– Vi er fornøyde med å nå målsettingen om 125.000 mobilabonnenter i Fjordkraft-merkevaren, sier konsernsjef Rolf Barmen. Foto: Hanne Solheim.
– Vi er fornøyde med å nå målsettingen om 125.000 mobilabonnenter i Fjordkraft-merkevaren, sier konsernsjef Rolf Barmen. Foto: Hanne Solheim.

Fjordkraft når mobilmål

Fjordkraft Mobil har nådd målet om 125 000 kunder ved utgangen av 2020 og befester posisjonen som landets største mobilaktør uten eget nett.

Fjordkraft Mobil fikk 2780 flere mobilkunder i fjerde kvartal 2020 og gikk inn i 2021 med totalt 125.194 mobilabonnenter.

Tidligere denne måneden ble det klart at Fjordkraft Mobil er blant de tre beste mobilaktørene i Kantars store kundeservice-undersøkelse for 2020. Vinneren kåres i slutten av januar.

Inkludert 7201 mobilabonnenter i Gudbrandsdal Energi har Fjordkraft-konsernet i alt 132.395 mobilabonnenter.

Flere merkevarer

I fjerde kvartal falt antall strømleveranser med 3.264 i Consumer- og Business-segmentet. Consumer-segmentet har historisk bestått av kunder i Fjordkraft og TrøndelagKraft-merkevarene, mens kundebasen fra og med Q4 utgjøres i tillegg av kunder i Gudbrandsdal Energi-merkevaren og i Eidsiva Marked-merkevaren. Samlet for disse merkevarene har segmentet en reduksjon på 5.982 strømleveranser.

Business-segmentet utgjøres også av ovennevnte merkevarer fra og med Q4, og viser en vekst på 2.718 strømleveranser.

Extended Alliance viser en vekst i perioden på 9.892 strømleveranser.

Samlet kundevekst for alle strømsalgssegmenter i Norge var 6.628 strømleveranser i Q4.

Antall strømleveranser i Consumer-segmentet utgjorde 755.304 ved utgangen av kvartalet, mens Business-segmentet utgjorde 106.977 strømleveranser og Extended Alliance utgjorde 56.010.

Switch Nordic Green hadde 164.293 strømleveranser ved kvartalets slutt. I sum utgjør dette 1.026.574 strømleveranser.

Korona-effekt

Totalt hadde konsernet 1.082.584 strømleveranser ved utgangen av fjerde kvartal 2020. Dette er en økning på 428.396 strømleveranser sammenlignet med utgangen av fjerde kvartal 2019.

– Utviklingen i Business-segmentet er god, mens vi ser at den negative effekten fra Covid-19 i Consumer-segmentet på grunn av nedstenging og betydelig lavere aktivitet fra noen av våre viktigste distribusjonskanaler, fordeles jevnt mellom merkevarene. Veksten i Allianse fortsetter og vi er også fornøyde med å nå målsettingen om 125.000 mobilabonnenter i Fjordkraft-merkevaren, sier konsernsjef Rolf Barmen.

15.01.2021 - 07:01

Bilder

– Vi er fornøyde med å nå målsettingen om 125.000 mobilabonnenter i Fjordkraft-merkevaren, sier konsernsjef Rolf Barmen. Foto: Hanne Solheim.
– Vi er fornøyde med å nå målsettingen om 125.000 mobilabonnenter i Fjordkraft-merkevaren, sier konsernsjef Rolf Barmen. Foto: Hanne Solheim.
Last ned bilde