Som oftest vil det være den personen som betaler mobilregningen.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Hovedforskjellen mellom våre abonnement er hvor mye mobildata som er inkludert. For å finne ut hvor mye data du trenger, kan du bruke vår mobildata kalkulator. Den hjelper deg å finne et mobilabonnement som passer for deg.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Avtalevilkårene for våre mobilabonnement finner du her.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Vi vil gjerne høre fra deg om du er misfornøyd med noe. Ring oss gjerne på 230 06100, chat med oss eller send en e-post. Vi er her for deg alle hverdager fra 8 til 20.
Dersom du har vært i skriftlig kontakt med oss uten å få løst saken, har du som forbruker mulighet til å kontakte Brukerklagenemnda eller ODR-portalen.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Den første fakturaen du får fra oss er litt annerledes enn de du vil få senere. På denne fakturaen betaler du for perioden fra du ble kunde og ut den påfølgende måneden. Det betyr at om du for eksempel ble kunde midt i måneden, vil din første faktura dekke en og en halv måneds bruk.
Vi sender deg faktura en gang i måneden, så etter at den første fakturaen er betalt vil du kun betale for en måneds bruk av gangen.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Ja, på Min side mobil får du full oversikt over hvilke fakturaer som er betalt og hvor mye som eventuelt gjenstår å betale. Der kan du også hente ut en kopi av alle fakturaene dine. Det går normalt 1-2 virkedager før betalingen din vises.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
For å unngå svindel eller misbruk av ditt mobilabonnement må du så snart som mulig sperre SIM-kortet ditt. Dette kan du gjøre ved å:
Når du har sperret SIM-kortet kan du bestille et nytt ved å kontakte vår kundeservice, slik at du kan fortsette å bruke abonnementet ditt fra en annen mobil. Dersom telefonen kommer til rette senere kan du ringe oss for å gjenåpne SIM-kortet.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Data-SIM brukes vanligvis for å kunne surfe på nettbrett uten å være tilkoblet trådløst nett. Men kortet kan også benyttes til andre enheter, for eksempel PC eller ruter, hvor man kun har behov for internett og ikke telefonitjenester.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Tvilling-SIM brukes vanligvis dersom man har to mobiltelefoner og ønsker å knytte disse til samme nummer.
Med Tvilling-SIM kan man ringe, sende SMS, MMS og bruke internett. Men fordi SIM-kortene er knyttet til ett nummer, vil det kun være mulig å ringe fra en av telefonene om gangen. Blir man oppringt vil det ringe samtidig på begge mobiltelefonene.
Det er også mulig å bruke kortet på andre enheter, for eksempel hvis du har en bil som kan brukes til telefonitjenester.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Tvilling-SIM er et SIM-kort som brukes når man skal benytte telefontjenester på flere enheter. Et eksempel på dette kan være at man har to mobiltelefoner som skal være knyttet til samme nummer.
Data-SIM er derimot et SIM-kort som kun brukes til mobildata. Dette er altså godt egnet dersom du har et nettbrett eller en annen enhet som ikke brukes til å ringe eller sende sms.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Du kan bestille Data-SIM, altså et SIM-kort som kun brukes til å benytte mobildata. Data-SIM er egnet til å bruke på enheter hvor man ikke har behov for telefoni, og bare har behov for nettilgang. Datasimkort koster 29,- i måneden og er gratis å etablere. Logg inn på Min side mobil for å bestille eller les mer om Data-SIM.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Ja! Abonnementet ditt har allerede WiFi Tale aktivert, så alt du trenger å gjøre er å skru det på i innstillingene på mobilen din.
Både Wi-Fi Tale og 4G Tale er helt kostnadsfritt. Det betyr at du enkelt kan bruke telefonen via internett hvis du skulle få problemer med mobildekningen. 4G tale bruker mobildata og er automatisk aktivert på alle våre abonnement. Wi-Fi Tale bruker trådløst nett, og kan bare brukes i Norge.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Med ID-sikring får du...
