Kunderådgiver Carl-Erik Olsen og kundeservicedirektør Irene Fauskanger.
Kunderådgiver Carl-Erik Olsen og kundeservicedirektør Irene Fauskanger.

– Uvanlig at markedslederen vinner en slik test

Fjordkraft kundeservice er kåret til Norges beste i sin klasse.

Torsdag kveld kåret SeeYou vinnerne i Kundeserviceprisen 2023 under et arrangement i Oslo. I kategorien energi gikk Fjordkraft helt til topps, i undersøkelsen best i test, mystery calling. 

 Jeg er så utrolig stolt av dette laget vårt! sier kundeservicedirektør i Fjordkraft, Irene Fauskanger. 

Krevende arbeidsforhold 

Hun var selv til stede under utdelingen og forteller at det ligger systematisk arbeid bak denne prisen. 

  Selv om vi har stått i en vanskelig tid, prisbildet har vært krevende og kundene har vært fortvilet, leverer vi eksepsjonell service.Vi har hatt mot til å prioritere, mot til å gjøre endringer og mot til å være tro mot våre mål, og det blir vi nå belønnet for. Det er uvanlig at en markedsleder vinner en slik test. Jeg er utrolig stolt, sier Fauskanger. 

Også Fjordkraft-sjef Magnar Øyhovden er fornøyd. 

  Jeg er veldig glad for at kunderådgiverne våre får denne anerkjennelsen. Kundeservice har hele tiden lagt ned en imponerende jobb, men har tidvis hatt svært krevende arbeidsforhold og lange ventetider. Det skyldes markedsforhold vi ikke råder over, men også at variabelavtalene våre ikke ga kundene den forutsigbarheten de var ment å gi i høst og i vinter, sier Øyhovden. 

Svarer om mye mer enn strømavtaler 

Fjordkraft vant i kategorien energi, og juryen begrunner seieren slik: «Fjordkraft har vunnet sin klasse ved å ha de mest fornøyde kundene gjennom totalt å være best på mottak, velkomst, dialog, løsning og avslutning på henvendelsen». 

– Dette er utrolig gledelig, spesielt etter en tid med svært høye og varierende strømpriser, store bevegelser i kundemassen og et ekstremt fokus på bransjen. Vi har hatt over en million kundekontakter det siste året, som handler om alt fra strømpris og avtaler til målere, nettleie, solceller og strømstøtte – OG mobil. Vi snakker altså om en gjeng som har høy kunnskap på mange ulike felt, og som leverer gang på gang. Det er imponerende, sier Fauskanger. 

Beste kundeopplevelse 

Mens Fjordkraft vant kundeserviceprisen, var det Gudbrandsdal Energi som vant prisen for Norges beste kundeopplevelse 2023, i kategorien energi. I begrunnelsen heter det at «de eksisterende kundene opplever en høyere tilfredshet enn hos konkurrentene».  

Klassen energi besto av: 
Fjordkraft 
Fortum 
Gudbrandsdal Energi 
Ishavskraft 
Kraftriket 
LOS 
Lyse Energi 
NorgesEnergi 
NTE Strøm 
Polar kraft 
Smart Energi 
Trøndelag kraft 
Wattn 

28.04.2023 - 13:20
Kontakter
Direktør Kundeservice
Irene Fauskanger
irene.fauskanger@fjordkraft.no
+47 986 43 661

Bilder

Kunderådgiver Carl-Erik Olsen og kundeservicedirektør Irene Fauskanger.
Kunderådgiver Carl-Erik Olsen og kundeservicedirektør Irene Fauskanger.
Last ned bilde