Nyttig å vite om bytte av SIM-kort

Fjordkraft og Telia inngår samarbeid om selskapet Fjordkraft Mobil AS

Vi skal jobbe sammen for å skape de beste mobilopplevelsene. Alle som er kunde hos Fjordkraft Mobil får nytt SIM-kort. Abonnementet blir koblet til Telia sitt nett, men du fortsetter å være kunde hos oss. Det aller meste fortsetter som før, men noen ting blir nytt. Her får du en enkel oversikt.

Hva blir nytt?

  • Du får dekning fra Telia, som er ledende på fremtidens mobilnett. Sjekk gjerne ditt område på Telia sitt dekningskart.

  • Ingen overforbruk. Du slipper å bekymre deg for uventede kostnader. Bruker du opp datamengden din blir hastigheten bare redusert – så kan du kjøpe ekstra data hvis du vil.

  • Prisene på abonnementene fortsetter stort sett som før, men det blir nye priser for en del tjenester og for bruk utenfor EU/EØS. Se prisoversikt 

  • Ny Min side med samme innhold som før, bare i ny drakt. Du må opprette ny bruker når du logger inn for første gang.

 

Premien din etter SIM-bytte

De første 30 dagene dobler vi datamengden din, uten at det koster noe ekstra. Dette skjer helt automatisk når det nye SIM-kortet blir aktivert.

Som en bonus fyller vi også din Data Rollover helt opp, med den datamengden du har på abonnementet ditt. Det betyr at du får mye mobildata å rutte med i tiden fremover. Og en ekstra god start på det lynraske mobilnettet fra Telia.

Hvis du har fått et abonnement med fri data, får du ikke dobbel data i tillegg.

 

Ny Min Side

Etter at du har byttet SIM-kort får du tilgang til vår nye Min side Mobil. Den har akkurat likt innhold som før men kommer i en ny drakt. Her kan du fortsatt sjekke dataforbruk, endre abonnement, se faktura og kjøpe ekstra datapakker m.m. Når du logger inn for første gang må du opprette ny bruker. Logg deg inn på nye Min side her.

 

Første faktura etter SIM-bytte

Den første fakturaen etter at du har byttet SIM-kort vil inneholde nytt kontonummer og KID-nummer. Dette er viktig å merke seg hvis du betaler regningen manuelt. Hvis du har eFaktura og AvtaleGiro så oppdaterer dette seg automatisk - du trenger ikke å gjøre noe. Samtidig vil fakturaen se litt annerledes ut enn tidligere fordi vi har oppdaterer layouten.

 

Ta i bruk BankID-appen

Fordi bankene er i ferd med å avvikle BankID på mobil, vil ikke det nye SIM-kortet støtte dette. Hvis du ikke allerede har tatt i bruk den nye BankID-appen, er tiden inne for å gjøre det nå. Finn ut mer om hvordan BankID-appen fungerer.

 

Hvordan endre PIN-kode

Har du nettopp byttet SIM-kort og ønsker å endre PIN-koden tilbake til den du hadde før? Les hvordan du endrer PIN-kode her.

 

Oppdaterte vilkår

Vi har oppdatert vilkårene, så nå risikerer du ikke lenger å bruke for mye data. Hvis du er tom, må du aktivt velge å kjøpe ekstra datapakke. I tillegg gjelder Data Rollover fra første måned, og du beholder oppspart data hvis du endrer abonnement. Avtalen er oppdatert til å gjelde Fjordkraft Mobil AS, ettersom dette er etablert som nytt selskap. Se oppdaterte vilkår og personvern.

Ofte stilte spørsmål

Nyttig å vite om overgangen

Hva må jeg gjøre?

Hva betyr dette for meg som kunde?

Hvorfor skal jeg bytte SIM-kort?

Hva skjer hvis jeg bytter abonnement før SIM-bytte?

Hva skjer med BankID på mobil?

Får jeg noen nye fordeler?

Hvordan finner jeg PIN- og PUK-kode? Og hvordan endrer jeg PIN?

Data og dekning

Vil dekningen eller hastigheten min bli påvirket?

Hvorfor fungerer ikke mobildata?

Hvordan aktiverer jeg Wifi Tale?

Ny Min side

Hvorfor er Min side borte i Fjordkraft-appen?

Hvor finner jeg nye Min side?

Hvordan logger jeg meg inn?

Jeg eier ett eller flere mobilabonnement hos Fjordkraft Mobil, men klarer ikke å logge meg inn

Hvordan får jeg nye Min side Mobil som app?