Hastighet

Som kunde hos oss får du fri fart

Det betyr at vi ikke legger noen begrensinger på hastigheten din, slik at du får maksimal tilgjengelig fart i Telia-nettet. Du får både 4G og 5G etter hvert som det bygges ut hos Telia. Visste du at Telia nå har 5G dekning til 94% av befolkningen?

Hastigheten på ditt abonnement følger alltid farten på Telia-nettet. Hastighet varierer etter dekning og andre forhold (forventet opptil 100 Mbit/sek, teoretisk 300 Mbit/sek).

Dekning og hastighet kan blant annet påvirkes av mobiltelefonen din, applikasjoner som er i bruk og hvor du er lokalisert. Les mer om hva som kan påvirke din dekning.

Trafikkstyring og struping av data

Bruker du mer mobildata enn den mengden som er inkludert i abonnementet, kan du oppleve at abonnementet strupes, altså at hastigheten reduseres.

Fjordkraft tilbyr 4G Tale som betyr at du ringer over 4G-nettet. Denne trafikken er prioritert i nettet, men vil ikke bruke av din tilgjengelige datamengde.

Hvilke muligheter har jeg til å klage?

Vi vil gjerne høre fra deg om du er misfornøyd med noe. Ring oss gjerne på 55 52 61 00, chat med oss eller send en e-post. 

Dersom du har vært i skriftlig kontakt med oss uten å få løst saken, har du som forbruker mulighet til å kontakte å rette en klage til Brukerklagenemnda. En slik klage må være avsendt senest innen ett år etter at du sendte din skriftlige klage til oss. Brukerklagenemnda har et eget klageskjema som må fylles ut, og skjemaet finner du på brukerklagenemnda.no. For mer informasjon om saksgangen i Brukerklagenemnda, gå inn på deres nettsider eller ta kontakt med sekretariatet på telefon 22 13 32 20.

 

Vil du vite mer om hva du får som mobilkunde hos oss? Se hva som er inkludert i våre abonnement.

Ofte stilte spørsmål

Mobilabonnement

Hva er inkludert i abonnementet?

Hvem i min husstand kan bestille mobilabonnement?

Hvilket mobilabonnement bør jeg velge?

Hvor finner jeg avtalevilkårene?

Hvilke muligheter har jeg for å klage?