Hvis du har problemer med å sende og motta MMS kan det hende at mobildata/mobilt internett ikke er skrudd på.
Du finner og kan skru på mobildata under Innstillinger på din mobiltelefon.
MMS kan ikke sendes over vanlig trådløst Internett (WiFi), fordi dette ikke er knyttet mot ditt SIM-kort. Sørg derfor for at mobilen din har mobildata skrudd på, slik at du kan motta MMS.
Er du usikker på hvor mye data du har inkludert i ditt abonnement kan du logge deg inn og sjekke det i Min side
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Hvis meldingsminnet er fullt så er løsningen å slette noen SMS eller MMS.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
MMS-sentralen tillater MMS på opptil 2 megabyte. De fleste mobiltelefoner støtter dette, men det finnes noen mobiltelefoner som bare støtter sending og mottak av MMS på opptil 100 kilobyte.
For iPhone kan MMS-størrelse settes til 2 megabyte under innstillinger.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Husk at du må ha dataroaming aktivert for å sende MMS.
Husk at du må bruke landskode 0047 når du ringer fra utlandet!
Får du ikke sendt/mottatt MMS til/fra utlandet kan det være Telenor ikke har avtale med operatøren du prøver å sende til/motta fra.
Du kan kontakte kundeservice hos Telenor på 09000 for å sjekke hvilke operatører de har avtale med.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Sjekk først at du har aktivert mobilt Internett:
Sjekk at MMS er aktivert:
Legg inn innstillinger for MMS og Internett:
Under MMS skal følgende være fylt ut:
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Fremgangsmåten vil variere for ulike modeller. Dersom din meny er annerledes, anbefaler vi at du sjekker brukerveiledningen til din mobil.
Sjekk først at du har aktivert mobilt Internett:
Legg så inn innstillinger for MMS og Internett:
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Hvis du ikke har dekning så kan du ikke sende eller motta meldinger. Du kan sjekke dekningen på Telenors dekningskart.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Hvis meldingsminnet er fullt så er løsningen å slette noen SMS eller MMS.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Hvis SMS ikke virker som det skal kan du sjekke om du har riktig SMS meldingssentral lagret i innstillingene på telefonen din.
Kontroller at nummeret til meldingssentralen din er 004790002100
iPhone: Åpne Telefon - Tast inn: *5005*7672*+4790002100# og ring - Kontroller/endre nummer til meldingssentral
Samsung: Åpne SMS - Innstillinger - Flere innstillinger - Tekstmeldinger - Meldingssenter - Kontroller/endre nummer til meldingssentral
Huawei: Åpne SMS - Innstillinger - Avansert - SMS-senternummer - Kontroller/endre nummer til meldingssentral
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Hvis du har problemer med internett kan det hende at mobildata/mobilt internett ikke er skrudd på.
Du finner og kan skru på mobildata under Innstillinger på din mobiltelefon.
Er du usikker på hvor mye data du har inkludert i ditt abonnement kan du logge deg inn og sjekke det i Min side
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Sjekk først at du har aktivert mobilt Internett:
Sjekk at MMS er aktivert:
Legg inn innstillinger for MMS og Internett:
Under MMS skal følgende være fylt ut:
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Innstillinger Android:
Legg så inn innstillinger for MMS og Internett:
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Fremgangsmåten vil variere for ulike modeller. Dersom din meny er annerledes, anbefaler vi at du sjekker brukerveiledningen til din mobil.
Sjekk først at du har aktivert mobilt Internett:
Legg så inn innstillinger for MMS og Internett:
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Hvis telefonen din er operatørlåst betyr det at den er låst til mobilselskapet som du kjøpte den hos, vanligvis i ett år. Det er ikke vanlig å selge mobiltelefoner med operatørlås lenger, men tidligere var dette svært vanlig. En operatørlås låses ikke opp av seg selv, så dette er noe du selv må gjøre. Hvis du har en operatørlåst mobiltelefon fra en annen mobiloperatør kan du ikke bruke SIM-kort fra Fjordkraft Mobil før du har låst opp mobilen.
For eksempel: Hvis du har kjøpt en operatørlåst mobil fra Telenor for flere år siden, så vil den fortsatt være låst til Telenor. Da må du kontakte Telenor for å få den låst opp, slik at den kan brukes med SIM-kort fra andre mobilselskaper. Dette kan ofte også gjøres på selskapets nettsider eller på deres Min Side.
Du vet at mobilen din er operatørlåst hvis den gir deg en feilmelding når du setter inn et SIM-kort som den ikke vil godta. Disse feilmeldingene kan være:
Da er det ikke noe i veien med SIM-kortet ditt – det er rett og slett mobilen som er operatørlåst.
Fra disse sidene kan du låse opp operatørlåste mobiler fra Telenor og Telia.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Her finner du noen av de mest vanlige feilmeldingene i forbindelse med SIM-kort. Om du får opp en feilmelding eller ikke har dekning når du har satt inn SIM-kortet, kan det ofte hjelpe å skru av mobilen og deretter slå den på igjen.
"Ikke registrert på nettverk" betyr at telefonen din ikke finner noe dekning. Ofte vil det da fungere å skru av telefonen og deretter slå den på igjen. Om det ikke fungerer kan det være at SIM-kortet ikke er aktivert ennå. I noen tilfeller kan du da aktivere SIM-kortet selv på Min side mobil under menypunktet "SIM-kort".
"Opplåsnings-PIN-kode for SIM-nettverk" betyr at telefonen din er operatørlåst. Da kan du gå inn på Telenor eller Telia sine nettsider og se hvilken prosedyre du må gjøre for å låse opp telefonen.
"SIM-kortet er ugyldig" kan komme opp både dersom telefonen har operatørlås og dersom SIM-kortet ikke er aktivert.
"Sett inn SIM-kort" kan bety at du har satt inn SIM-kortet før det ble aktivert.
Har du problemer med å få SIM-kortet til å fungere? Chat med oss, ta kontakt på Facebook eller ring 230 06100, så vil vi hjelpe deg å finne ut av det.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen