Her finner du noen av de mest vanlige feilmeldingene i forbindelse med SIM-kort. Om du får opp en feilmelding eller ikke har dekning når du har satt inn SIM-kortet, kan det ofte hjelpe å skru av mobilen og deretter slå den på igjen.
"Ikke registrert på nettverk" betyr at telefonen din ikke finner noe dekning. Ofte vil det da fungere å skru av telefonen og deretter slå den på igjen. Om det ikke fungerer kan det være at SIM-kortet ikke er aktivert ennå. I noen tilfeller kan du da aktivere SIM-kortet selv på Min side mobil under menypunktet "SIM-kort".
"Opplåsnings-PIN-kode for SIM-nettverk" betyr at telefonen din er operatørlåst. Da kan du gå inn på Telenor eller Telia sine nettsider og se hvilken prosedyre du må gjøre for å låse opp telefonen.
"SIM-kortet er ugyldig" kan komme opp både dersom telefonen har operatørlås og dersom SIM-kortet ikke er aktivert.
"Sett inn SIM-kort" kan bety at du har satt inn SIM-kortet før det ble aktivert.
Har du problemer med å få SIM-kortet til å fungere? Chat med oss, ta kontakt på Facebook eller ring 230 06100, så vil vi hjelpe deg å finne ut av det.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen