Administrerende direktør Rolf Barmen og Fjordkraft har passert 50.000 mobilkunder på under ett år. Foto: Hanne Solheim
Administrerende direktør Rolf Barmen og Fjordkraft har passert 50.000 mobilkunder på under ett år. Foto: Hanne Solheim

Fjordkraft har 50.000 mobilkunder

På under ett år har strøm- og mobilleverandøren Fjordkraft passert 50.000 mobilkunder. Selskapet har dermed hatt en meget rask vekst i mobilmarkedet.

Den 25. april er det ett år siden strømleverandøren Fjordkraft også ble leverandør av mobiltelefoni.

– Vi gikk inn i dette markedet for å være en uavhengig utfordrer til Telia og Telenor med billig mobiltelefoni og ekstra lave priser for våre strømkunder. Dette viser at vi har truffet med vårt tilbud. Med to nærmest enerådende aktører var mobilbransjen overmoden for konkurranse, sier adm. direktør Rolf Barmen i Fjordkraft.

Kort vei fra strøm til mobil

Om årsaken til den raske veksten, sier Barmen:
– Vi er i kontakt med mange mennesker hver dag, og alle i husstanden som kjøper strøm av oss kan benytte seg av vårt billige mobiltilbud. Våre fordelspriser på mobiltelefoni er tilgjengelig for over en million mennesker.

– Da vi gikk inn i mobilmarkedet tok vi utgangspunkt i det vi allerede kan. Fjordkraft er en kjent og synlig merkevare og vi har et stort og dyktig kundesenter. Dermed har veien vært kort for oss til å bli en mobilleverandør.

– I mobilmarkedet er det to aktører med enorme markedsmuskler og endringstakten er høy. Dette er en lærerik arena å konkurrere på. For organisasjonen har det gitt et energiboost og medarbeiderne har omfavnet mobilvirksomheten med enormt engasjement, forteller Barmen.

Fjordkraft har rekruttert blant annet kundeservicedirektør, produktsjef og strategiutvikler fra Chess.

Fjordkraft vil med oppkjøpet av TrønderEnergi Marked ha nærmere 600.000 strømleveranser innenfor privat- og bedriftsmarkedet. Selskapet rapporterte 28. mars at kjøpet er godkjent av Konkurransetilsynet og NVE. Med dette kjøpet dekker selskapet strømbehovet til mer enn 1,3 millioner mennesker over hele landet.

Marked dominert av Telia og Telenor

Mobilmarkedet er dominert av Telenor og Telia som med sine merkevarer har 92,3 % av markedsandel målt i omsetning i privatmarkedet (Rapport Nkom 1. halvår 2017). TalkMore, MyCall, OneCall, Tele2, og Phonero (bedriftsmarkedet) er alle Telia- eller Telenor-selskaper.

Telia kjøpte i november opp Phonero og forrige uke besluttet Telia å avvikle Chess som merkevare.

Samferdselsdepartementet har i nylig vedtak opprettholdt Nasjonal kommunikasjonsmyndighets vedtak om fortsatt regulering av Telenor. I tillegg bes Nkom om umiddelbart å iverksette ny markedsanalyse og vurdere omfang for fremtidig regulering av markedet.

I mars offentliggjorde Komplett Mobil at de passerte 50.000 kunder etter å ha startet opp sommeren 2016.


FAKTA OM FJORDKRAFT MOBIL

Fjordkrafts mobilabonnementer og priser for strømkunder og ikke-strømkunder

Bruk i EU/EØS er inkludert.

 

1 GB

 

3 GB

 

5 GB

 

10 GB

 

20 GB

Fordelspriser for Fjordkrafts strømkunder og husstandsmedlemmer

119,– per md.

199,– per md.

279,– per md.

339,– per md.

439,– per md.

Priser for ikke-strømkunder

199,– per md.

279,– per md.

339,– per md.

439,– per md.

539,– per md.

Se også: fjordkraft.no/mobilabonnement/

09.04.2018 - 07:00
Kontakter
Kommunikasjonsdirektør
Jeanne Tjomsland
jeanne.tjomsland@fjordkraft.no
+47 957 61 644
Administrerende direktør
Rolf Barmen
rolf.barmen@fjordkraft.no
+47 900 80 950

Bilder

Administrerende direktør i Fjordkraft, Rolf Barmen. Foto: Rebekka Davidsen
Administrerende direktør i Fjordkraft, Rolf Barmen. Foto: Rebekka Davidsen
Last ned bilde
Illustrasjonsbilde Fjordkraft Mobil. Foto: Hanne Solheim
Illustrasjonsbilde Fjordkraft Mobil. Foto: Hanne Solheim
Last ned bilde
Illustrasjonsbilde Fjordkraft Mobil. Foto: Hanne Solheim
Illustrasjonsbilde Fjordkraft Mobil. Foto: Hanne Solheim
Last ned bilde
Administrerende direktør Rolf Barmen og kommunikasjonsdirektør Jeanne Tjomsland i anledning lansering av Fjordkraft Mobil. Foto: Hanne Solheim
Administrerende direktør Rolf Barmen og kommunikasjonsdirektør Jeanne Tjomsland i anledning lansering av Fjordkraft Mobil. Foto: Hanne Solheim
Last ned bilde
Administrerende direktør Rolf Barmen og Fjordkraft har passert 50.000 mobilkunder på under ett år. Foto: Hanne Solheim
Administrerende direktør Rolf Barmen og Fjordkraft har passert 50.000 mobilkunder på under ett år. Foto: Hanne Solheim
Last ned bilde