Bare det beste er godt nok for deg, og derfor gjør vi nå en del oppgraderinger i systemene våre for mobiltelefoni. I løpet av kort tid vil du derfor motta et nytt SIM-kort fra oss. Vi gleder oss skikkelig til å kunne gi deg enda bedre mobilopplevelser i tiden som kommer.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Har du glemt passordet må du kontakte banken din for å lage et nytt. Har du DNB eller Nordea, kan du logge inn for å få nytt foreløpig passord.
Husker du passordet, men ønsker å endre, logg inn på Min BankID og sett nytt passord. Eller start en pålogging med BankID og velg "Endre passord" i menyen øverst til høyre i BankID-ruta.
Les mer på BankID sine hjemmesider.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Nei, alt vil være som før. Du beholder abonnementet du har i dag, med full Telenor-dekning, samme datamengde og viktigst av alt – den samme prisen. Det eneste som er nytt er SIM-kortet ditt.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Når riktig dato og klokkeslett har kommet gjør du følgende:
Du ser enkelt forskjell på de to kortene - det gamle er hvitt og det nye er oransje, og i tillegg har de nye kortene et lite Fjordkraft-symbol på selve chipen på SIM-kortet. Hvis du ikke får kontakt med mobilnettet med en gang kan du forsøke å skru telefonen din av og på. Som regel er dette alt som skal til.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
For at mobildata, MMS og delt internett skal fungere må det være konfigurert riktig oppsett på mobilen. Oppsettet hentes automatisk på de fleste mobiler. Men i forbindelse med et SIM-kort bytte, så kan allikevel oppsettet falle ut eller slutte å fungere.
Manuelle innstillinger for Mobildata:
Gå til Innstillinger, Mobilnett, Mobildatanettverk og fyll inn følgende felt under Mobildata:
APN: internet
Manuelle innstillinger for MMS og Delt Internett
Følg denne enkele steg-for-steg veilederen for å sette opp MMS og Delt Internett.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Den enkleste måten å finne ut av dette på er å ta ut det gamle SIM-kortet ditt av telefonen. Det nye SIM-kortet skal nemlig knekkes ut i nøyaktig samme størrelse.
N.B: Husk å holde det gamle og det nye SIM-kortet adskilt slik at du ikke blander dem.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
For at mobildata og MMS skal fungere må det være konfigurert riktig oppsett på mobilen. Oppsettet hentes automatisk på de fleste mobiler. Men i forbindelse med et SIM-kort bytte, så kan allikevel oppsettet falle ut eller slutte å fungere.
For å sette opp mobildata og MMS må du gjøre følgende:
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
Du trenger ikke bytte SIM-kortet nøyaktig på tidspunktet som er oppgitt i brevet. Hvis du bare er på kino eller i kaffeselskap, og venter med SIM-byttet til du kommer hjem, er ikke dette noe problem. Du må bare være oppmerksom på at du vil miste dekningen på telefonen din når dette klokkeslettet kommer, men den får du tilbake igjen så snart du har satt i det nye SIM-kortet.
Hvis det er andre grunner til at tidspunktet ikke passer kan vi selvsagt hjelpe deg. Kanskje er du et helt annet sted i landet enn der SIM-kortet ditt befinner seg, eller i en annen situasjon som gjør at det blir vanskelig å bytte SIM-kort? Da er det bare å ta kontakt med oss, så hjelper vi deg med dette.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
På nyere mobiler er det vanlig at kontaktene lagres i telefonminnet og ikke i SIM-kortet. Hvis du er usikker kan du likevel overføre eventuelle SIM-kontakter til telefonminnet, bare for å være på den sikre siden.
Slik overfører du kontakter til telefonminnet:
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen
BankID på mobil fases ut og i stedet satser BankID på BankID-appen som er en enklere, raskere og tryggere løsning. I tillegg fungerer appen som en digital kodebrikke og erstatter derfor den fysiske kodebrikken.
Derfor har vi valgt å kun tilby BankID-appen på ditt nye simkort.
Last ned appen i App Store og Google Play.
Hva savner du?
Takk for tilbakemeldingen