Strøm Bedrift Markedsplass

Tilleggstjenester

Tilleggstjenester

Hva kan jeg bruke Data-SIM til?

Data-SIM brukes vanligvis for å kunne surfe på nettbrett uten å være tilkoblet trådløst nett. Men kortet kan også benyttes til andre enheter, for eksempel i en PC, kamera eller ruter, hvor du kun har behov for internett og ikke telefonitjenester.

Hvis du skal bruke kortet i en enhet du ikke kan taste inn en kode, eksempelvis en ruter, må du huske på å skru av PIN-koden før du putter kortet inn i enheten. Du fjerner PIN-koden ved å ta Data-SIM inn i en mobiltelefon, og skrur av PIN-koden inne i innstillinger på telefonen. 

Hva kan jeg bruke Tvilling-SIM til?

Tvilling-SIM brukes vanligvis dersom man har to mobiltelefoner og ønsker å knytte disse til samme nummer.

Med Tvilling-SIM kan man ringe, sende SMS, MMS og bruke internett. Men fordi SIM-kortene er knyttet til ett nummer, vil det kun være mulig å ringe fra en av telefonene om gangen. Blir man oppringt vil det ringe samtidig på begge mobiltelefonene.

Det er også mulig å bruke kortet på andre enheter, for eksempel hvis du har en bil som kan brukes til telefonitjenester.

Obs! Ditt Tvilling-nummer tildeles et unikt 12-siffret telefonnummer, kalt skyggenummer. Skyggenummeret vil i utgangspunktet aldri fremkomme for den du ringer eller sender SMS og MMS til, men det kan skje. Er du i utlandet, kan utgående anrop og SMS fra tvillings-kortet vise skyggenummeret, og ikke hovednummeret.

Hva er forskjellen på Tvilling-SIM og Data-SIM?

Tvilling-SIM er et SIM-kort som brukes når man skal benytte telefontjenester på flere enheter. Et eksempel på dette kan være at man har to mobiltelefoner som skal være knyttet til samme nummer.

Data-SIM er derimot et SIM-kort som kun brukes til mobildata. Dette er altså godt egnet dersom du har et nettbrett eller en annen enhet som ikke brukes til å ringe eller sende sms.

Hvordan får jeg SIM-kort til nettbrettet mitt?

Du kan bestille Data-SIM, altså et SIM-kort som kun brukes til å benytte mobildata. Data-SIM er egnet til å bruke på enheter hvor man ikke har behov for telefoni, og bare har behov for nettilgang. Datasimkort koster 29,- i  måneden og er gratis å etablere. 

Logg inn på Min side mobil for å bestille eller les mer om Data-SIM.

Avbestille Data-SIM og Tvilling-SIM

Data-SIM og Tvilling-SIM kan avsluttes når som helst via Min side. Da sperres SIM-kortet for videre bruk. Om du har et gammelt Data-SIM eller Tvilling-SIM fra Fjordkraft Mobil som du ønsker å ta i bruk igjen må du ta kontakt med kundeservice for hjelp til å reaktivere SIM-kortet. 

Kan jeg få Wi-Fi Tale?

Ja! Abonnementet ditt har allerede WiFi Tale aktivert, så alt du trenger å gjøre er å skru det på i innstillingene på mobilen din.

Både Wi-Fi Tale og 4G Tale er helt kostnadsfritt. Det betyr at du enkelt kan bruke telefonen via internett hvis du skulle få problemer med mobildekningen. 4G tale bruker mobildata og er automatisk aktivert på alle våre abonnement. Wi-Fi Tale bruker trådløst nett, og kan bare brukes i Norge.

 

Her kan du lese mer om WiFi Tale og 4G Tale. 

Hva slags hjelp får jeg gjennom Fjordkrafts ID-sikring?

Med ID-sikring får du:

  • Personlig hjelp på telefon, døgnet rundt
  • Hjelp til å få fjernet uønsket materiale på nettet
  • Rådgiving rundt hvordan man kan unngå ID-Tyveri
  • Hjelp til å forebygge, oppdage og begrense følgene av et ID-tyveri
  • Hjelp til å bestride urettmessige betalingsanmerkninger og krav
  • Råd og hjelp til å politianmelde

 

Alle Fjordkrafts mobilkunder kan selv bestille ID-sikring på Min side. Tjenesten koster 29,-/mnd. 

Hvis du trenger å benytte deg av ID-sikring kan du kontakte oss på telefon 67 55 55 78 eller sende oss en e-post på fjordkraft@idsikring.no. Disse henvendelsene går ikke til vår normale kundeservice, men rett til et team som utelukkende jobber med denne tjenesten. 

Her kan du lese mer om ID-Sikring og hva tjenesten innebærer.

Hvordan bestiller jeg ID-sikring?

Du kan legge til denne tjenesten samtidig som du bestiller mobilabonnement hos oss. Er du allerede mobilkunde hos Fjordkraft kan du enkelt bestille ID-sikring på Min side.

Hva er skjult nummer?

Skjult nummer betyr at nummeret ditt ikke vil vises på telefonen til den du ringer til. 

Kan jeg skjule nummeret mitt?

Ja, det finnes flere måter å sørge for at nummeret ditt ikke vises i katalogtjenester eller når du ringer til andre. Les mer om reservasjon og hemmelig nummer.

Hvordan aktiverer eller deaktiverer jeg mobilsvar?
Mobilsvar er inkludert i alle mobilabonnementene våre. Om du har deaktivert Mobilsvar tidligere kan du aktivere det igjen på Min side.
 
For å lytte til talemeldingene dine kan du ringe til mobilsvar på +47 921 00 000
 

Første gang du ringer får du disse valgene:

  • Tast 1 for å lytte til melding
  • Tast 2 for å lese inn stemmesignatur
  • Tast 3 for å lese inn velkomstmelding
 
Når du har avsluttet første oppringning vil du få en SMS som enten bekrefter at du har lest inn velkomstmelding, eller sier fra om at du ikke har lest inn melding.
 
I tillegg får du en personlig PIN-kode på SMS. Denne genereres automatisk, men du kan endre den om du vil.
 

Kostnader for mobilsvar

Det koster ingenting å ha mobilsvar eller å ringe til mobilsvar. Er du i utlandet utenfor EU, EØS eller Sveits, vil du bli belastet for samtalepris i henhold til abonnementet hvis du ringer for å høre på en talemelding.
 

Skru av mobilsvar

Hvis du vil avbestille hele tjenesten for mobilsvar, kan du gjøre det på Min Side. Dette vil ikke fungere hvis du har tjenesten Tvilling, den må nemlig ha Mobilsvar for å virke som den skal.

Har dere noe tilsvarende "Min Sky"?

Vi tilbyr ikke tjenester tilsvarende "Min Sky", men det finnes mange tjenester som kan brukes i stedet som ikke er knyttet opp mot en mobiloperatør. Disse lar deg enkelt ta sikkerhetskopier av bilder, filer og kontakter.

Hvis du bruker en av disse uavhengige tjenestene kan du fritt bytte mobiloperatør, uten at dette påvirker sikkerhetskopiene dine. 

Har du andre spørsmål?

  • BankID

    Finn ut mer om Bank ID. Spørsmål og svar om aktivering og bruk av tjenesten.

  • Faktura og oppstart

    Finn ut mer om mobilregningen. Spørsmål og svar om betaling og oppstart av abonnementet.

  • Familie og barn

    Finn ut mer om mobilabonnement for familien. Spørsmål og svar om mobilbruk for barn.

  • Mitt kundeforhold

    Finn ut mer om kundeforholdet ditt. Se spørsmål og svar om Min side og administrering av abonnement.

  • Mobilabonnement

    Finn ut mer om mobilabonnement. Spørsmål og svar om ulike typer abonnement, bestilling og vilkår.

  • Mobil i utlandet

    Finn ut mer om mobilbruk i utlandet. Spørsmål og svar om datapakker, bruk i EU og priser.

  • SIM-kort, PIN-kode, eSIM

    Finn ut mer om SIM-kort, PIN-kode og eSIM. Spørsmål og svar om aktivering, koder og bestilling av SIM.

En ung kvinne ser på mobiltelefonen sin

Vil du gjøre endringer på abonnementet?

I Min side kan du enkelt bytte opp og ned, eller aktivere de tjenestene du trenger i hverdagen.

Gå til Min side

  • Ring 23 00 61 00

    Åpent alle hverdager 9-16

  • Send e-post

    Du hører fra oss innen 1-2 virkedager.

WEB01