Måleravlesning

Nyttig å vite om måleravlesning

Du kan enkelt sende avlesning til din lokale netteier. De fleste netteiere sender automatisk en påminnelse på sms eller e-post når det er på tide å lese av strømmen. Om du har fått en slik påminnelse, anbefaler vi at du svarer på denne så snart du har anledning. 

Det er smart å lese av strømmen jevnlig. Da sikrer du at strømregningen din blir mest mulig korrekt.
 

Hva skjer om du glemmer å sende måleravlesning?

Selv om du skulle glemme å lese av strømmen i en periode, vil du fortsatt få regningene dine som vanlig. Men beløpet på fakturaen vil da bli beregnet (stipulert). Regningene vil fortsette å ha et beregnet beløp helt frem til du sender inn en ny måleravlesning. Da blir forbruket ditt rettet opp på din neste strømregning.

Hvor skal jeg sende måleravlesning?

Vi anbefaler å sende måleravlesning direkte til din netteier. Om du ønsker det har du også mulighet til å sende avlesning til oss via Min side. Da vil vi sende målerstanden videre til netteieren din.

Nettopp blitt kunde?

Så snart du blir kunde hos Fjordkraft vil vi spørre deg om du kan sende oss en måleravlesning. Dette trenger vi kun første gang. Etter at vi har fått denne, trenger du ikke lenger å sende måleravlesning til oss.

Måleravlesning