Alle Fjordkrafts mobilkunder kan selv bestille ID-sikring på Min side. Tjenesten koster 10,-/mnd.
Hvis du trenger å benytte deg av ID-sikring kan du kontakte oss på telefon 67 55 55 78 eller sende oss en e-post på fjordkraft@idsikring.no. Disse henvendelsene går ikke til vår normale kundeservice, men rett til et team som utelukkende jobber med denne tjenesten.
Her kan du lese mer om ID-Sikring og hva tjenesten innebærer.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Om du har behov for mer mobildata enn det som er inkludert i abonnementet ditt, kan du enten kjøpe ekstra data for denne måneden, eller bytte mobilabonnement. Begge deler kan du enkelt gjøre på Min side mobil.
Vi har følgende datapakker:
Disse kan også brukes i EU/EØS.
Datapakker for bruk i Norge + EU/EØS inngår selvsagt i Data Rollover.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Ja, det finnes flere måter å sørge for at nummeret ditt ikke vises i katalogtjenester eller når du ringer til andre. Les mer om reservasjon og hemmelig nummer.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Slå av mobilsvar
Du kan slå av mobilsvar ved å taste ##002# etterfulgt av ring/send, akkurat som om du skal ringe et telefonnummer. Dette kan du også styre på Min side mobil.
Slå på mobilsvar
Du slår på igjen mobilsvar ved å trykke **61*91509001**antall sekunder# og ring/send.
Antall sekunder = antall sekunder det skal ta før viderekoblingen trer inn (du kan velge mellom 5, 10, 15, 20, 25 og 30 sekunder).
Endre talemelding
Ønsker du å endre talemeldingen, kan du ringe 91509001 og sette opp personsvaret slik du ønsker der. På mange telefoner kan du taste 1 for snarvei og komme direkte til Mobilsvar-oppsettet.
Endre tid det tar før samtalen går til mobilsvar
Hvis du vil justere hvor lang tid mobilen skal ringe før den slår over til mobilsvar kan du taste følgende:
**61*91509001**antall sekunder# og trykk deretter på ringetasten.
Antall sekunder = antall sekunder det skal ta før viderekoblingen trer inn (du kan velge mellom 5, 10, 15, 20, 25 og 30 sekunder).
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Vi tilbyr ikke tjenesten "Min Sky", men det finnes mange tjenester som kan brukes i stedet som ikke er knyttet opp mot en mobiloperatør. Disse lar deg enkelt ta sikkerhetskopier av bilder, filer og kontakter. Hvis du bruker en av disse uavhengige tjenestene kan du fritt bytte mobiloperatør, uten at dette påvirker sikkerhetskopiene dine.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Vi har samlet alt du trenger å vite om SMS+ på denne siden.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Ja, det gjør det. Du kan laste ned ned via Google Play hvis du har en Andorid-telefon, eller App Store om du har en iPhone. Her finner du alt du trenger å vite om mobilabonnementet ditt.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Du logger inn i Min side ved å skrive inn mobilnummeret og et passordet du har bestemt selv. Hvis du ikke husker passordet kan du trykke linken glemt passord/ ny bruker. Da får du en engangskode tilsendt på e-post eller sms.
Skriv inn ditt telefonnummer.
Det nye passordet sendes til din e-postadresse eller mobiltelefon.
Hvis du velger e-post, vil passordet kun bli sendt hvis det er registrert en gyldig e-postadresse på abonnementet.
Når du har mottatt engangspassordet kan du logge deg inn ved å fylle inn dette, sammen med et nytt passord som du bestemmer selv.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Ja, hvis du ikke bruker opp den mengden mobildata som er inkludert i abonnementet ditt, får du det med deg videre. Du kan fortsette å spare opp mobildata helt til du har fordoblet datamengden din. Data Rollover er inkludert i alle våre mobilabonnement.
