Ring 23 00 61 01
Åpent alle hverdager 8-16.
Norgespris gjelder kun for kunder som har en strømmåler med forbruksode 35 husholdning, uavhengig av om det er en bedriftsavtale eller privatavtale.
Boligselskap og sameier kan også velge Norgespris. Ut over dette har ikke bedrifter tilgang til denne ordningen. Dersom du er usikker på hvilken forbrukskode du har, kan du sjekke dette ved å logge inn på elhub.no eller kontakte din lokale netteier.
Slik kan du bestille:
Denne ordningen gjelder i utgangspunktet ikke for landbruket. Men om du har en måler med forbrukskode 35 husholdning, har du mulighet til å bestille Norgespris.
Dersom du er usikker på hvilken forbrukskode du har, kan du sjekke dette ved å logge inn på elhub.no eller ved å kontakte din lokale netteier.
Slik kan du bestille:
Dersom deler av boligen din brukes til butikk, kontor eller annen næringsvirksomhet, kan det ha betydning for om du har rett på Norgespris eller ikke.
Om mer enn 50 % av strømforbruket ditt er husholdningsforbruk, skal du ha mulighet til å velge Norgespris. Om mer enn 50 % av strømforbruket er næringsforbruk, vil du ikke ha rett til dette.
Boligselskaper og sameier har rett til å inngå avtale om Norgespris for felles forbruk. Felles forbruk kan for eksempel være strøm til varmtvann, vaskekjeller, oppvarming av fellesområder, garasjeanlegg, heis og beboernes lading av elbiler.
Personen som representerer borrettslaget må ha rollen "Energi, miljø og klima" i Altinn. Denne rollen er tildelt daglig leder og styrets leder automatisk. Hvis det er noen andre som skal bestille på vegne av boligselskapet, må de få tildelt denne rollen av daglig leder eller styrets leder.
Som bedriftskunde har du mulighet til å inngå en sikringsavtale som sikrer deler av ditt forventede årsforbruk mot høye pristopper om vinteren.
Det er også mulig å inngå en fastprisavtale for en lengre periode, hvis du ønsker å binde strømprisen.
Våre rådgivere er her for deg, og hjelper deg gjerne å finne en forutsigbar løsning for din bedrift.
Dersom du har spørsmål om Norgespris, kan du ta kontakt med nettselskapet ditt. Om du og nettselskapet er uenige om du har rett til Norgespris, kan du klage til Reguleringsmyndigheten for energi i NVE.
På Elhub sine hjemmesider finner du også nyttig informasjon om innlogging for bedrifter.
Når bedriften din skal flytte er det viktig at vi får beskjed om dette på forhånd. Da får du en enklere flytteprosess og unngår unødvendige gebyrer. Vi hjelper deg med flyttingen, så du kan få registrert riktig adresse til riktig tid. Ta kontakt med oss på forhånd, så hjelper vi deg å få orden på strømmen når bedriften din flytter.
Sammen med vår partner Adaptic, kan vi hjelpe bedriften din å forbedre driften av byggene. Først gjør vi en befaring og kartlegging, for å finne ut hvordan bygget ditt kan effektiviseres og drives smartere. Da får du et tilbud tilpasset bedriften din, der vi kan se på måling og datafangst, rapportering, effekttopper og annen innsikt som er nyttig for å effektivisere driften.
Oversikt over betalinger og reskontro finner du i Min Bedrift. Logg inn for å få fullstendig oversikt over alle betalinger og fakturaer. Dersom du ikke har bruker, kan du enkelt opprette dette. Husk at du også kan gi regnskapsføreren din tilgang til Min Bedrift, slik at regnskapsføreren kan hente denne informasjonen selv.
På klimahub.no kan bedriften din registrere klimaregnskap gratis. Her har bedriften din mulighet til å synliggjøre hvilke tiltak som gjøres for å redusere klimafotavtrykket.
Den enkleste måten å hente en fakturakopi på, er å laste den ned fra Min Bedrift. Du kan også sende oss en e-post, så sender vi den til deg.
I samarbeid med Winns Energy, kan vi i Fjordkraft hjelpe bedriften din å få installert og driftet varmepumper til ditt næringslokale. Dette gir effektiv oppvarming og kjøling av lokalene. I stedet for å gjøre en stor investering i teknologien, kan du leie den og ha en forutsigbar avtale for drift og vedlikehold.
Du får full oversikt over fakturaene ved å logge deg inn i Min Bedrift. Her kan du også hente ut energirapporter dersom du ønsker det.
Vi hjelper deg gjerne å bytte betalingsmåte hvis du ønsker det. Ta kontakt på telefon 230 06100 eller e-post, så ordner vi at du får betalt slik du ønsker, for eksempel via EHF.
I Min Bedrift kan du hente ut rapporter på din bedrifts strømforbruk. Ved oppgradering til Min Bedrift Plus får du full tilgang til din bedrifts forbruk og kan hente ut detaljerte rapporter for tidsperioden du selv ønsker.
Ja, med tilleggstjenesten Min Bedrift Plus kan du enkelt gi regnskapsføreren din tilgang til Min Bedrift, slik at regnskapsføreren kan hente ut bilag selv. Her finner du en oppskrift på hvordan dette gjøres. Regnskapsføreren har også mulighet til å opprette sin egen bruker, ved å oppgi kundenummeret som finnes på fakturaen.
For å opprette brukerprofil for bedriften trenger du kundenummer. Dette finner du på fakturaen. Hvis bedriften allerede har en profil, kan du be den som er administrator om å legge deg til som ny bruker.
Dessverre er det ikke mulig å samle opp flere bestillinger i en forsendelse. Dersom du bestiller flere målere vil du motta disse i hver sin pakke.
Vi støtter sanntidsmåler produsert av NxTEnergy, så dersom du har en slik måler fra før trenger du kun å bestille abonnement fra oss.
Aktivering av sanntidsmåleren gjøres gjennom å åpne HAN-porten. Du kan enten åpne denne gjennom Min Side hos din nettleier, eller kontakte ditt nettselskap. Du kan når som helst åpne HAN-porten, og trenger ikke å vente til du mottar måleren.
Når HAN-porten er åpnet kan du koble til Fjordkraft Live sanntidsmåleren fra Min Bedrift.
Måleren går på 4G dekning som gir en mer stabil dekning
Når du mottar måleren må denne lades i 30 minutter før den kan tas i bruk. Måleren lades når den er koblet til HAN-porten i din strømmåler. Når lading er utført finner du visning av sanntidsmåleren i Min Bedrift.
Måleren sendes med vanlig postgang og du vil motta pakken normalt innen 3-4 virkedager.
Ja, å leie et solcelleanlegg kan være et godt alternativ for bedrifter som ikke ønsker å ta investeringen for å få solenergi. Noen bedrifter kjøper solceller gjennom oss, mens andre leier. Hvilken løsning bedriften din kan ha, henger sammen med størrelsen på anlegget. Finn ut mer om solceller.
I vår kartløsning kan du enkelt søke opp adressen til bedriften din, og finne ut hvordan solforholdene er der. Du kan også ta kontakt med oss hvis du vil høre mer om hva vi kan tilby innen solceller og andre energiløsninger.
Noen av våre strømavtaler har en fastsatt oppsigelsestid. Dette gjelder avtaler hvor deler av strømforbruket blir sikret på forhånd. Har du en slik avtale som du ønsker å endre, kan du ringe oss på 230 06100 eller sende oss en e-post for å starte oppsigelsen.
Leveringsplikt oppstår dersom bedriften din ikke har valgt en strømleverandør, for eksempel ved nyetablering eller etter flytting.
Leveringsplikt innebærer at bedriften blir fakturert for strøm fra netteier. Dette er kun ment som en midlertidig ordning, og denne strømmen er derfor dyrere enn om den leveres fra strømleverandører som Fjordkraft.
Ja, våre erfarne rådgivere er klare for å hjelpe deg. Ta kontakt med en av våre rådgivere i dag, så finner vi den løsningen som passer best for din bedrift.
Ja, for mange bedrifter er en enkel spotavtale et godt valg. Dette er en strømavtale du enkelt kan bestille direkte på nettsiden vår.
Du kan ringe oss på 230 06100 og få hjelp til å bytte strømavtale for bedriften din. Du kan også sende oss en e-post. Vi tilbyr ulike typer strømavtaler, og hjelper deg gjerne å finne den som passer best for bedriften din.
Nei, vi har ikke bindingstid. Du bestemmer selv hvor lenge bedriften din skal være hos oss.
Men velger du en strømavtale der prisen sikres på forhånd – er det viktig å merke seg hvordan oppsigelsen fungerer. Dette gjelder for eksempel fastpris eller avtaler med forvaltning.
Slike avtaler innebærer at vi inngår en kontrakt på vegne av deg som kunde. Da får du en forutsigbar strømpris, ved at du forplikter deg til en avtalt pris for et avtalt volum for en avtalt periode.
Ønsker du å gå ut av avtalen før den avtalte perioden er omme, blir det et økonomisk oppgjør for det volumet som gjenstår.
Ja, vi har avtale med de fleste netteiere i Norge om at vi fakturerer både strøm og nettleie på samme regning til kundene våre. Hvis netteieren i ditt område ikke har en slik avtale med oss – kan vi likevel hjelpe deg. Ta kontakt med oss, så kan vi sende deg et fullmaktskjema som du fyller ut, slik at vi kan ordne alt på én regning for deg.
Nettleien går til den lokale netteieren som eier ledningsnettet der din bedrift er lokalisert. Nettleien går blant annet til å dekke drift og vedlikehold av ledningsnettet. Fordi det kun er én strømledning inn til bygget, kan man ikke velge hvem man skal ha som netteier.
Strøm kjøper bedriften din av Fjordkraft eller en annen strømleverandør. Dette beløpet styres først og fremst av strømpriser og av hvor mye strøm bedriften bruker. Din bedrift står fritt til å velge hvilken strømleverandør dere vil ha.
Nettleie er et beløp på fakturaen som betales til nettselskapet. Nettleien dekker transport av strømmen fra produksjonsstedet til din bedrift, samt drift og vedlikehold av strømnettet.
Kostnaden for nettleie er lik uavhengig av hvilken strømleverandør dere benytter.
Åpent alle hverdager 8-16.