Hvis du har problemer med internett er det flere ting vi kan sjekke for å prøve å løse problemet.
- Start med å sjekke om mobildata er skrudd på på telefonen din, dette gjør du via innstillinger på telefonen. Du bør også sjekke om du er tom for mobildata i abonnementet ditt denne måneden, du kan se hvor mye mobildata du har igjen på Min side og i appen vår.
- Om mobildata er skrudd på og du har mer data igjen i abonnementet bør du skru telefonen av og på. Husk å skru telefonen helt av, det holder ikke å bare låse telefonen.
- Om det ikke fungerte å skru telefonen helt av og på er det lurt å prøve SIM-kortet i en annen telefon.
Hvis SIM-kortet fungerer i en annen telefon tyder det på et problem med innstillingene på telefonen din.
Fungerer det ikke i den andre telefonen er det derimot SIM-kortet eller dekningen som er problemet.
- Om SIM-kortet fungerer i en annen telefon er det nok innstillingene på telefonen din som må oppdateres.
Vi anbefaler å nullstille nettverksinnstillingene på telefonen din, dette løser ofte problemet.
- Om SIM-kortet ikke fungerer i en annen telefon er det nok et problem med SIM-kortet eller abonnementet, så anbefaler vi at du tar kontakt med kundeservice for å få mer hjelp.