Du kan spare opp mobildata fra første hele måned, og frem til du har fordoblet datamengden din. Det betyr at du maksimalt kan ta med deg så mye data som du har inkludert i abonnementet ditt. Ekstra datapakker inngår også i Data Rollover - unntaket her er datapakker til bruk utenfor EU/EØS, da disse har 30 dagers varighet.
Om du bytter til et større abonnement får du likevel med deg data videre. Bytter du derimot til et mindre abonnement, kan du ikke ta med deg datamengden du har spart opp.
Bortsett fra dette har Data Rollover ingen begrensning eller utløpsdato. Du kan fortsette å ta med data du ikke bruker så lenge du vil.
Du kan ikke overføre ubrukt data til andre mobilkunder.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Du kan enkelt følge med på bruken av mobildata ved å logge deg inn på Min side mobil eller ved å laste ned vår mobilapp. Her oppdateres dataene live, og du får i tillegg varsel på SMS når du er i nærheten av å bruke opp den inkluderte dataen din. Om du er i utlandet kan det gå opptil 24 timer før korrekt datamengde vises på Min Side. Den inkluderte datamengden din fornyes den 1. i hver måned.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Dersom du bruker mer data enn mengden som er inkludert i abonnementet ditt koster videre dataforbruk 0,99 kr per MB, inntil en maksgrense på 399,-. Du blir varslet på SMS før datamengden din er brukt opp.
Det er mulig å bestille ekstra mobildata, så unngår du å bli fakturert per MB.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Som mobilkunde hos Fjordkraft får du samme dekning som alle andre som er tilknyttet Telia sitt nett. I utgangspunktet får du også fri fart, som betyr at du alltid får den maksimale farten i det området du befinner deg (opptil 300 Mbit/sekund). Det kan imidlertid være satt begrensing på abonnementer med fri data.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
For å se dekning i ditt område kan du besøke Telia sine nettsider og søke opp adressen din i deres dekningskart. Fordi vi benytter Telenor sitt nett, vil du få akkurat den samme dekningen som kunde hos oss.
På samme side kan du også sjekke "Nettverkstatus", hvis du tror det er noe i veien med dekningen der du bor.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Flytter du nummeret ditt til Fjordkraft?
Noen dager etter bestilling vil du få et brev i posten med ditt nye SIM-kort. Under SIM-kortet står forventet tidspunkt for når abonnementet blir aktivert. Denne informasjonen får du også tilsendt på SMS. Du kan vente med å bytte SIM-kort til ditt gamle abonnement har sluttet å virke. Hvis du har satt inn ditt nye SIM-kort og opplever problemer med aktiveringen, kan du forsøke å slå av og på telefonen.
Det er ikke uvanlig at aktivering av SIM-kortet skjer noen minutter senere enn forventet. Noen ganger kan det også forekomme forsinkelser hos Telenor som gjør at det kan gå lengre tid. Derfor anbefaler vi å vente med å bytte til det gamle SIM-kortet slutter å virke.
Tildeling av dato og klokkeslett for aktivering av det nye SIM-kortet skjer automatisk. Ønsker du å endre til en annen dag i vår åpningstid, kan du ringe oss på 230 06100 så ordner vi det.
Har du nytt nummer kan du ta i bruk SIM-kortet med en gang du får det.
Har du fått et erstatnings-SIM?
Da må dette aktiveres på Min side så snart du vil ta det i bruk. Dette kan du gjøre under fanen "SIM-kort".
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
SIM-kortet sendes til din folkeregistrerte bostedsadresse. Ta gjerne kontakt med oss på kundeservice hvis du lurer på noe.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Du kan enkelt finne frem både PIN- og PUK-koden din inne på Min side mobil. Disse opplysningene finner du også i brevet som du fikk sammen med SIM-kortet.
Hvis du verken har brevet tilgjengelig eller får logget deg inn på Min Side er du velkommen til å kontakte oss på telefon 230 06100.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Her finner du noen av de mest vanlige feilmeldingene i forbindelse med SIM-kort. Om du får opp en feilmelding eller ikke har dekning når du har satt inn SIM-kortet, kan det ofte hjelpe å skru av mobilen og deretter slå den på igjen.
