(F.v.) Glenn Jensen, Ingeborg C. Morken og Erik Espeseth.

Fjordkraft ny hovedpartner i Vålerenga

Fjordkraft og Vålerenga Fotball AS skrev mandag under en samarbeidsavtale for fire år. Dette er en av Vålerengas største partneravtaler, både med tanke på rene godtgjørelser, men ikke minst Fjordkrafts ønske om i sterk grad å skape positive aktiviteter gjennom samarbeidet.

Ingeborg Cecilie Morken, divisjonsdirektør salg, marked og produktledelse i Fjordkraft sier:

– Det er én million mennesker som får sin strøm gjennom Fjordkraft, og vi er svært glade for at Vålerenga nå har meldt overgang til oss. Fjordkraft ekspanderer kraftig på Østlandet, og vi har sterk tro på at partnerskapet med Vålerenga vil bidra til økt vekst for selskapet, sier Morken, og legger til:

– Det er også verdt å nevne at Vålerenga er inne i en svært spennende tid. Det er igjen et sterkt økende engasjement rundt klubben og vi ønsker å være med på den reisen klubben nå legger ut på.

Morken forteller videre at både nye og eksisterende kunder vil merke og kunne nyte godt av det nye partnerskapet.

– Vi ønsker å samarbeide om å skape stolthet og eierskap til klubben og tror at vi sammen skal klare å få flere på fotballkamp. Herunder vil alle våre kunder også fra tid til annen få spesielle tilbud. Vi har etablert partnerskap med fotballklubber i hele landet, og ser frem til å være med på hovedstadslagets vei tilbake til toppen.

Fjordkraft vil få sin logo på en sentral plass på drakta til Vålerenga Fotball Elite sine lag. Partene har i tillegg felles mål om å bygge et sterkt opplevelsessenter sentralt i Oslo, gjennom Vålerengas nye stadion som åpnes i september.

Daglig leder i Vålerenga Fotball AS, Erik Espeseth, er svært glad for at flere måneders konstruktive forhandlinger nå har munnet ut i en ny og spennende avtale for begge parter.

– Kraftbransjen har historisk sett vært en svært god partner og støttespiller til fotballen, og vi er svært glad for at Fjordkraft nå gir oss tillitt til å bli deres sentrale partner på Østlandet. Oslo og omegn er et svært viktig satsningsområde både for dem og for oss, og vi gleder oss til å iverksette en rekke felles tiltak for både å trekke flere publikummere til stadion, samt bidra til at flere skifter strømleverandør.

Espeseth understreker viktigheten av avtalen.

– Dette vil ikke bare gi forbrukere og bedrifter en god, stabil og trygg strømleverandør til riktige priser, men også sende gode midler i vår retning. Disse vil benyttes til utvikling av enda flere spennende talenter og gode fotballspillere. Avtalen er en av de største vi har på alle områder, og det gir oss en trygghet og forutsigbarhet i det arbeidet som nå ligger foran oss.

Vedlagte bilder kan benyttes fritt av pressen.

23.01.2017 - 21:00
Divisjonsdirektør salg, marked og produktledelse.
Ingeborg Cecilie Morken
ingeborg.morken@fjordkraft.no

Ingeborg C. Morken og Erik Espeseth.
(F.v.) Glenn Jensen, Ingeborg C. Morken og Erik Espeseth.