– For kundeservicemiljøet i Bergen er det trist at Chess avslutter sin virksomhet her. Vi beundrer det de har fått til. Gjennom Bergen Kundeserviceforum hatt vi hatt god kontakt og erfaringsutveksling mellom selskapene, sier HR- og kommunikasjonsdirektør Jeanne Tjomsland i Fjordkraft.
– Nesten 1 million nordmenn har strøm fra Fjordkraft i stikkontakten der de bor. Fjordkrafts strømkunder, eller de som bor sammen med noen som er det, får ekstra lave priser på mobilabonnement. Vår ambisjon er innen utgangen av 2020 å ha 200.000 mobilkunder. Det er en fantastisk ressurs å kunne ansette så dyktige folk med masse erfaring fra mobilmarkedet, sier Tjomsland.
Irene Fauskanger (bildet) begynte 3.juli i ny jobb som direktør for kundeservice i Fjordkraft. Hun kommer fra tilsvarende stilling i Chess.Irene Fauskanger har ledet Chess’ prisbelønte kundeservice siden 2008, og tar med seg verdifull mobilerfaring til Fjordkraft. I Chess hadde hun ansvar for en kundeserviceavdeling på 70 årsverk, og var også en del av selskapets ledergruppe. Fra mars 2015 til april i år var hun styreleder for Bergen Kundeserviceforum.
Christian Kalvenes er ansatt som forretningsutvikler i Fjordkrafts strategi- og innovasjonsstab. Han kommer fra stillingen som leder for salg og markedsføring i Chess, der han også var også en del av selskapets ledergruppe. Han har hatt ulike stillinger i Chess siden 2011. Kalvenes tiltrer stillingen i Fjordkraft i desember.
Cecilie Middelthon-Moe er ansatt som produktleder for mobil i Fjordkraft. Hun kommer fra stillingen som leder for marketing i Chess. Cecilie Middelthon-Moe er dermed tilbake i Fjordkraft igjen, ettersom hun var markedssjef i Fjordkraft før hun begynte i Chess i 2013. Hun har også erfaring fra Telenor. Middelthon-Moe tiltrer stillingen i september.
Maja Huse er ansatt som markedsrådgiver. Hun kommer fra stillingen som spesialist på innhold og sosiale medier hos Chess og går over i tilsvarende stilling i Fjordkraft. Hun tiltrer stillingen 1.september.