Hopp til innhold

Med Fjordkraft Mobil er du bedre rustet mot svindel

Flere og flere opplever å bli kontaktet av svindlere på mobilen. Kanskje har du selv fått en telefon fra «banken», eller en SMS med en lenke som ser ekte ut? Mange blir usikre: Hva er trygt, og hva er svindel?

Vi snakker med kunder hver uke som har opplevd svindelforsøk. Derfor er vi opptatt av å gjøre det enklere å føle seg trygg i mobilhverdagen, forteller Ann Helen Grønli, rådgiver i Fjordkraft Mobils kundeservice.

Svindelsperre er inkludert i alle abonnement

Alle våre mobilabonnement har svindelsperre som standard. Det betyr at kjente svindelnumre blir blokkert automatisk, før de i det hele tatt rekker å nå deg. Du får også en advarsel hvis du forsøker å ringe tilbake til et nummer som er registrert som mistenkelig.

Mange blir overrasket når de får høre hvor mye svindelforsøk som blir stoppet i bakgrunnen. Hvis du for eksempel får et tapt anrop fra et utenlandsk nummer og prøver å ringe tilbake, får du en melding som sier: «Dette nummeret er identifisert som potensiell svindel». Da kan du legge på før kostnadene begynner å løpe.

Når uhellet er ute – ID-sikring

Selv om man er forsiktig, kan svindlerne noen ganger klare å lure seg gjennom. Skulle det skje får du hjelp gjennom ID-sikring. Jurister hjelper deg med å sperre kontoer, stoppe misbruk og rydde opp i papirarbeidet, slik at du ikke står alene.

Det viktigste er at kundene våre vet at de får hjelp, og du skal slippe å stå alene om noe ubehagelig skjer.

Trygghet med Fjordkraft Mobil

Svindel kan være både uoversiktlig og ubehagelig. Du er hjertelig velkommen til å kontakte kundesenteret vårt enten du vil forstå hvordan svindelsperren fungerer, ønsker råd om sikker mobilbruk eller har opplevd noe vanskelig.

Mobil handler ikke bare om dekning og pris. Det handler også om å vite at du har noen i ryggen når noe skjer.

Få hjelp til å finne riktig mobilabonnement

Vi har flere ulike abonnement slik at du kan velge det som passer best for deg.

Du kan se oversikt over mobilabonnement her, eller ringe oss på 55 52 67 00 alle hverdager fra kl. 09–16. En hyggelig rådgiver hjelper deg gjerne med å finne abonnementet som passer behovet ditt.

Trygghet på nett

Sammen med Tryg tilbyr vi en forsikring som hjelper deg hvis du opplever svindel, ID-tyveri eller nettmobbing.

Publisert 09.10.2025

WEB01