Du vil få tilsendt et nytt SIM-kort i posten. Når du får beskjed om det, må dette settes inn i telefonen. Da vil mobilabonnementet ditt bli koblet til Telia sitt nett. Du vil fortsatt være kunde hos oss i Fjordkraft Mobil.
Utover dette trenger du ikke å foreta deg noe. Vi vil ta oss av alt det praktiske rundt aktivering av mobilabonnementet ditt.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Du skal fortsatt få gode priser og et mobilnett i verdensklasse. Stort sett finner du de samme mobilabonnementene som før hos oss – men nå med dekning fra Telia i stedet for Telenor. På Telia sine nettsider kan du enkelt sjekke hvordan dekningen er i ditt område.
Abonnementene vil stort sett være som før, men det blir nye priser for en del tjenester og for bruk utenfor EU/EØS. Se full oversikt over våre mobilpriser.
Du er fortsatt kunde hos oss og vil få hjelpen du trenger akkurat som før. Du får også fakturaene fra oss slik som du pleier, og beholder Avtalegiro og eFaktura hvis du har det. Det blir nytt kontonummer, KID-nummer og utseende på fakturaen – men ellers fortsetter det meste slik du er vant til.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Frem til nå har alle SIM-kortene fra Fjordkraft vært tilkoblet Telenor sitt nett. Når vi nå går over til Telia-dekning, vil du ikke lenger kunne bruke det gamle SIM-kortet ditt. Derfor trenger du nå et nytt SIM-kort, slik at vi kan koble mobilabonnementet ditt til Telia sitt nett.
Vi sender deg SIM-kortet i god tid og tar oss av alt det praktiske med overgangen. Abonnementet ditt vil fortsatt fungere helt frem til det nye SIM-kortet blir aktivert – så det eneste du trenger å gjøre er å bytte ut selve SIM-kortet når den tid kommer.
Her kan du lese mer om bakgrunnen for samarbeidet mellom Fjordkraft og Telia.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Hvis du bytter abonnement etter at du har fått beskjed om å bytte SIM-kort, så beholder du dette abonnementet - selv etter at du har byttet SIM-kort. Men du kan oppleve at noe av kommunikasjonen rundt SIM-bytte blir feil. For eksempel, hvis du har byttet fra 5 GB abonnement til Fri Data, så får du ikke ekstra data som velkomstgave fordi du allerede har ubegrenset data.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Fordi bankene er i ferd med å avvikle BankID på mobil, vil ikke det nye SIM-kortet støtte dette. Hvis du ikke allerede har tatt i bruk den nye BankID-appen, er det lurt å gjøre det nå før du bytter SIM-kort. Finn ut mer om hvordan BankID-appen fungerer.
Har du glemt å tatt i bruk BankID-appen før du byttet SIM-kort? Da kan du aktivere BankID-appen med kodebrikke. Les mer på BankID sine hjemmesider.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Ja, vi gir deg dobbel data på mobilabonnementet ditt de første 30 dagene – uten at det koster noe ekstra. Dette skjer helt automatisk når det nye SIM-kortet blir aktivert.
Som en bonus fyller vi også din Data Rollover helt opp, med den datamengden du har på abonnementet ditt. Det betyr at du får mye mobildata å rutte med i tiden fremover.
Hvis du har fått et abonnement med fri data, får du ikke dobbel data i tillegg.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Du finner PIN- og PUK-kode på Min side. Hvis du vil endre PIN-koden kan du gjøre dette i innstillngene på telefonen din - se hvordan dette gjøres for iPhone og Android.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Ja, du vil fortsatt få faktura på samme måte som tidligere – enten du har eFaktura, AvtaleGiro, e-postfaktura eller papirfaktura. Dette skjer helt automatisk.
Hvis du får fakturaen på e-post eller papir, er det greit å vite at kontonummer og KID vil bli endret. Dette får du i så fall informasjon om på den første fakturaen etter at du har byttet SIM-kort.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Ja, dette fortsetter slik det har pleid å være. Det vil si at det fortsatt er 14 dagers forfall, og at fakturaen sendes ut i begynnelsen av hver måned.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Den første fakturaen etter at du har byttet SIM-kort vil se litt annerledes ut enn tidligere. Det er fordi du kommer over i vårt nye system, hvor utseende på fakturaen vår har blitt oppgradert.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Alle mobilabonnementene får Telia-dekning. De er ledende på fremtidens mobilnett, og blir først ut med landsdekkende 5G i 2023. Hvilken dekning og hastighet du har kommer an på hvor du befinner deg. På dekningskartet vårt kan du enkelt sjekke hvordan dekningen er i ditt område.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Etter SIM-kort bytte kan noen kunder med eldre Android-telefoner oppleve at mobildata ikke fungerer automatisk. Dette gjør du for å skru på mobildata:
1. Gå til innstillinger i mobilen din
2. Velg Mobile Nettverk
3. Skru på dataroaming
Det vil ikke påløpe noen ekstra kostnader for å skru på dataroaming mens du er hjemme i Norge og i EU/EØS. Husk at du bør skru av dataroaming hvis du oppholder deg i soner med høye utenlandspriser, som for eksempel ombord på utenlandsferger og skip, og reiser utenfor EU/EØS.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Med WiFi Tale kan du ringe og sende meldinger uten mobildekning. Det koster ikke noe ekstra, og spiser ikke av dataen som er inkludert i abonnementet ditt. Helt perfekt hvis du ønsker å være tilgjengelig i flymodus eller hvis du befinner deg i et område med svak mobildekning og er tilkoblet WiFi.
Slik slår du på WiFi Tale på iPhone:
- Åpne instillinger-appen
- Velg Telefon
- Velg Wi-Fi-anrop
- Aktiver Wi-Fi-anrop på iPhone, ved å trykke på den vesle bryteren
Slik slår du på WiFi tale på Android:
- Åpne instillinger
- Velg Wi-Fi anrop
- Trykk på bryteren for å slå på funksjonen
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Hvis du bytter abonnement etter at du har fått beskjed om å bytte SIM-kort, så beholder du dette abonnementet - selv etter at du har byttet SIM-kort. Men du kan oppleve at noe av kommunikasjonen rundt SIM-bytte blir feil. For eksempel, hvis du har byttet fra 5 GB abonnement til Fri Data, så får du ikke ekstra data som velkomstgave fordi du allerede har ubegrenset data.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Ja, etter at du har byttet SIM-kort kan du når som helst endre mobilabonnement i din nye Min side. Det er ingen bindingstid hos oss – så du kan bytte som du vil mellom abonnementene våre. Hvis du bytter til et større abonnement, skjer dette umiddelbart. Bytter du til et mindre abonnement vil endringen tre i kraft ved månedssiftet.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
I din nye Min side får du oversikt over abonnement, forbruk, faktura og betalinger. Her kan du også endre mobilabonnent og fylle på data.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Ja, allerede fra starten får du mulighet til å kjøpe mobilabonnement med ubegrenset data, hvis du har behov for det. I din nye Min side finner du oversikt over alle tjenestene du har tilgjengelig – og mer skal det bli.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Siden vi har byttet systemer er det ikke lenger mulig å få Min side mobil inne i Fjordkraft-appen - slik systemene er per i dag. Når det er sagt, håper vi at Min side kommer tilbake i Fjordkraft-appen en gang i fremtiden :)
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Her finner du nye Min side mobil. Så snart du har byttet SIM-kortet ditt kan du opprette en ny bruker og logge deg inn.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Du må opprette ny bruker når du logger deg inn på nye Min side mobil for første gang - selv om du har hatt Min side før SIM-bytte. Dette gjør du ved å trykke på knappen "opprett bruker/glemt passord".
Vi jobber med løsningen til foreldrepålogging, for deg som er juridisk eier av et abonnement uten å være bruker selv.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Etter at du bytter SIM-kort vil du få tilgang til vår nye Min side. Min Side for mobil vil ikke lenger være tilgengelig inne på Fjordkraft-appen, men du kan lagre den som sin egen app på telefonen din! Slik lagrer du Fjordkraft Mobil Min side som app.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Her har du en enkel steg-for-steg for hvordan du bytter SIM-kort.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Ja, alle typer SIM-kort du har hos oss fra før, vil bli erstattet med nye SIM-kort – uten ekstra kostnad. Vi vil samle disse så de blir aktivert samtidig.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Vi har ingen fortsatt ingen bindingstid, så du velger selv hvor lenge du vil være kunde hos oss. Bestiller du mobilabonnement et annet sted vil oppsigelsen skje automatisk – uten at du trenger å foreta deg noe.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Du finner PIN- og PUK-kode på Min side. Hvis du vil endre PIN-koden kan du gjøre dette i innstillngene på telefonen din - se hvordan dette gjøres for iPhone og Android.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen