JUBEL: Fra venstre Berit Kvaløy, direktør i Kantar, Irene Fauskanger, Carina F. Bardhaj, Tonje Nordvik Lillestøl, Jon Almaas og Haakon Smeby, direktør i Loxysoft. Foto: Terje Borud

Fjordkraft har Norges beste kundeservice på mobil

Fjordkraft Mobil ble onsdag tildelt hovedprisen for Årets beste kundeservice under Kundeservicedagene i Oslo.

– Magisk! Helt fantastisk! sier en overlykkelig Irene Fauskanger, kundeservicedirektør i Fjordkraft.

Onsdag deltok hun på Kundeservicedagene i Oslo sammen med kollegaene Carina F. Bardhaj og Tonje Nordvik Lillestøl.

Først ble Fjordkraft kåret til å ha Norges beste kundeservice i kategorien Telecom. Senere på kvelden ble det også klart at Fjordkraft stakk av med den gjeveste prisen av alle: Årets beste kundeservice, uavhengig av bransje.

– Jeg ble helt satt ut! Dette var en fantastisk gøy pris å vinne, og jeg er ekstremt stolt av alle kunderådgiverne og lederteamet mitt, sier Fauskanger.

Det er selskapet Kantar som hvert år gjennomfører kundeundersøkelsen. Selskapet spør 40 000 kunder og får 20 000 svar fra personer som har vært i kontakt med et selskap. Prisen deles ut av Kantar i samarbeid med Tekna og teknologileverandøren Loxysoft.

Fjordkraft var nominert i kategorien Telefoni sammen med Talkmore og Telia. De endte altså med å vinne ikke bare sin egen bransjekategori, men også selve hovedprisen for Årets beste kundeservice 2019.

Klar vinner

– Fjordkraft Mobil er et selskap i mobilbransjen som kundene kontakter med glede. De får den samme hyggelige hjelpen uavhengig av hvem man kontakter. De blir sett på som åpne og ærlige, og hjelper deg alltid med å finne det abonnementet som passer deg. Særlig mye bedre tilbakemelding kan man som selskap ikke få, sier Finn Olav Sveinall, seniorrådgiver i Kantar.

Irene Fauskanger har tidligere vunnet mange priser som sjef for kundeservice i Chess gjennom ni år. Etter at hun begynte i Fjordkraft Mobil har hun hentet inn flere priser til selskapet. Onsdagens kundeservicepris er den tredje av sitt slag som er tildelt for 2019.

– Det er viktig for meg at kunderådgiverne og lederteamet mitt får æren for dette. De er utrolig dyktige og står på som bare det. Det som er viktig å huske på er at det er de samme kunderådgiverne som sitter og svarer på henvendelser om både telefon og abonnement som strøm, solceller og alt det andre.

– Fantastisk gledelig

Også administrerende direktør i Fjordkraft, Rolf Barmen, er strålende fornøyd med hva Kundeservice har prestert.

– Det at et multiskillet kundesenter, som opererer i to relativt kompliserte og meget konkurranseutsatte markeder, blir kåret det beste kundesenteret i Norge – på tvers av alle bransjer – i den mest anerkjente kåringen innenfor kundesenterområdet, er rett og slett enestående, sier Barmen, og legger til:

– Det viser at Fjordkraft gjennom mange år har arbeidet målrettet med kundeservice, det viser at vi tar kundene på alvor – og det viser at vi, både gjennom våre kunderådgivere, men også gjennom vår ledelsesfilosofi, virkelig anerkjenner det faktum at kunden er vår arbeidsgiver.

Fjordkraft vant tidlig i 2019 prisen for Beste servicebedrift på Kundeservicedagene i Bergen, i konkurranse med både lokale og landsdekkende private aktører og offentlige instanser. Høsten 2019 gikk Fjordkraft til topps i årets EPSI-måling i mobilbransjen. Med en score på 77,6 poeng havnet Fjordkraft øverst på listen i privatmarkedet.

Kundetilfredshet blant strømleverandører er ikke med i denne undersøkelsen.

30.01.2020 - 12:02
Direktør Kundeservice
Irene Fauskanger
irene.fauskanger@fjordkraft.no