"Ikke registrert på nettverk" betyr at telefonen din ikke finner noe dekning. Ofte vil det da fungere å skru av telefonen og deretter slå den på igjen. Om det ikke fungerer kan det være at SIM-kortet ikke er aktivert ennå. I noen tilfeller kan du da aktivere SIM-kortet selv på Min side mobil under menypunktet "SIM-kort".
"Opplåsnings-PIN-kode for SIM-nettverk" betyr at telefonen din er operatørlåst. Da kan du gå inn på Telenor eller Telia sine nettsider og se hvilken prosedyre du må gjøre for å låse opp telefonen.
"SIM-kortet er ugyldig" kan komme opp både dersom telefonen har operatørlås og dersom SIM-kortet ikke er aktivert.
"Sett inn SIM-kort" kan bety at du har satt inn SIM-kortet før det ble aktivert.
Har du problemer med å få SIM-kortet til å fungere? Chat med oss, ta kontakt på Facebook eller ring 230 06100, så vil vi hjelpe deg å finne ut av det.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
På Min side mobil har du mulighet til å sperre kortet ditt selv. Der velger du om du vil sperre kortet helt, eller kun for utgående telefoni. Du kan også bestille nytt SIM-kort ved å kontakte kundeservice.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
eSIM er et elektronisk SIM-kort som er innebygget i telefonen din. Når du bestiller eSIM fra Fjordkraft blir det levert digitalt, og ingenting må tas ut av, eller settes inn i, mobiltelefonen din. eSIM fungerer akkurat som de fysiske SIM-kortene med ett unntak: eSIM har ikke Bank-ID. Mange nyere mobiler, nettbrett og smartklokker kan bruke eSIM.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Mange nyere mobiltelefoner (f.o.m ca 2018) kan bruke eSIM. Noen av de mest utbredte er:
Nettbrett
Smartklokker
Apple Watch kan bruke eSIM, men våre eSIM fungerer dessverre ikke med denne klokken per dags dato. I Norge er det kun operatører med eget nett som får lov til å tilby eSIM til Apple Watch.
N.B: Dette er ikke en fullstendig liste, og vi vil anbefale deg å lete frem informasjon om din mobiltelefon, klokke eller nettbrett for å bekrefte om den har eSIM eller ikke.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Hvis du allerede er kunde hos oss kan gjøre dette på Min side. Nye kunder må motta et fysisk SIM-kort i posten før de kan bestille et eSIM. Hvis du er usikker kan du kontakte vår kundeservice for hjelp.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Hvis du er en ny Fjordkraft Mobil-kunde gjøres dette automatisk til avtalt tidspunkt. Hvis du har bestilt et eSIM for å erstatte et gammel SIM-kort fra Fjordkraft Mobil kan du selv aktivere det på Min side. Vær oppmerksom på at vi må deaktivere ditt eksisterende SIM-kort før vi kan aktivere et eSIM, så det er viktig at du ikke avbryter aktiveringsprosessen underveis.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Nei, BankID på mobil fungerer ikke med eSIM. Du må derfor bruke f.eks en kodebrikke i stedet, eller BankID-appen. Her kan du se om din bank kan benytte seg av BankID-appen.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Hvis du er bekymret over ditt barns databruk har du to muligheter.
1) Datakontroll. Med denne tjenesten aktivert på abonnementet forsvinner muligheten for overforbruk av data. Barnet surfer som normalt på mobilen helt til den inkluderte datamengden er brukt opp, i tillegg til eventuell Data Rollover og ekstra datapakker. Da er det full stopp og barnet kan ikke bruke mer mobildata. NB: Datakontroll fungerer ikke på skip, fly eller utenfor EU/EØS.
