Det er feil på fakturaen min

Dersom du opplever at noe er feil på fakturaen din, kan det være flere årsaker til det. Husk at du kan finne spesifisert faktura på Min side for å få flere detaljer om hva du betaler for.

Sjekk gjerne listen under for å se om vi har en forklaring på hva du er blitt fakturert for, eller ta kontakt med kundeservice om du mener du har blitt fakturert feil. 


Datapakke - Om du har kjøpt en datapakke sist måned vil det komme med på denne månedens faktura.

Hvis det står at du har blitt fakturert for en dagspakke i utlandet er ikke dette en datapakke du kjøpt, men forbruket du har hatt i det aktuelle landet.
For at du skal kunne bruke mobilen trygt har vi begrenset datamengden du kan bruke hver dag utenfor EU/EØS. Forbruk opptil denne dagsgrensen kalles altså dagspakke på fakturaen.

Første faktura - Den første fakturaen du får fra oss er litt annerledes enn de du vil få senere. På denne fakturaen betaler du for perioden fra du ble kunde, og ut den påfølgende måneden. Det betyr at om du for eksempel ble kunde midt i måneden, vil din første faktura dekke en og en halv måneds bruk.
Blir du kunde helt i starten av måneden, for eksempel den 2. dagen i måneden, betaler du for de dagene du har vært kunde hos oss, men du betaler ikke for de dagene du ikke var kunde hos Fjordkraft Mobil.


Vi sender deg faktura en gang i måneden, så etter at den første fakturaen er betalt vil du kun betale for en måneds bruk av gangen.

Strex, kjøp av varer og tjenester - Når du bruker innholdstjenester via Strex, eller ringer til spesialnummer, vises dette som "Strex - Kjøp av varer og tjenester" på fakturaen din. Disse tjenestene er ikke inkludert i abonnementet ditt.

Eksempler på tjenester som faktureres på denne måten er:

  • Parkering
  • Donasjoner til veldedighet, for eksempel Kirkens Bymisjon
  • Avstemninger, for eksempel Idol
  • Spill, quiz og andre konkurranser
  • Nummeropplysningstjenester, som 1881

Samtaler eller SMS/MMS til utlandet - Å ringe fra Norge til utenlandske telefonnummer koster ekstra, men det er gratis å ringe til norske nummer uansett hvor den du ringer til befinner seg. Det kan koste ekstra for dem å motta samtalen, men du betaler aldri for å ringe norske nummer fra Norge.

Om du ringer til et nummer med en annen landskode enn +47, for eksempel +46 som er den svenske landskoden, betaler du ekstra når du ringer fra Norge.

Det er faktisk gratis om du ringer fra et EU- eller EØS-land, til andre EU/EØS-land. Er du i Sverige for eksempel kan du ringe både svenske, tyske og norske nummer helt gratis.

Ringer du til land utenfor EU/EØS koster det alltid ekstra. Det koster for eksempel ekstra å ringe et amerikansk telefonnummer, uansett om du befinner deg i Norge, Sverige eller USA.

Var dette svaret nyttig?
Ja Nei