Kåringen baserer seg på KSIndeks, der over 20 000 kunder deler sine erfaringer om kundesentre de har vært i kontakt med.
– Å vinne KSIndeks er en viktig anerkjennelse og en bekreftelse på at vi leverer høy kvalitet i møte med kundene. Vi jobber målrettet for å være et trygt og godt valg, og da er det ekstra motiverende å motta en slik pris som bygger på kundenes egne vurderinger, sier Chris Næss, daglig leder i Fjordkraft Mobil.
Takker kundene for anerkjennelsen
Prisen ble delt ut under Kundeservicedagene i Oslo, og det var en stolt kundeservicedirektør som kunne ta imot prisen sammen med en delegasjon fra kundesenteret.
– Dette er kundenes stemme, og den prisen vi verdsetter aller høyest.
Våre kunnskapsrike og dyktige kunderådgivere i Sandefjord og Bergen samt resten av støtteapparatet i kundeservice gjør en fantastisk jobb, sier Irene Fauskanger, direktør for kundeservice i Fjordkraft.
Hun leder et kundesenter som må beherske en rekke fagområder, inkludert strøm, tjenester for smart strømbruk og mobiltelefoni.
– Kundene våre skal føle seg sett og hørt, og vi møter alle kundene med kunnskap og varme. Dette handler mye om den begeistringen vi klarer å skape i dialog med kunden. Vi jobber hele tiden systematisk med å bli bedre og heier på hverandre. Dette skaper en vinnerkultur. Tusen hjertelig takk til våre kunder for denne anerkjennelsen, sier Fauskanger.
– Best responstid
– Årets vinner er best på responstid og leverer førsteklasses løsninger på kundenes problemer. Kundene opplever i tillegg at konsulentene har en utrolig god serviceinnstilling, og at selskapet sørget for en gjennomgående god kundeopplevelse, forteller Silje Abrahamsen, Director of Enterprise Sales i LeadDesk, til Kundeserviceavisen.no
De øvrige nominerte i kategorien telefoni var OneCall, Talkmore og Ice.
Fjordkraft Mobil ble også kåret til topp tre i Norge - uavhengig av bransje.
Om Fjordkraft mobil
Fjordkraft er best kjent som strømleverandør, men Fjordkraft Mobil har siden lanseringen i 2017 markert seg som en populær utfordrer i telemarkedet. Fjordkraft Mobil eies i dag 61 prosent av Fjordkraft og 39 prosent av Telia. Fjordkraft Mobil benytter Telias mobilnett.