2) Foreldrekontroll. Med denne tjenesten totalsperres abonnementet for all bruk som ikke er inkludert i den faste månedsprisen. Dette gjelder databruk utover inkludert datamengde, tilleggstjenester, innholdstjenester, teletorg- og opplysningstjenester og bruk til utlandet. NB: Foreldrekontroll vil føre til at mobilen ikke kan brukes utenfor Norge, hverken til ringing, SMS eller mobildata.
Her kan du lese mer om Datakontroll og Foreldrekontroll.
Begge tjenestene er gratis og kan aktiveres på Min side mobil. I tillegg har du alltid full oversikt på Min Side. På Min side har du også muligheten til å sperre barnets mobilnummer helt for all bruk av mobildata.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Hvis du ikke ønsker at et abonnement skal bruke mobildata, kan du sperre abonnementet for dette på Min side mobil. Velger du å sperre mobildata betyr det at brukeren av abonnementet må være tilkoblet et trådløst nettverk for å kunne bruke internett på telefonen.
Vi tilbyr ikke et abonnement som automatisk sperrer bruk av mobildata, men ved å benytte Foreldrevarsel kan du få melding fra oss dersom barnet ditt er i ferd med å bruke mye data.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Slik gjør du:
Med Fjordkraft Mobil Ung får du automatisk tjenesten Datakontroll, som passer på at barnet ikke bruker mer data enn det som er inkludert i abonnementet. På denne måten unngår dere uønsket overforbruk av data. Hvis du vil sperre for all mobilbruk som ikke er inkludert i den faste månedsprisen kan man i tillegg aktivere tjenesten Foreldrekontroll på Min Side og i vår mobilapp.
På Min Side og i appen. har du også hele tiden oversikt over ditt barns forbruk. Her kan du også kjøpe datapakker og administrere tilleggstjenester.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Det er kun personer over 18 år som kan bestille mobilabonnement. Begge foreldre kan i utgangspunktet bestille mobilabonnement på vegne av barna sine.
Men dersom en av foreldrene først står som eier av barnas abonnement hos en annen mobiloperatør, er det denne personen som må bestille på nytt dersom dere ønsker å flytte abonnementene over til oss.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Bestiller du mobilabonnement til barna dine, vil det være du som voksen som eier deres abonnement. Derfor vil alle abonnementene samles på din faktura.
Er det derimot personer over 18 år i husstanden, kan de bestille selv og få sin egen faktura, uten at du trenger å stå som juridisk eier av abonnementet. Alle i husstanden vil få den samme rabatten, så lenge en av dere er strømkunde hos oss.
To voksne kan også samles på samme faktura. Da setter du samme person som eier av begge abonnementene, også registrerer dere i tillegg riktig person som bruker på hvert av abonnementene.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Ja, vi kan hjelpe deg å bytte eier av mobilabonnementet. Da trenger vi en godkjenning fra deg, og personen som eier abonnementet. Les mer om eierskifte.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Alle som er under 30 år kan få Fjordkraft Mobil Ung. Du trenger ikke å være strømkunde hos Fjordkraft for å bestille.
