Når du bruker innholdstjenester via Strex, eller ringer til spesialnummer, vises dette som "Strex - Kjøp av varer og tjenester" på fakturaen din. Disse tjenestene er ikke inkludert i abonnementet ditt.
Eksempler på tjenester som faktureres på denne måten er:
Alt du kjøper via Strex vil komme på neste måneds mobilfaktura, og betales dermed etterskuddsvis. Om du kjøper en bussbillett i mai for eksempel, vil dette komme på juni-fakturaen fra mobilleverandøren din.
Ønsker du en mer detaljert oversikt over hva Strex har fakturert deg for, kan du finne dette på Strex.no. Der vil du kunne se leverandøren du har kjøpt tjenesten av, hvilket beløp du har betalt og datoen for kjøpet.
Om du ikke kjenner igjen kjøpet du har blitt fakturert anbefaler vi med å starte å logge inn på strex.no. Der får du en fullstendig oversikt over alle kjøpene dine, og du finner kontaktinformasjon til selger av tjenesten.
Hvis du er uenig i kjøpet må dette tas direkte med selger. Kontaktinformasjon til selskapet som har solgt deg tjenesten finner du på strex.no når du har logget deg inn.
Dersom du har blitt belastet ved en feil vil de kreditere kjøpet, og du vil få pengene igjen på neste måneds mobilfaktura.
Du kan sperre for kjøp av innholdstjenester via Min side. Det er helt gratis å aktivere denne sperren, og den kan fjernes igjen i fremtiden om du ønsker det. Sperren finner du under "Tjenester og sperrer", og "Innholdsgrense". Innholdsgrensen er vanligvis satt til 500,- kroner, om du setter den til 0,- vil du i praksis sperre for alle kjøp via Strex.
Takk for tilbakemeldingen