Sperrer på abonnementet

Vi tilbyr et utvalg av valgfrie sperrer. Disse sperrene er helt gratis, og du som kunde kan skru dem av og på når som helst via Min Side. Sperrene kan også aktiveres eller deaktiveres av Kundeservice.

Sperrene vi tilbyr å administrere på Min side per dags dato er:

  • Sperre for kjøp av innholdstjenester
  • Sperre for kjøp av ekstra datapakke
  • Sperre for teletorg-underholdning (820/829 xx xxx - nummer)
  • Sperre for utgående samtaler fra utlandet, unntatt hjem til Norge
  • Sperre SIM-kortet om du har mistet eller blitt frastjålet SIM-kortet


Det er andre ting som kan sperres, som ikke er mulig å administrere på Min side per dags dato. Disse sperrene må du kontakte kundeservice for å få hjelp til å aktivere eller deaktivere:

  • Sperre for alle innkommende og utgående samtaler, i både innland og utland 
    • Det er ikke mulig å kun sperre for at spesifikt utenlandske nummer kan ringe til deg
  • Sperre for utgående samtaler til utenlandske nummer
  • Sperre for all bruk av mobildata
  • Sperre for mobildata i når man roamer, altså når man er i utlandet
Var dette svaret nyttig?
Ja Nei