Det er brukeren av abonnementet som må være under 30 år, så det gjør ingenting om personen som står som eier og betaler abonnementet er over 30. Hvis du f.eks. er forelder kan du fint bestille Ung-abonnement til dine barn, uansett hvor gammel du er.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Fjordkraft Mobil Ung er et mobilabonnement for deg som er under 30 år, men det er ikke slik at du mister abonnementet den dagen du fyller 30. Vi forbeholder oss likevel retten til å kunne endre abonnementstypen din etter at du har fylt 30. Vi vil da gi beskjed om endringen i god tid i forkant. Det er ikke mulig å bytte tilbake til et Ung-abonnement etter at du har fylt 30.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Du får Dobbel feriedata i april, juli og desember.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Nei. Det er april, juli og desember som gjelder.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Ja, Dobbel feriedata vil inngå i vanlig rollover.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Ja, Dobbel feriedata gjelder på samme måte som vanlig data i Norge og EU.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Ja, alle Ung-abonnementene har Datakontroll aktivert fra start. Abonnementets eier kan velge å fjerne denne. Her kan du lese mer om Datakontroll.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Nei, vi har ikke mulighet til å flytte kundene våre til Fjordkraft Mobil Ung automatisk basert på alder. Du kan enkelt bytte til Ung selv på Min side Mobil.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Nei. Den eneste forskjellen er at det kun er Ung-abonnementene som har Dobbel feriedata, og at man på våre øvrige abonnementer må huske å aktivere tjenesten Datakontroll selv hvis man ønsker å ha den. Ung-abonnementene har Datakontroll aktivert automatisk.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Da får du likevel Dobbel feriedata (dobbel data) den måneden.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Dersom du skal reise utenfor EU/EØS og planlegger å bruke mobildata, kan det lønne seg å kjøpe en datapakke. Da kan du logge deg inn på Min side mobil og bestille data som du kan bruke på reisen. Disse datapakkene har en varighet på 30 dager.
Om du ikke bestiller mobildata kan du fortsatt surfe, men da gjelder egne utlandspriser. Prisene for hvert enkelt land finner du i vår oversikt over mobilpriser.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Reiser du i EU og EØS har du fri tale, SMS og MMS, og du kan fritt bruke den mengden mobildata som er inkludert i abonnementet. Det er egne priser for å ringe fra Norge til utlandet. Alle våre priser både til og fra utlandet finner du i vår oversikt over mobilpriser.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Dekningen på store ferger, cruisebåter og andre skip leveres gjennom satellitt, og ikke av vanlige mobiloperatører. Det gjør at samtaler, meldinger og databruk blir dyrere. Du finner priser på fly, skip og sattelitt i oversikten over våre mobilpriser.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Du trenger ikke å foreta deg noe så lenge du skal reise innenfor EU og EØS. Våre mobilabonnement inkluderer bruk av data i EU og EØS, så du trenger ingen ekstra datapakke. Med andre ord kan du trygt bruke mobildata på samme måte som du gjør hjemme.
Hvis du skal reise utenfor EU/EØS trenger du heller ikke gjøre noe, men du bør være oppmerksom på at det her gjelder egne priser. Her kan det være lurt å undersøke muligheten for kjøp av egne datapakker i vår app eller på Min side, siden det kan gjøre databruken i utlandet svært mye billigere enn hvis man betaler stykkpris per megabyte.
Du finner oversikt over alle reisemål og priser på siden mobilpriser. Der kan du søke på land og finne ut hvilket prisområde det tilhører.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
BankID på Mobil fjernes fra mobilen din hvis du får nytt SIM-kort eller kortet ditt sperres.
Hvis du har pleid å bruke BankID på Mobil så kan du ikke lenger reaktivere denne tjenesten. Det er fordi denne tjenesten holder på å fases ut og er erstattet med BankID-appen som er en tryggere løsning. Last ned BankID-appen i App Store og Google Play.
Les mer om BankID-appen på BankID sine hjemmesider.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
BankID på mobil fungerer ikke på nye SIM-kort fordi tjenesten holder på å fases ut. Tjenesten erstattes av BankID-appen som er en enklere, raskere og tryggere innlogging. I tillegg erstatter appen den fysiske kodebrikken. Les mer om BankID-appen på BankID sine hjemmesider.
Last ned BankID-appen i App Store og Google Play.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Du kan bestille nytt BankID-passord i banken din, eller på Min Side på bankid.no.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Du har enten en eldre BankID eller en kodebrikke som har utløpt, og kan derfor ikke ta i bruk BankID-appen. Ta kontakt med banken din for å få nytt BankID-sertifikat.
Er du usikker på om du har et aktivt BankID-sertifikat? Logg deg inn på Min Side på bankid.no for å sjekke.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Dersom du har problemer med BankID kan du enten ta kontakt med banken din eller se om du finner svar på dine spørsmål på bankid.no.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen