Samfunnsansvar

- Liker at vi fortsatt har den lokale tilnærmingen

Strømleverandøren Eidsiva Energi er blitt til Fjordkraft. Sindre Landmark er glad for at det satses på Innlandet og at kunnskapen forblir her.

Publisert: 20. januar 2021

Navn: Sindre Landmark, 52 år

Bor: Hamar

Jobber med: Ansvar for bedriftsmarkedet og klimasmarte tjenester i Fjordkraft

 

Sindre Landmark jobber både med bedriftene i Innlands-regionen og klimasmarte tjenester (Sol, lading, varmepumper og målesystemer). Vi har tatt en prat med ham for å høre hvordan det er å bli en del av Fjordkraft.

 

Bedre tilbud til kundene

– Hvordan ser en vanlig dag på jobb ut for en som jobber med bedriftsmarkedet og klimasmarte tjenester i Fjordkraft?

 – I utgangspunktet handler jobben min om å veilede kunder for klimasmarte tjenester og strømavtaler

 

Hva sier bedriftskundene når du forteller at Eidsiva Energi er blitt til Fjordkraft? 

–  I utgangspunktet er folk positive. De fleste er opptatt av at det er en lokal tilstedeværelse her, som det jo er. Fjordkraft satser på Innlandet og kunnskapen forblir her.

 

Stor faglig kompetanse 

– Hva tenkte du da du fikk vite at Eidsiva gikk til Fjordkraft?

– Jeg ble positivt overrasket over alle tjenestetilbudene man nå får som kunde, samt den faglige kompetansen i Fjordkraft. Vi er blitt godt tatt imot - de har virkelig anerkjent kunnskapen vi har på sol og lading.

 

– Hva blir forskjellig for ansatte og kunder når Eidsiva Energi er blitt til Fjordkraft?

– Man merker at kundene blir ivaretatt og at kundene er i fokus. Man merker at man jobber i en større organisasjon med ressurser og gjennomføringskraft til å skape kundetjenestene som vi ønsker. For bedriftsmarkedet, som jeg jobber mye med, er det veldig mye av det samme. Bare at vi får bredere kompetanse og enda flere tjenester å tilby kundene. Vi er lokale, samtidig som vi er nasjonale - og det er en kombinasjon jeg har sans for og liker.

 

Hjelpe bedriftskundene 

– Hva trenger bedriftsmarkedet for strøm mer av framover?

– Fjordkraft er veldig tydelig på å følge bærekraftsmålene og opptatt av klimanøytralitet. For oss betyr det å bistå kundene med hjelp til å fokusere på hvordan de kan endre seg til å bli klimanøytrale.

 

– Hvilke forventinger har du til Fjordkraft som ansatt?

– For meg betyr det mye at vi kan fortsette den gode dialogen vi allerede har med kundene her. Det er godt å kunne videreføre den tryggheten. For deg som privatkunde vil Fjordkraft by på en mye bedre kundeopplevelse. Nå innfører vi lengre åpningstider, tilgang på rimelige mobilabonnement og en svært god mobilapp som gir full oversikt over strømforbruket. I tillegg til den gode strømavtalen du allerede har.

  

– Hvor viktig synes du det er er lokal tilknytning?

– Det er enklere å prate med folk man kjenner. For oss er det enklere å forstå og se hvilke utfordringer og behov kundene har når det gjelder det de produserer eller faktisk skaper i virksomheten sin. Det vil vi fortsette med, siden vi fortsatt er her, og er de samme folkene. Vi er opptatt av å fortsatt være gode rådgivere og at det er like kort vei til oss som før.